Boeken lezen en zoeken

Tekst:   Boek:Hfs:

3216 resultaten - Pagina 131 van 215

...  119 - 120 - 121 - 122 - 123 - 124 - 125 - 126 - 127 - 128 - 129 - 130 - 131 - 132 - 133 - 134 - 135 - 136 - 137 - 138 - 139 - 140 - 141 - 142 - 143 - 144  ...
[7] En de bodem van de aarde begon luid te weeklagen over dit euvel, en de bergen, in woede ontbrand, bogen zich naar de dalen, verlegden de rivieren en dreven uit hun kloven en scheuren massa's en massa's wolken en verduisterden daarmee de hemel al dichter en dichter en toen stortten daaruit geweldige stromen neer, die alle landen onder water zetten.
Hoofdstuk 60: Lamechs verschrikkelijke droombeeld en het ontwaken uit zijn droom. De opheldering door Lamech van de hoogte. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[10] Zie, als veelwijverij volgens Mijn orde zou zijn, dan had Ik zeker al in het begin, toen Ik Adam, die op dit ogenblik nog op de hoogte leeft en nog ettelijke jaren zal voortleven, als de eerste mens van de aarde had geschapen, voor deze eerste mens ruim driehonderdzestig vrouwen geschapen, opdat hij zijn vermogen om dagelijks kinderen te verwekken op natuurlijke wijze had kunnen toepassen!
Hoofdstuk 63: Over veelwijverij. De orde van het goddelijk huwelijk en de voortplanting. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[12] Vanuit Mijn oogpunt bestaat er in het geheel geen kwaad, maar zijn er slechts verschillen in de werking van Mijn wil; en die is in de hel alsook in de hemel, in het scheppen alsook in het vernietigen even goed.
Hoofdstuk 67: De oorsprong en het wezen van het kwaad. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[5] Hierop verstomde Lamech werkelijk; want hij was tijdens de woorden van de Heer in de grond van zijn hart beginnen te voelen en derhalve ook werkelijk in te zien, wat God in Zijn wezen is, en wat de geschapen mens daarentegen in het zijne is.
Hoofdstuk 68: Lamech verstomt door Gods Heiligheid. De grenzen van Gods almacht. De overbrugging van de kloof tussen God en mens door de genadeverhouding van Vader en kind. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[2] 'Ja, zo is het en het zal eeuwig waar blijven: het schepsel kan nooit een niet-geschapen god worden, God echter evenmin ooit een geschapen wezen!
Hoofdstuk 69: Het leven van het schepsel als deel van Gods leven. De mens als gefixeerde gedachte van God. Het mysterie van de menselijke vrijheid. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[11] Wanneer dat echter gebeurt, dan heeft de mens ze in zekere zin geschapen en gevormd in zichzelf, en niet zelden ook in werking gezet vanuit en buiten zichzelf, en die gedachten bestaan dan als vrije wezens, ofschoon zij nog steeds aan de schepper gebonden zijn, dat wil zeggen aan de mens die ze heeft gedacht.
Hoofdstuk 69: Het leven van het schepsel als deel van Gods leven. De mens als gefixeerde gedachte van God. Het mysterie van de menselijke vrijheid. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[12] Zie, dat is immers ook met ons het geval! Ik ben de Mens aller mensen, en jullie mensen zijn allen Mijn gedachten, dus Mijn leven, omdat de gedachten, de vrije gedachten, het eigenlijke leven in Mij zijn, zoals zij dat ook in jullie zijn, omdat jullie allen geheel en al naar Mijn beeld zijn geschapen!
Hoofdstuk 69: Het leven van het schepsel als deel van Gods leven. De mens als gefixeerde gedachte van God. Het mysterie van de menselijke vrijheid. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[9] Weet je nog wie Degene was die daar aan de zijde van Henoch als een heraut van de hemel binnentrad?
Hoofdstuk 78: Lamechs woorden tot het volk dat zich om de tempel verzameld heeft. Over de zichtbare bezoeken van God. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[5] Maar Ik zeg je: je hebt buitengewoon goed en volkomen volgens Mijn wil tot je broeders en zusters gesproken; daarom zal Ik dan ook nu naar hen toe gaan en Mijzelf aan hen openbaren als de Heer en Schepper van de hemel en alle werelden en als de enig ware en meest liefdevolle Vader van al Mijn ware kinderen!
