17481 resultaten - Pagina 739 van 1166
... 727 - 728 - 729 - 730 - 731 - 732 - 733 - 734 - 735 - 736 - 737 - 738 - 739 - 740 - 741 - 742 - 743 - 744 - 745 - 746 - 747 - 748 - 749 - 750 - 751 - 752 ...
[13] Want weet je, aan deze kruisbalk kun je Mijn last gewaar worden, terwijl die door zijn geringe druk zal zeggen wat Ik op deze wereld voor jou beteken.Hoofdstuk 215: Jozef draagt een kruis. Evangelie van het Kindje over het kruis - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[14] En als jij deze wereld in Mijn Armen wilt verlaten, dan zal dit kruis voor jou worden tot een vurige wagen van Elia, waarin je dan voor mij omhoog kunt rijden!'
Hoofdstuk 215: Jozef draagt een kruis. Evangelie van het Kindje over het kruis - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[23] En als je dat Mij niet zult willen nadragen, zoals Jozef dat nu doet, dan zul je straks niet in Mijn Rijk kunnen komen!' Deze woorden brachten Cyrenius ertoe verder te zwijgen en niet meer te vragen naar de betekenis van Jozefs last.
Hoofdstuk 215: Jozef draagt een kruis. Evangelie van het Kindje over het kruis - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[17] Maar hij zal in de keuken wel niet zo goed thuis zijn geweest als Jij, mijn lief Jezuskind!'
Hoofdstuk 216: Koude vis met olie en citroensap. Over de Mozaïsche voedingsleer. Nieuwtestamentische voedingsleer: 'De Heer is de beste kok!' - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[23] En wel hierdoor: koude, mits goed gebraden vis verkeert in een toestand, die lijkt op die, waarin de heidenen verkeren; het citroensap gelijkt op de kracht uit Mij, die hen moet samentrekken en verenigen; en de olie is te vergelijken met Mijn tot hen gerichte woorden. Kun je nu begrijpen, waarom die vis beter smaakt?' ... Hierdoor werd iedereen tot tranen toe bewogen en men was uiterst verbaasd over de wijsheid van het Kindje.
Hoofdstuk 216: Koude vis met olie en citroensap. Over de Mozaïsche voedingsleer. Nieuwtestamentische voedingsleer: 'De Heer is de beste kok!' - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[5] Daarom zei hij tegen het Kindje: 'Vergeef mij, mijn Heer en mijn Leven, ik moet U bekennen, dat ik die vraag helemaal vergeten heb!'
Hoofdstuk 217: Waarom de Middellandse Zee een echte binnenzee mag heten - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[9] Dit lijkt Me een uitstekend moment om die zaak af te handelen!
Hoofdstuk 217: Waarom de Middellandse Zee een echte binnenzee mag heten - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[16] Cyrenius sprak: 'Volgens de leer van Euklides en Ptolemeus ben ik een gevorderd rekenkundige,
Hoofdstuk 217: Waarom de Middellandse Zee een echte binnenzee mag heten - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[8] Alhoewel Ik met al de volheid van Mijn goddelijke kracht van je houd, kan Ik je van de voortsnellende tijd toch niet één minuut schenken;
Hoofdstuk 218: Voor alles staat een Gode welgevallige tijd en regel. Over ijdel navorsen van goddelijke diepzinnigheden en over kinderlijke eenvoud als de weg naar de ware wijsheid voor de mens - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[10] Daarom is verdergaand gespeur in Mijn Geheimen wat ijdel.
Hoofdstuk 218: Voor alles staat een Gode welgevallige tijd en regel. Over ijdel navorsen van goddelijke diepzinnigheden en over kinderlijke eenvoud als de weg naar de ware wijsheid voor de mens - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[11] Want je zult langs die weg toch geen haarbreed nader tot Mijn Geheimen kunnen doordringen, dan zulks te rechter tijd mogelijk zal zijn.
Hoofdstuk 218: Voor alles staat een Gode welgevallige tijd en regel. Over ijdel navorsen van goddelijke diepzinnigheden en over kinderlijke eenvoud als de weg naar de ware wijsheid voor de mens - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[15] Pas wanneer je geest door echte deemoed zichzelf zal hebben doorgrond, pas dan zul je vanuit die diepte verhelderende blikken in Mijn diepten kunnen werpen.
Hoofdstuk 218: Voor alles staat een Gode welgevallige tijd en regel. Over ijdel navorsen van goddelijke diepzinnigheden en over kinderlijke eenvoud als de weg naar de ware wijsheid voor de mens - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[16] Maar als je door onderzoek je geest gaat verheffen, dan zal die steeds verder afdwalen van zijn eigen levende diepte, waardoor je je juist van Mijn Diepten zult verwijderen, en ook je eigen innerlijk niet nader komen zult.
Hoofdstuk 218: Voor alles staat een Gode welgevallige tijd en regel. Over ijdel navorsen van goddelijke diepzinnigheden en over kinderlijke eenvoud als de weg naar de ware wijsheid voor de mens - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[20] Cyrenius was zeer verbaasd over deze leer, en stelde het Kindje nu de volgende vraag:
Hoofdstuk 218: Voor alles staat een Gode welgevallige tijd en regel. Over ijdel navorsen van goddelijke diepzinnigheden en over kinderlijke eenvoud als de weg naar de ware wijsheid voor de mens - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[23] Het Kindje antwoordde: 'Door goed en nederig studeren, wordt de akker voor de wijsheid vruchtbaar gemaakt, en ook dat maakt deel uit van mijn ordening.
Hoofdstuk 218: Voor alles staat een Gode welgevallige tijd en regel. Over ijdel navorsen van goddelijke diepzinnigheden en over kinderlijke eenvoud als de weg naar de ware wijsheid voor de mens - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus