2758 resultaten - Pagina 117 van 184
... 105 - 106 - 107 - 108 - 109 - 110 - 111 - 112 - 113 - 114 - 115 - 116 - 117 - 118 - 119 - 120 - 121 - 122 - 123 - 124 - 125 - 126 - 127 - 128 - 129 - 130 ...
[5] Nu zie, precies zo is het met de mens wanneer hij slechts naar de zuivere wijsheid grijpt; want de wijsheid op zichzelf is dan niets anders dan een lege ontplooiing van de bloem van een of andere plant, die van de wortelstok genomen of ervan gescheiden is en geen leven tot stand kan brengen omdat zij geen wortel heeft en geen aarde, maar alleen puur water, dat op zichzelf geen leven heeft, maar alleen het vermogen om het leven vrij te maken uit de aarde en de wortel in staat te stellen aldoor het leven uit de aarde op te nemen.Hoofdstuk 166: Het verschil tussen de schranderheid van het verstand en de wijsheid van het hart - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[15] Je verbaast je nu wel over Mijn wijsheid; maar Ik zeg je: Zoek, opdat je je in de eerste plaats over Mijn liefde zult verwonderen, dan zal Mijn wijsheid je niet meer zo erg verbazen, maar wel het eeuwige leven, dat de liefde is en de oorsprong van alle wijsheid!
Hoofdstuk 166: Het verschil tussen de schranderheid van het verstand en de wijsheid van het hart - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[1] En hoogst verwonderd over de grote wijsheid van de vreemdeling zei de eerste van de vier daarop: 'Luister, goede man, vriend en broeder, niets in jouw woorden is onbegrijpelijk voor mij; wantje hebt je duidelijk uitgedrukt, en het beeld van de afgeplukte lelie, waarvan de bloem zonder zaad in een bekken met water opengaat, was uitermate treffend, en wij hebben precies begrepen watje ons daarmee hebt willen zeggen.
Hoofdstuk 167: Het woord van God als het levende water. De gelijkenis van het regenwater, dat beter is om planten te begieten dan bronwater - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[12] Vanuit jouw wijsheid zeg je zelf: `Een droog jaar is een gesel zowel voor de planten, als voor onze maag en onze huid!'
Hoofdstuk 167: Het woord van God als het levende water. De gelijkenis van het regenwater, dat beter is om planten te begieten dan bronwater - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[13] Waarom beschouw je eigenlijk het regenwater als beter en voedzamer dan wat je uit je kruik over de planten giet? - Antwoord Mij daarop vanuit je wijsheid!'
Hoofdstuk 167: Het woord van God als het levende water. De gelijkenis van het regenwater, dat beter is om planten te begieten dan bronwater - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[16] Maar jullie weg tot Mij, jullie eeuwige, heilige Vader, was een moeizame; want de wijsheid doet kleine en moeizame stappen terwijl de liefde met de deur in huis valt. Maar verheug je van harte, nu jullie Mij zo hebben gevonden; want Ik, God de Almachtige, ben immers zichtbaar in jullie midden als jullie meest liefdevolle Vader!
Hoofdstuk 168: De vier wereldse wijzen herkennen de Heer in de vreemdeling. De wijsheid en de liefde als de lange en korte weg voor degenen die naar God zoeken - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[2] Hij zegende hen allemaal en zei tenslotte tegen hen: 'Kindertjes, jullie allen hebben nu in Mij de ware Vader en God aanschouwd; jullie hebben Mij met liefde omringd, omdat Ik uit liefde naar jullie toekwam. Geloof nu vast in jullie hart, dat Ik alleen de ware, goede, heilige Vader ben en de enige Heer van hemel en aarde, God van alle macht, kracht en gezag, Schepper, Bestuurder en Instandhouder van alle dingen en het enige, volkomen leven Zelf, omdat Ik de eeuwige en eindeloze Liefde en Wijsheid Zelf ben!
Hoofdstuk 169: De liefde als de ware godsdienst en als het ware offer. De Heer wordt weer onzichtbaar - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[3] Geloof dat dus vast in jullie harten en voel werkelijk dat door Mijn liefde het eeuwige leven volkomen in jullie is, dan zullen jullie altijd gelukkig zijn hier en aan gene zijde in het eeuwige huis van Mijn liefde en Mijn wijsheid! Hier zullen jullie gelukkig zijn, omdat jullie de dood nooit zullen zien en ondergaan, en aan gene zijde door de steeds grotere innerlijke gewaarwording van de eindeloze overvloed van de wonderen van Mijn leven in jullie geest!
Hoofdstuk 169: De liefde als de ware godsdienst en als het ware offer. De Heer wordt weer onzichtbaar - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[5] Wie Mij eren zal met zijn hand, diens hand zal gezegend zijn voor ieder werk; wie Mij eren zal met zijn voeten, zal op de wegen die hij gaat geen stenen vinden; wie Mij eren zal met zijn lichaam, die zal ook een gezegend lichaam hebben, en geen pijn zal ooit een vezel van zijn vlees beroeren; wie Mij eren zal met zijn mond, diens mond zal gezegend zijn, opdat alle volkeren hem zullen loven; wie Mij eren zal met zijn ogen, zal de dood nooit zien; wie Mij eren zal met zijn oren, tot diens oor zal nooit een kwade stem doordringen, maar harmonische klanken zullen het bekoren; wie Mij eren zal met zijn hele hoofd en met de kracht daarvan, die zal Ik zegenen met grote wijsheid; maar wie Mij in zijn hart eert als de enige goede Vader, die is het die Mij eert met zijn gehele leven, omdat hij Mij eert met zijn liefde, die zijn gehele leven uitmaakt; en wie Mij eert met zijn gehele leven, die zal ook geheel gezegend zijn met het eeuwige leven vanuit Mij, de heilige, liefdevolle, goede Vader!
Hoofdstuk 169: De liefde als de ware godsdienst en als het ware offer. De Heer wordt weer onzichtbaar - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[2] En Ikzelf zei hen daar in hun gemoed ook niets van, opdat zij door zo'n buitengewone gelegenheid de kracht der wijsheid die hun door Mij verleend was, des te meer zouden versterken. Dus hoe versperde Lamech deze derde trap?
Hoofdstuk 173: De derde trap in het paleis van Lamech met de hindernissen voor de drie boden - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[19] Gods ordening en wijsheid reiken verder dan jouw ogen; maar zoals ik ben, ben ik en ik doe wat ik doe zeker niet buiten God, maar zoals jij in God, waarom maak je dan van mij een gruwel die zijn weerga niet kent?
Hoofdstuk 180: Lamechs hardnekkigheid en trots. Kisehels scherpe woorden en Lamechs hoogmoedige antwoord - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[14] Beoordeel daarom mijn woorden, en geef me dan volgens jouw wijsheid de opdracht, dan zal ik je dienen!'
Hoofdstuk 193: Thubalkaïns inzicht, berouw en de bevrijding van zijn voeten. Thubalkaïns wens en Kisehels belofte - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[24] Luister, Ik heb je hart aangezien en Ik heb het gereinigd bevonden! Daarom zul jij ook voor eeuwig worden gewekt uit jouw nacht; een geest vanuit Mij zal Ik in je hart leggen en deze zal je in alle wijsheid binnenleiden.
Hoofdstuk 194: Thubalkaïns juiste en ontroerende gebed. Kisehels dankgebed. De vaderlijke stem uit de wolk - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[19] Maar heb je dan in je wijsheid niet ingezien dat uit de bergen nog altijd al het onheil tot ons en over ons is gekomen, - en toch heb jij je deze keer zo vreselijk laten misleiden en je in deze allerverschrikkelijkste val van je verderf laten trekken?!'
Hoofdstuk 199: Een valse Naëhme verschijnt als drogbeeld. De verzoeking en twijfel van Lamech en Thubalkaïn - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[16] Zo'n koning zal volgens Gods orde koning zijn en hij zal geen wereldlijke macht nodig hebben, maar de macht en de kracht van de goddelijke liefde, wijsheid en orde zullen in zijn geest wonen en vanuit die geest zal hij moeiteloos voldoende macht hebben om zijn broeders tot al het goede en ware te leiden.
Hoofdstuk 201: Kisehels woorden over broederschap en het gelijke aanzien onder de mensen. Over het ware koningschap - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)