Boeken lezen en zoeken

Tekst:   Boek:Hfs:

3216 resultaten - Pagina 114 van 215

...  102 - 103 - 104 - 105 - 106 - 107 - 108 - 109 - 110 - 111 - 112 - 113 - 114 - 115 - 116 - 117 - 118 - 119 - 120 - 121 - 122 - 123 - 124 - 125 - 126 - 127  ...
[25] 'Maak jij die man, dien Ik Mij heb uitverkoren, toch niet zo báng! Want er is in héél Israël geen rechtvaardiger man te vin­den dan hij. ..zelfs op de hele wéreld niet!. ..en óók niet voor Mijn Troon in de Hemel der He­melen! (zie noot 7).
Hoofdstuk 1: Het beroep van Jozef. Maria wordt in de Tempel verloot. Gods getuigenis over Jozef. Jozefs gebed. Maria in Jozefs gezin opgenomen - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[35] De lichamelijke dood van Jezus is feitelijk de diepste afdaling van de Godheid tot in de staat, waartoe alle materie veroordeeld is, waardoor de totaal nieuwe verhoudingsmogelijkheid tussen Schepper en schep­ping pas volledig tot stand kwam. Eerst door de dood van Jezus wordt God-Zelf volledig mens, en door en vanuit die hoogste goddelijke genade-ingreep wordt de geschapen mens tot nieuw verwekt Kind Gods­ tot god dus! Daardoor kan die mens ­een schepsel! -als volkomen evenbeeld tegenover zijn Schepper staan! Daarin kan hij nu zijn God zien, zijn Schepper en Vader schouwen, Hem spreken, Hem erkennen en boven alles liefhebben! En daardoor alleen ook is hij in staat het volmaakte onvergankelijke leven in God, uit God en met God te beërven­ Daardoor is echter ook Satans heerschappij ( of beter: diens drijven) in zoverre doorbroken, dat hij niet langer bij machte is deze meest inten­sieve toenadering van de Godheid naar de mensen toe, en omgekeerd die van hen naar de Godheid, te verhinderen. Nog korter gezegd: Door de dood van Jezus kan de mens zich nu volop ,met God verbroederen, terwijl het voor Satan onmogelijk is geworden dat nog te beletten, en dat is dan ook de reden, waarom tot de vrouwen, die het heilig graf kwamen bezoeken, wordt gezegd: 'Gaat heen en zegt het Mijn broeders' ...Satans wroeten in de uiterlijke dingen moge dan nog steeds merkbaar zijn, ...nooit meer zal hij in staat zijn het eenmaal verscheurde voorhangsel tussen God en de mensen opnieuw aan te brengen; noch ooit opnieuw een onoverbrug­bare kloof te doen ontstaan tussen enerzijds de Godheid en anderzijds de mensheid. Door deze korte uiteenzetting van deze stof nu, kan voortaan iedereen, die bereid is innerlijk, geestelijk te denken en te mediteren, heel gemakkelijk en duidelijk het grenzeloze nut inzien, dat de lichamelijke dood van Jezus voor hem of haar betekent. Amen!
Hoofdstuk 0: Voorwoord van de vertaler. Inleiding door de Heer Zelf. Aanhef. - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[3] Wel heb ik al vaak over die mystieke ongeluksboden aan de hemel gehoord
Hoofdstuk 222: Kometen als ongeluks-­ en oorlogsboden - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[19] En de gelijkenis tussen de­ze kunstmatig veroorzaakte ver­schijning en die van de komeet aan de hemel verbaasde allen.
Hoofdstuk 223: Aanschouwelijk onderricht over het wezen van kometen aan de hand van de melkschotel als voorbeeld - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[16] En nu die komeet aan het uitspansel: dat is niets anders dan een nieuw geschapen wereld in wording!
Hoofdstuk 224: Over het wezen en de mystieke betekenis van kometen - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[19] Maar om nu te voorkomen, dat die dampen, die een reeds enigszins ontwikkelde levens­kracht bezitten, zouden vervluch­tigen, en aan het nieuwe hemel­lichaam zouden worden onttrok­ken,
Hoofdstuk 224: Over het wezen en de mystieke betekenis van kometen - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[14] Maar ik weet nu ook, dat die Heer van het onmetelijk heel­al niet steeds maar wonderen wenst te doen; tegen Zijn Eigen eeuwige wonderorde in omdat voor ons, geschapen wezens, daaruit altijd een veroordeling voortvloeit!
Hoofdstuk 231: Cyrenius blijft toch nog een dag langer te gast. Zijn dankbaarheid, zijn geschenk, zijn afscheidsrede - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[22] Hij, die U en mij geschapen heeft, Hij staat hier voor mij en zegent mij met Zijn almachtige hand!
Hoofdstuk 246: Cyrenius vraagt om de zegen van het Kindje en krijgt een goddelijk antwoord. Nobel afscheidsgebed van Cyrenius. Het Kindje zegent hen die afscheid nemen en stelt hen gerust met de woorden: Waar uw hart is, daar is ook uw schat! - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[19] En, in hevige toorn ontsto­ken, zei hij: 'Werkelijk, als het in mijn macht zou liggen om derge­lijk gespuis afdoende te straffen, dan zou ik op de hoofden van dat dieventuig onmiddellijk vuur uit de hemel laten regenen!'
Hoofdstuk 250: Jonatha brengt Jozef thuis. Het huis wordt leeg en uitgeplunderd aangetroffen. Jozef wordt daar heel erg kwaad over. Behartenswaardige verklaring van het Kind je - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[28] 'Weten jullie wel dat alle mensen Mij net zo plegen te beje­genen als deze slachtoffers van de brand het dit huis hebben gedaan, en toch laat Ik geen vuur uit de hemel regenen!
Hoofdstuk 250: Jonatha brengt Jozef thuis. Het huis wordt leeg en uitgeplunderd aangetroffen. Jozef wordt daar heel erg kwaad over. Behartenswaardige verklaring van het Kind je - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[29] Ook jullie moeten dus de­genen, die goed met kwaad ver­gelden, niet vervloeken, pas dan zullen jullie echt kinderen van de Ene Vader in de Hemel zijn!' ... Door deze woorden volledig ge­kalmeerd ging Jozef nu welge­moed zijn huis binnen.
Hoofdstuk 250: Jonatha brengt Jozef thuis. Het huis wordt leeg en uitgeplunderd aangetroffen. Jozef wordt daar heel erg kwaad over. Behartenswaardige verklaring van het Kind je - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[15] Maar je bent zo mooi voor alle engelen in de hemel, doordat je in je hart een barmhartigheid koestert, zó groot, dat die bijna zo groot is als de Mijne.
Hoofdstuk 255: Geestelijke adel van Maria en Jezus' waarderende woorden. Toelichtende uiteenzetting van de Heer over barmhartigheid en over liefde jegens vijanden - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[19] Werkelijk voor mij zou dat dan op dit dakterras de hemel der hemelen betekenen. ,
Hoofdstuk 259: Idyllische avondlijke scène op het dakterras van Salome. De kleine karavaan door Cornelius ontdekt - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[11] Daarom zullen we hier weer onder de blote hemel moe­ten overnachten, dan kunnen we morgen trachten uit te vinden waar we ons zullen kunnen vesti­gen.
Hoofdstuk 260: Joël stelt vast dat ze reeds vlak bij hun oude tehuis zijn. Jozef wil met de zijnen in de open lucht overnachten. De zonen van Jozef gaan op zoek naar hout en vuur en belanden weer bij Salome - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[8] Jozef antwoordde: 'Welis­waar bemerk ik nog geen enkel wolkje aan de hemel,
Hoofdstuk 270: Het beven van de aarde onder de voetstappen van Jezus jaagt Jozef en Maria vrees aan. Uit de stad komende vluchtelingen waarschuwen Jozef niet verder te gaan. Door Jacob gerustgesteld trekt Jozef onbevreesd de stad binnen - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
...  102 - 103 - 104 - 105 - 106 - 107 - 108 - 109 - 110 - 111 - 112 - 113 - 114 - 115 - 116 - 117 - 118 - 119 - 120 - 121 - 122 - 123 - 124 - 125 - 126 - 127  ...