17481 resultaten - Pagina 1153 van 1166
... 1141 - 1142 - 1143 - 1144 - 1145 - 1146 - 1147 - 1148 - 1149 - 1150 - 1151 - 1152 - 1153 - 1154 - 1155 - 1156 - 1157 - 1158 - 1159 - 1160 - 1161 - 1162 - 1163 - 1164 - 1165 - 1166
[25] Barnabas zei: 'Neen, dat was ik nóóit! Want als ik echt lichtgelovig zou zijn, was ik nooit zo breed wetenschappelijk georiënteerd geworden; door lichtgelovigheid word je daarvan weerhouden. Ik ben best in staat om een verschijnsel te onderzoeken en om kop en staart van elkaar te onderscheiden, maar in dit geval is mijn verstand te kort geschoten, ja, al mijn talrijke ervaringen zijn in de Jordaan gevallen!Hoofdstuk 16: Vraag van Barnabas. Berisping en tegenvraag van de Heer. Verlegenheid en excuus van Barnabas. Het wonder met de ezelsoren en de levende ezel. - Jakob Lorber - Drie dagen in de tempel
[27] Ik blijf dus bij mijn reeds gegeven mening en bevestig andermaal openlijk: achter deze knaap gaat meer schuil dan wij allemaal óóit zullen kunnen begrijpen! Niet dat ik perse zou willen beweren dat hij, vanwege zijn buitengewone kwaliteiten, nu ook zonder mankeren de verhoopte Messias moet zijn; maar hij kan het klaarblijkelijk eerder zijn dan wie van ons ook, zoals wij hier bijeen zijn!
Hoofdstuk 16: Vraag van Barnabas. Berisping en tegenvraag van de Heer. Verlegenheid en excuus van Barnabas. Het wonder met de ezelsoren en de levende ezel. - Jakob Lorber - Drie dagen in de tempel
[32] Iedereen schrok ontzettend en er werd aanstal te gemaakt om voor Mijn wondermacht de vlucht te nemen.
Hoofdstuk 16: Vraag van Barnabas. Berisping en tegenvraag van de Heer. Verlegenheid en excuus van Barnabas. Het wonder met de ezelsoren en de levende ezel. - Jakob Lorber - Drie dagen in de tempel
[4] Ik antwoordde: 'Oh ja, en dát niet alleen maar zelfs de hele aarde! Maar het is juist Mijn bedoeling alleen heeft dat nog niemand ingezien om alles te behouden en niets te vernietigen! Maar, om uzelf te doen inzien dat Ik geen ijdele praalhals ben doch in staat ben om wat Ik beweer ook tot stand te brengen, mag u Mij een steen laten brengen, net zo groot en zo zwaar als u zelf wilt, en legt die dan maar op deze tafel !'
Hoofdstuk 17: Wonderbaarlijke verdwijning van de ezel. Het wonder met de steen. Verbazing bij de Romeinse rechter over de wondermacht van het Jezuskind en over Diens verhelderende woorden met betrekking tot de komst van Zijn koninkrijk. - Jakob Lorber - Drie dagen in de tempel
[11] Alle vrees voor Mijn goddelijke kracht moet daarom van u afvallen, want tot aan de omvorming van Mijn lichaam, wanneer Ik namelijk zal terugkeren naar dáár vanwaar Ik gekomen ben, zal Ik aan u onderdanig blijven. Maar laten we nu tot besluit van deze dag nog die twee woorden nader toelichten!'
Hoofdstuk 17: Wonderbaarlijke verdwijning van de ezel. Het wonder met de steen. Verbazing bij de Romeinse rechter over de wondermacht van het Jezuskind en over Diens verhelderende woorden met betrekking tot de komst van Zijn koninkrijk. - Jakob Lorber - Drie dagen in de tempel
[6] En nu zeg je, dat je ook bij Mijn wonderen akelig wordt! -Wélk verschil is er dan volgens jou tussen Mijn wonderen en die, welke je twee jaren geleden te Damascus hebt gezien?'
