Boeken lezen en zoeken

Tekst:   Boek:Hfs:

22349 resultaten - Pagina 1123 van 1490

...  1111 - 1112 - 1113 - 1114 - 1115 - 1116 - 1117 - 1118 - 1119 - 1120 - 1121 - 1122 - 1123 - 1124 - 1125 - 1126 - 1127 - 1128 - 1129 - 1130 - 1131 - 1132 - 1133 - 1134 - 1135 - 1136  ...
[24] Als jullie nu kinderen van een almachtige Vader zijn en de levenskiem van de Vader in jullie dragen, sterk deze kiem dan in de goede aarde van Mijn wil en maak de Vader in jullie sterk; dan worden jullie daardoor ook in dezelfde mate sterk in de Vader. Want de Vader verlangt jullie sterkte niet voor Zichzelf, maar Hij verlangt deze voor jullie, opdat ook jullie zo volmaakt mogen worden, als Hijzelf in Zich ofwel in de hemel volmaakt is.
Hoofdstuk 126: Een boom als voorbeeld van het wezen van het geestenrijk - Jakob Lorber - De Geestelijke zon (deel 2)
[3] Maar wie vermoedt wat er allemaal achter deze heel eenvoudige uiterlijke vorm schuilgaat? Wie ziet daarin een hele hemel? Wie het gehele oneindige universum?
Hoofdstuk 127: Een mensenkind als beeld van het hemelrijk en het universum - Jakob Lorber - De Geestelijke zon (deel 2)
[6] Ik zeg echter: dat is niet nodig; het kind alleen is voldoende. Zijn twee eenvoudige voeten getuigen van Mijn vaderlijk dragende, liefdevolle zorg, die in de tien eenvoudige geboden die jullie bekend zijn, wordt weergegeven. De voeten zijn vanuit deze ordening ook ter ondersteuning en voor de stabiliteit van tien tenen voorzien.
Hoofdstuk 127: Een mensenkind als beeld van het hemelrijk en het universum - Jakob Lorber - De Geestelijke zon (deel 2)
[8] Uit deze heel korte beschrijving kunnen jullie opmaken dat al in de voeten van het kind de gehele liefdevolle zorgzaamheid in geestelijke zin, evenals het hele wezen der planeten op natuurlijk gebied aanwezig is.
Hoofdstuk 127: Een mensenkind als beeld van het hemelrijk en het universum - Jakob Lorber - De Geestelijke zon (deel 2)
[10] In de romp bevindt zich het hart als basis van het leven en het allerduidelijkste beeld van de liefde. Deze liefde is voortdurend werkzaam en voert het voedsel naar alle delen van het lichaam.
Hoofdstuk 127: Een mensenkind als beeld van het hemelrijk en het universum - Jakob Lorber - De Geestelijke zon (deel 2)
[2] Zou er iets eenvoudigers kunnen bestaan dan een onschuldig, armzalig mensenkind? Het heeft twee voeten, waarop het zich kan voortbewegen, dan een romp vol ingewanden, twee beweegbare armen en daarboven op de hals een beweegbaar hoofd. Aan het hoofd zitten twee oren, die altijd even ver van elkaar verwijderd blijven, terwijl het ene altijd hetzelfde hoort als het andere. Zo heeft het ook twee ogen, die hun vaste plaats in het hoofd hebben en niet dichter bij elkaar kunnen worden gebracht, hoewel ze op zich tot bewegen in staat zijn. Met deze beide ogen kan elk voorwerp apart bekeken worden. Midden tussen de ogen zit de neus met twee neusgaten. Ze ademt de levenslucht in en laat de onzuiverheden van het hoofd afvloeien. Zo heeft het ook een mond, waarvan alleen het onderste gedeelte kan bewegen. Daarin heeft het weliswaar onbeweeglijke tanden, maar een des te beweeglijkere tong. De rest van het lichaam bestaat uit huid, vlees, bloed, zenuwen, vezels, aderen en beenderen, waarin zich beenmerg bevindt. Kijk, dat is het beeld van ons kind.
Hoofdstuk 127: Een mensenkind als beeld van het hemelrijk en het universum - Jakob Lorber - De Geestelijke zon (deel 2)
[11] Dicht bij zich heeft deze liefde de maag. Deze is de gastvrije keuken, waarin de liefde met haar vuur de spijzen kookt en deze dan, heerlijk toebereid, naar alle delen van het lichaam stuurt.
Hoofdstuk 127: Een mensenkind als beeld van het hemelrijk en het universum - Jakob Lorber - De Geestelijke zon (deel 2)
