Boeken lezen en zoeken

Tekst:   Boek:Hfs:

3216 resultaten - Pagina 135 van 215

...  123 - 124 - 125 - 126 - 127 - 128 - 129 - 130 - 131 - 132 - 133 - 134 - 135 - 136 - 137 - 138 - 139 - 140 - 141 - 142 - 143 - 144 - 145 - 146 - 147 - 148  ...
[6] 'Vrouw, - wat zeg je?! Leg mij uit hoe het komt dat een dergelijke werking van dit boompje jou zo bekend is, als had je het zelf geschapen!
Hoofdstuk 269: Fungar-Hellan in de tempeltuin van de schoonheidsgodinnen. Het controleren van de verklaringen van Agla en Drohuit. De verdenking van Fungar-Hellan ten aanzien van Agla. De schoonheid van Agla overwint Fungar-Hellan. Agla als vrouw van Fungar-Hellan. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[1] En Mahal zei: 'Goed, vriend, ik zal met je meegaan, want ik ben niet bang voor jou, omdat de Heer met mij is! Maar o wee als er in je hart slechte gedachten mochten opstijgen; want dan zul je meteen gewaarworden dat de Heer van hemel en aarde met mij is! En nu wil ik met je meegaan!'
Hoofdstuk 282: Naar de tuin van de liefdestempel onder leiding van Mahal. Fungar-Hellan bij de urn met het hoofd van Waltar. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[3] Hierop zei de boos geworden Fungar-Hellan tegen Mahal: 'Maar zeg mij dan eens wat die oude, altijd knorrige God wil! Indien wij mensen Hem niet bevallen zoals Hij ons heeft geschapen en zoals wij zijn, dan moet Hij ons anders maken opdat wij dan zodanig zijn als het Hem het meest welgevallig is!
Hoofdstuk 296: Mahals opheldering over de wonderbaarlijke stem. Fungar-Hellans ergernis en aanklacht tegen God. Mahals verlegenheid om een antwoord. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[4] Ik moet je echter eerlijk bekennen dat jouw God met Zijn voortdurende dreigen met een gericht Zich in hoge mate zwak toont en van Zichzelf aan ons, Zijn schepselen, een onvolkomenheid openbaart waarvan zich werkelijk geen enkel eerlijk mens bewust is! Als Hij ons mensen al als vrije wezens heeft geschapen, waarom verstrikt Hij ons dan in bepaalde wetten die de ons door Hem gegeven natuur evenzeer tegenstaan als de dood zelf?
Hoofdstuk 296: Mahals opheldering over de wonderbaarlijke stem. Fungar-Hellans ergernis en aanklacht tegen God. Mahals verlegenheid om een antwoord. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[7] Als Hij Zich aan het ene volk als een wijze Leraar kan tonen, waarom dan niet aan het andere?! Is dan het ene volk minder door Hem geschapen dan het andere?! Laat Hij daarom komen en ons veranderen of ons vernietigen, - maar dan ogenblikkelijk opdat het afgelopen is met die lastige dreigementen; want waarlijk, ik heb nu schoon genoeg van dat alles!
Hoofdstuk 296: Mahals opheldering over de wonderbaarlijke stem. Fungar-Hellans ergernis en aanklacht tegen God. Mahals verlegenheid om een antwoord. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[1] Maar toen Mahal zag dat Fungar-Hellan steeds onbeheerster werd tegenover hem, hief hij tenslotte zijn handen ten hemel en zei: 'Grote God! Zie, Uw oude dienaar en knecht bevindt zich in groot gevaar; ontferm U daarom over hem en red hem door Uw grote genade en erbarmen! O, leg hem woorden in zijn hart waardoor hij een onmachtige rebel tegenover U, o grote God en Heer van alle heerlijkheid, krachtdadig kan bestrijden!'
Hoofdstuk 297: Mahals verhoorde gebed om hulp. Mahals hartige woorden tot de generaal en de verkondiging van het komende gericht. Fungar-Hellans angst. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[9] Heden heeft de Heer, God van hemel en aarde, Noach op de hoogte opdracht gegeven volgens het juiste ontwerp een ark te bouwen en Noach heeft reeds de hand aan het opgedragen werk geslagen!
Hoofdstuk 298: Gods machtige oproep tot boetedoening in de troonzaal. De zegen van waar berouw. De gruwelen in de laagte. De goddelijke opdracht aan Fungar-Hellan om alle afgodentempels te vernietigen. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[5] Maar alles wat nuttig gebruikt wordt, is God zeker welgevallig omdat Hij het zonder meer tot het nut van de mensen heeft geschapen; maar gebruiken wij die dingen voor dwaze, hoogmoedige, onzinnige doeleinden waarvoor zij zeker niet zijn geschapen, dan kan een dergelijk gebruik in Gods ogen niets anders dan een gruwel zijn, aangezien God toch de eeuwige, heilige orde Zelf is! - Dus weg met al die glimmende prullen op onze gewaden, hier en in alle landen!'