Hoofdstuk 18: Jezus vertelt over de wonderen door 27 magiërs te Damascus. Barnabas in verlegenheid gebracht. Over het geheim van de alwetendheid van het Jezuskind. - Jakob Lorber - Drie dagen in de tempel
[7] Dit bracht Barnabas in grote verlegenheid, zodat hij pas na een poosje kon uitbrengen: 'Zeg beste, maar onnavolgbare jongen, vertel me eens hoe jij dat allemaal kunt weten?! Jij bent toen toch niet óók in die stad geweest, en toch ook niemand anders uit jouw omgeving, voor zover ik weet? Behalve een enkele tempel-collega heb ik over die merkwaardige wonderdoenerij aan niemand anders iets verteld! Hoe heb jij dan achter mijn streng verborgen gehouden geheim kunnen komen?'
Hoofdstuk 18: Jezus vertelt over de wonderen door 27 magiërs te Damascus. Barnabas in verlegenheid gebracht. Over het geheim van de alwetendheid van het Jezuskind. - Jakob Lorber - Drie dagen in de tempel
[8] Ik zei: 'Wees maar gerust hierover. Ik kom weliswaar overal achter, maar dat wil niet zeggen, dat Mijnentwege aan wie dan ook ooit een remblok wordt aangelegd, maar iedere mens is en blijft vrij om te doen overeenkomstig de wet of er tegenin! De gevolgen ervan hangen dan ook nooit af van de macht van Mijn wil, maar van bestaande natuurwetten, alsook van de wetten die gegeven zijn voor het zedelijk handelen van de mensen onderling en voor de eerbiediging en heiliging van de wetten.
Hoofdstuk 18: Jezus vertelt over de wonderen door 27 magiërs te Damascus. Barnabas in verlegenheid gebracht. Over het geheim van de alwetendheid van het Jezuskind. - Jakob Lorber - Drie dagen in de tempel
[9] Hoe het komt dat Ik alles weten kan, is óók een geheim, waarover aan de wereld pas over goed twintig jaar enig licht zal worden vergund, evenals dat het geval zal zijn ten aanzien van Mijn andere wonderwerken. Als u zoudt geloven, dat de Geest van de Messias in al Zijn volheid in Mij woont, zoudt u spoedig kunnen begrijpen hoe en vanwaar dergelijke unieke eigen schappen aan Mij eigen zijn. Zolang als u dat echter niét kunt aannemen of geloven, zult u de bepaalde tijd daartoe nog moeten beiden. En dan zult u het weliswaar kunnen begrijpen, maar nadoen nooit!'
Hoofdstuk 18: Jezus vertelt over de wonderen door 27 magiërs te Damascus. Barnabas in verlegenheid gebracht. Over het geheim van de alwetendheid van het Jezuskind. - Jakob Lorber - Drie dagen in de tempel
[3] Je : dit(is) , Ruh of Ruha : Woonplaats (de), sa : voor (de), lem of lehem : grote Koning. Me of Mei : mijn, resp. van Mijn, L 'chi of lichi : Aanschijn, of Aanschijns, licht(s), Sedek : Zetel. Jij weet, dat de ouden de klinkers die in een woord tussen de medeklinkers komen wel uitspraken, maar uit 'n soort van piëteits-overweging niet opschreven. (Namelijk uit piëteit en eerbied voor de naam van God: JEHOVA, welke naam is gevormd uit de vijf vocalen als volgt: I(=J) E 0 U(=V) A.). Bij zulke, meer dan duizend jaar oude woorden moet je dus weten hoe de klinkers tussen de medeklinkers te plaatsen, dan komt uit de woordkernen de juiste betekenis van zo'n oude naam als vanzelf te voorschijn. Ben je nu met deze verklaring tevreden?'