Hoofdstuk 79: De aanstelling van Henoch en de beide Lamechs als eerste leiders van het hele volk. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[4] Gedurende deze nacht heb Ik je velerlei graden van de innerlijke ware wijsheid uit Mij getoond, en deze zichtbare tempel, gebouwd door jouw inzicht en jouw hand, is daardoor een tempel van wijsheid geworden, waarin de mens van de aarde zich altijd moet herinneren dat Ik, de Schepper van hemel en aarde, je Zelf op deze plaats heb onderwezen en met jou gerust heb op de treden van het altaar en ze daardoor heb gemaakt en gewijd tot trappen waarop de mens zich bewust moet worden van zijn nietigheid ten opzichte van Mij in de volledige rust van zijn geest; en heeft hij dat gedaan, dan heeft hij Mij in deze tempel een rechtmatig en welgevallig offer gebracht, zoals jij het Mij nu uit de vurige grond van je hart hebt gebracht!
Hoofdstuk 77: De inwijding van koning Lamech tot opperpriester van de bergtempel. De troostvolle belofte van de Heer dat Hij voortdurend aanwezigheid zal zijn in de tempel. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[2] Maar na dit uur richtte Lamech zich tot Henoch en zei tegen hem: 'Broeder Henoch, nu hier reeds alles volgens de wil en volgens de orde van de almachtige en allerliefdevolste Vader en Schepper van hemel en aarde is bewerkstelligd, denk ik dat wij weer naar de stad kunnen gaan om er onmiddellijk voor te zorgen dat deze heilige boodschap naar alle overige steden wordt overgebracht!'
Hoofdstuk 81: Het gedenkteken van de zeven witte stenen in de tempel. Over de oorsprong van de Steen der Wijzen. De terugtocht naar de stad - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[4] Kijk omhoog naar al die talloze zonnen en werelden van allerlei aard die de Heer ter wille van jou heeft geschapen, opdat je op de ene of de andere zou terugkeren!
Hoofdstuk 87: Henochs krachtige antwoord aan Satan en Satans verbanning naar het middelpunt van de aarde. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[7] Maar waarvoor heb je al deze aan jou verspilde genade en die onuitsprekelijk grote erbarming gebruikt?! - Zie, om niets anders te doen dan wat je nu hier hebt uitgesproken, en wat je bij onze vroegere ontmoeting de Heer van hemel en aarde zondermeer hoogst brutaal in Zijn gezicht hebt gezegd!
Hoofdstuk 87: Henochs krachtige antwoord aan Satan en Satans verbanning naar het middelpunt van de aarde. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[9] Maar desondanks moet ik je zeggen dat een dergelijke te grote eerbied ten opzichte van mij, de aartsvader van de mensen van de aarde, enigszins overbodig is, want in de grond ben ik toch ook maar een mens zoals ieder ander! Geboren of rechtstreeks door God geschapen, dat is hetzelfde, want ook de geborenen mens wordt in het lichaam van de moeder evengoed door God geschapen als ik, die buiten een moederlichaam door God werd geschapen.
Hoofdstuk 90: Het maal bij Adam. Koning Lamech richt deemoedige en eerbiedige woorden tot Adam. Adams goede antwoord. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[1] Op deze witte grote hoogte aangekomen, zagen Lamech en zijn metgezellen voor de eerste keer in hun hele leven de zee van de aarde en konden hun blikken niet afhouden van deze grote watervlakte, die zich heel in de verte naar toenmalige begrippen met de hemel scheen te verenigen.
Hoofdstuk 92: Naar de hoogte. Het heerlijke uitzicht. Koning Lamech prijst de Heer voor de aanschouwde heerlijkheden van de aarde. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
...  119 - 120 - 121 - 122 - 123 - 124 - 125 - 126 - 127 - 128 - 129 - 130 - 131 - 132 - 133 - 134 - 135 - 136 - 137 - 138 - 139 - 140 - 141 - 142 - 143 - 144  ...