Hoofdstuk 304: Fungar-Hellans spreekt over de dwaasheid van uiterlijke pracht en de wijsheid van eenvoud. Mahals lof aan de generaal. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[2] 'Oneindige, allerhoogste, boven alles almachtige god der goden, vorst der vorsten, heer der heren! O gij, voor wie alle grondvesten der aarde beven en alle wateren bevend naar het geluid van zijn stem luisteren, die de grondslag van hemel en aarde hebt gelegd en de grote stad voor miljoenen volkeren naar uw welgevallen hebt gebouwd, - o, laat ons afschuwelijke wormen allergenadigst weten wat u van ons verlangt!'
Hoofdstuk 318: Onderricht door de mooie Agla aan de waterpriesters op wens van Fungar-Hellan. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[8] In het begin beminden de mensen God zo hevig dat zij met hun zuivere liefde ook alles omvatten wat God had geschapen; maar na verloop van tijd hingen zij met hun liefde hoe langer hoe meer aan de zichtbare schepselen en vergaten langzamerhand weer geheel en al de goddelijke liefde en dat ging zover dat het goddelijk geduld een diepe barst kreeg en het totaal naar buiten gekeerde mensengeslacht weer met een algemeen gericht moest worden bezocht - en nu des te meer zal moeten worden bezocht. Want de mensen weten niets meer van God, zoals deze priesters hier die jij de macht op dit eiland hebt gegeven zoals God ooit aan de mensen over de aarde.
Hoofdstuk 319: Mahals opheldering aan Fungar-Hellan. De mislukte lering van de waterpriesters als beeld van het mislukken van de goddelijke liefde bij ons mensen. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[9] Willen jullie je vergrijpen aan hem, aan wie de oude Heer en God van hemel en aarde precies de plaats heeft getoond waar jullie vanuit je ravennesten naar de landen in de vlakte zouden doorbreken om die als een wolk sprinkhanen te vernietigen?!'
Hoofdstuk 322: De generaal sommeert het leger om de verdedigingsstellingen in te nemen. Het leger van de hooglanders rukt op. De afvaardiging van de hooglanders voor Fungar-Hellan en hun dood door zijn hand. Mahals overgang naar de hooglanders. De vreselijke slag. Vijf miljoen strijders worden nagenoeg volledig vernietigd. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[11] Beide broeders gingen nu zwijgend naar de hoogste plek, waar eens Adam woonde, en weenden samen over de zo heerlijk geschapen aarde.
Hoofdstuk 332: Mahal bij Noach. Mahals verslag over de toestand van de volkeren in de laagte. Het verdriet van Noach en Mahal. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[11] En de Heer sprak nogmaals tot mij: 'Noach, zie, Ik wil op aarde een machtige watervloed over de zonde laten komen tot verderf van al het vlees onder de hemel waarin een levende adem is; en alles wat op aarde is zal ondergaan!
Hoofdstuk 334: Noachs verslag over Gods bouwplan voor de ark. Mahals droefheid dat hij van de ark wordt buitengesloten. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[8] Maar jij zei dat het de Heer berouwt dat Hij de mensen heeft geschapen! Als dat zo is, wat is dan de mens van de aarde? Zie, ik zeg je: hij is een zonde van God! - Maar ik meen dat God toch niet tot een zonde in staat is?!
Hoofdstuk 335: Noachs vermaning aan zijn broer. De verblinding van de eigengereide Mahal en zijn twist met de Heer. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[11] En laat de door God onvolkomen geschapen materie een complete voltooiing van een werk niet toe, dan moet het toch in mijn gedachte en mijn wil volmaakt zijn; maar wat er ten gevolge van de door God onvolkomen geschapen materie aan mijn uitgevoerde werken onvolkomen zal blijken te zijn, moet de Schepper als schuld op Zich nemen!'
Hoofdstuk 337: Noach opent Mahals ogen over zijn eigenlijke fout. De hoge dunk van eigen rechtvaardigheid als voornaamste wortel van hoogmoed. Mahals uitdaging aan God. De Heer verschijnt. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
...  123 - 124 - 125 - 126 - 127 - 128 - 129 - 130 - 131 - 132 - 133 - 134 - 135 - 136 - 137 - 138 - 139 - 140 - 141 - 142 - 143 - 144 - 145 - 146 - 147 - 148  ...