Hoofdstuk 19: Jezus geeft uitleg over de woorden 'Jeruzalem' en 'Melchizedek'. De Heilige Schrift als woord Gods. Joram wijst op de onbegrijpelijkheid van de Messiasteksten bij Jesaja. - Jakob Lorber - Drie dagen in de tempel
[11] Als jij -en gij ook -in uwe harten aan de Schrift werkelijk een goddelijke oorsprong zoudt toekennen, zouden jullie Mij allang hebben geïdentificeerd als wat Ik feitelijk ben, en hoe Ik Mijn Wonderen bewerkstellig! Maar, nu jullie de Schrift slechts houdt voor een onwezenlijk en onbruikbaar stuk mensenwerk dat niet meer past voor deze tijd, is het voor jullie tevens onmogelijk om Mij te erkennen als degene die Ik in werkelijkheid ben. En omdat jullie Mij als zodanig niet erkennen wilt, moeten ook Mijn daden voor jullie wel aller onbegrijpelijkste zijn!'
Hoofdstuk 19: Jezus geeft uitleg over de woorden 'Jeruzalem' en 'Melchizedek'. De Heilige Schrift als woord Gods. Joram wijst op de onbegrijpelijkheid van de Messiasteksten bij Jesaja. - Jakob Lorber - Drie dagen in de tempel
[13] Feit is weliswaar dat de profetieën bij Jesaja in zeer mystieke termen zijn vervat, zodat je niet precies kunt achterhalen wat voor soort persoonlijkheid de Messias zal hebben; niettemin is er heel wat in te vinden, dat met de jouwe in overeenstemming is. Toch staat er beslist ook het een en ander bij dat niet op jou, en tenslotte helemaal niet op een echte Messias kan slaan, al kwam die ook recht uit de Hemel! Een wijze jongen als jij bent, zal dus ook wel zelf kunnen inzien, dat het ook voor hen, die het hechtste geloof hebben -om het nu maar eens ronduit te zeggen -met betrekking tot die Messias nog node bij de oude vertrouwde opvattingen zal moeten blijven, en dat het daarbij om een uiterst moeilijke zaak gaat, waaruit je niet zomaar wijs wordt!
Hoofdstuk 19: Jezus geeft uitleg over de woorden 'Jeruzalem' en 'Melchizedek'. De Heilige Schrift als woord Gods. Joram wijst op de onbegrijpelijkheid van de Messiasteksten bij Jesaja. - Jakob Lorber - Drie dagen in de tempel
[2] Het was te Jeruzalem namelijk allang gebruikelijk dat elke stad van heel het joodse rijk daar een aparte herberg had, met dezelfde naam als die stad. En dat was, omdat als iemand uit Jeruzalem of ook uit enige andere stad iets te regelen had met of een inlichting wilde verkrijgen over iemand uit een andere stad, hij maar naar de gelijknamige herberg behoefde te gaan. Daar trof hij elke dag wel iemand aan -en soms wel meerdere lieden -die daar zojuist vanuit die gelijknamige stad op weg naar Jeruzalem was aangekomen, voor welke zaak dan ook.
Hoofdstuk 20: De tweede nacht in de herberg. Joram en Barnabas op zoek naar passende teksten bij Jesaja. - Jakob Lorber - Drie dagen in de tempel
[4] Ik heb dit alleen maar als bijzonderheid toegevoegd, omdat men daardoor later gemakkelijker zal kunnen begrijpen hoe Mijn pleegouders Mij op de derde dag -zijnde de dag van hun terugkomst -en dan ook nog pas tegen de avond heel gemakkelijk hebben moeten kunnen vinden, omdat zij in de herberg 'Nazareth' genaamd tevoren naar Mij geïnformeerd hadden, als ook hadden nagevraagd waar Ik Mij overdag had opgehouden.
Hoofdstuk 20: De tweede nacht in de herberg. Joram en Barnabas op zoek naar passende teksten bij Jesaja. - Jakob Lorber - Drie dagen in de tempel
[7] Op 'n gegeven moment zei Joram tijdens dat zoeken tegen Barnabas: 'je zou haast denken behekst te zijn! In andere gevallen heb ik prompt een paar dozijn van voor dit doel geschikte tekstplaatsen op het puntje van mijn tong -en nu zoek ik al een uur lang als een vermoeide raaf naar zijn nest en toch kan ik niets, maar dan ook helemáál niets vinden!'
Hoofdstuk 20: De tweede nacht in de herberg. Joram en Barnabas op zoek naar passende teksten bij Jesaja. - Jakob Lorber - Drie dagen in de tempel