[13] Hoe prachtig toont het beeld van deze twee keukens, waar het actieve hart zich middenin bevindt, hoe het geestelijke in het natuurlijke ingrijpt om dat te vergeestelijken, en als zodanig naar een hogere bestemming te leiden. En dat alles geschiedt door de steeds actieve bemiddeling van het hart, dit meest getrouwe beeld van de liefde!
Hoofdstuk 127: Een mensenkind als beeld van het hemelrijk en het universum - Jakob Lorber - De Geestelijke zon (deel 2)
[17] Aan elke zijde van het lichaam bevindt zich een hand. Deze twee handen stellen in geestelijk opzicht de daadwerkelijke liefde voor die zich in de wijde ruimten overal vrij kan bewegen en voortdurend werkt en schept.
Hoofdstuk 127: Een mensenkind als beeld van het hemelrijk en het universum - Jakob Lorber - De Geestelijke zon (deel 2)
[18] Door deze handen wordt dus ook Mijn vrij werkende, ongebonden macht uitgebeeld, die echter toch niet buiten de bepaalde eeuwige oerordening werkt, want ook elke hand heeft als uitlopers de vingers, waarvan het aantal overeenkomt met dat van de tenen aan de voeten. Alleen zijn de uitlopers aan de voeten aan dezelfde, gerichte ordening gebonden, terwijl de uitlopers aan de handen de vrije werkzaamheid in deze ordening betekenen.
Hoofdstuk 127: Een mensenkind als beeld van het hemelrijk en het universum - Jakob Lorber - De Geestelijke zon (deel 2)
[21] Nu hebben we nog het hoofd, een vast deel op de romp, dat op zich, in afgeronde vorm een volledig mens in zijn geestelijke sfeer voorstelt. De oren zijn de voeten waarop hij gaat. De ogen zijn de armen waarmee hij ver om zich heen kan grijpen. De neus is de long, de mond is de maag, waarin zich de tong, te vergelijken met het hart, bevindt, en deze helpt zowel de materiële als de geestelijke spijzen te verwerken; de materiële door deze onder de malende tanden te schuiven en daarna bij het doorslikken. Dat is haar materiële bezigheid. Maar de tong geeft ook aan de stem een verstaanbare, gearticuleerde klank en zij is het die de innerlijke gedachten in verstandige woorden omzet.
Hoofdstuk 127: Een mensenkind als beeld van het hemelrijk en het universum - Jakob Lorber - De Geestelijke zon (deel 2)
[25] Ik denk, als jullie dit beeld, vooral in de eenvoud van een onschuldig kind, beschouwen, jullie in deze verschijningsvorm elke andere met groot gemak zullen vinden en overal met evenveel gemak in staat zullen zijn om tot het fundamentele te komen. - Nu hebben we dan ook beelden genoeg en er blijft ons verder niets anders meer over dan enkele 'nabeschouwingen' (Deze zijn in het Nederlands verschenen onder de titel Bijbelteksten en hun verborgen betekenis) aan dit werk toe te voegen; daarin staat hoe het gelezen moet worden, zodat het vruchten afwerpt en daarna ook kan worden toegepast.
Hoofdstuk 127: Een mensenkind als beeld van het hemelrijk en het universum - Jakob Lorber - De Geestelijke zon (deel 2)
[3] Onder deze nieuwe openbaringen zijn ook boeken die toestanden beschrijven waarin de mens zich na zijn dood bevindt en de sferen van de steeds verder gaande ontwikkeling in het hiernamaals.
Hoofdstuk 0: Voorwoord - Jakob Lorber - Van de hel tot de hemel (deel 1)
[5] Omdat Lorber zijn openbaringen ontving vanuit de hoogste Bron, zijn deze boodschappen tijdloos en van blijvende waarde.
Hoofdstuk 0: Voorwoord - Jakob Lorber - Van de hel tot de hemel (deel 1)
[6] Graag willen wij u nog wijzen op een tussentijdse mededeling, die Lorber van de Heer ontving tijdens het opschrijven van dit werk en welke diende voor een beter begrip van de toestand waarin een ziel zich bevindt voordat zij aan gene zijde geestelijk wordt wedergeboren. Uit deze doorgeving memoreren wij daarom de volgende zinnen:
Hoofdstuk 0: Voorwoord - Jakob Lorber - Van de hel tot de hemel (deel 1)
...  1111 - 1112 - 1113 - 1114 - 1115 - 1116 - 1117 - 1118 - 1119 - 1120 - 1121 - 1122 - 1123 - 1124 - 1125 - 1126 - 1127 - 1128 - 1129 - 1130 - 1131 - 1132 - 1133 - 1134 - 1135 - 1136  ...