Boeken lezen en zoeken

Tekst:   Boek:Hfs:

22349 resultaten - Pagina 1432 van 1490

...  1420 - 1421 - 1422 - 1423 - 1424 - 1425 - 1426 - 1427 - 1428 - 1429 - 1430 - 1431 - 1432 - 1433 - 1434 - 1435 - 1436 - 1437 - 1438 - 1439 - 1440 - 1441 - 1442 - 1443 - 1444 - 1445  ...
[8] De engel sprak toen: 'Deze is het over wie Jesaja heeft voorspeld: 'Hij zal zijn de Stem van een roepende in de woestijn: Maakt recht de weg des Heren en effent Zijn paden. leder dal moet worden opgevuld en alle bergen en heuvels moeten geslecht worden. Wat krom is moet recht worden en wat oneffen is een vlakke baan. Dan zal alle vlees het Heil Gods aanschouwen'.'
Hoofdstuk 6: Het advies van een jonge leviet. Verachtelijke tegenspraak van de hogepriester over de timmermanszoon van Nazareth. - Jakob Lorber - Drie dagen in de tempel
[10] En wat is er ten slotte van die grote Messiasverwachting terecht gekomen? Geen mens denkt er meer aan. Voor de tempel, die door Jehova voor alle tijden der tijden werd geheiligd, is dat alles als een ijle schuimvlok in de felle kracht van de zon vervlogen. En dat, terwijl die hele zaak door de hogepriester zelf was opgezet! Maar omdat deze onzuiver was en Gods Heiligdom dreigde te verontreinigen, heeft de Heer niet geaarzeld dat kwaad te rechter tijd af te straffen!
Hoofdstuk 6: Het advies van een jonge leviet. Verachtelijke tegenspraak van de hogepriester over de timmermanszoon van Nazareth. - Jakob Lorber - Drie dagen in de tempel
[11] En als reeds deze geschiedenis, die zo heuglijk aandeed, zó eindigde, hoe zal dan wel die Messias-geschiedenis van de timmerman Jozef uitpakken tegenover de tempel, waar immers ook niets anders achter steekt dan een of ander bedrog van Essenen en Indische magiërs! De knaap hoeft slechts zijn wonderen voor onze allesziende ogen te produceren en wij zullen het domme volk dan zijn vermeende Messias wel weten te duiden en onthullen !
Hoofdstuk 6: Het advies van een jonge leviet. Verachtelijke tegenspraak van de hogepriester over de timmermanszoon van Nazareth. - Jakob Lorber - Drie dagen in de tempel
[13] Wie zich dit heeft eigen gemaakt uit de boeken van oude voorspellingen over de aankomst van de Verlosser als een der onzen, zal toch zeker onmogelijk kunnen geloven, dat God -Die altijd Zijn Komst telkens weer voor de ogen der mensen en voor heel de schepping op grootse wijze placht te bewerkstelligen -nu op dergelijke onheuse wijze op deze wereld zou verschijnen? En dan nota bene ook nog als een buitenechtelijk kind, als zwak mens -net als wij -aan de dood onderhevig!
Hoofdstuk 6: Het advies van een jonge leviet. Verachtelijke tegenspraak van de hogepriester over de timmermanszoon van Nazareth. - Jakob Lorber - Drie dagen in de tempel
[1] De rechter zei tegen Mij: 'Nu, beste jongen, wat heb jij nog tegen deze toch wel zeer steekhoudende redenering van de hogepriester in te brengen?'
Hoofdstuk 7: Antwoord van het Jezuskind op de toespraak van de hogepriester. Over de missie van de zoon van Zacharias en over de wonderbare macht van de timmermanszoon. - Jakob Lorber - Drie dagen in de tempel
[17] Mijn openingsvraag hebt u erg slecht beantwoord. Wij zijn benieuwd welk antwoord u gaat geven op deze hoofdvraag; daarna zullen we nog eens terugkomen op de openingsvraag, en daarvan ook de hoofdvraag maken! Maar nu moet u wel wat vlotter gaan spreken, want de dag loopt al ten einde, en we beginnen trek te krijgen in een avondmaaltijd!'
Hoofdstuk 7: Antwoord van het Jezuskind op de toespraak van de hogepriester. Over de missie van de zoon van Zacharias en over de wonderbare macht van de timmermanszoon. - Jakob Lorber - Drie dagen in de tempel
[2] Wie hiermee op de hoogte is, weet dan ook wel hoe het zit met die zogenaamde wonderen die buiten de tempel om worden gewrocht! In zulke gevallen is het voor de tempel dan ook een nooit te excuseren verplichting om dergelijke kinderen en volwassenen op aarde, koste wat het koste, te verdelgen! En zou door onze alsnog te houden naspeuringen bevestigd worden wat jij over die jongen hebt beweerd, dan zalook hij als een handlanger van Beëlzebub van deze aarde worden verjaagd!'
Hoofdstuk 8: De dreigende hogepriester wordt streng terechtgewezen door de Romeinse rechter. - Jakob Lorber - Drie dagen in de tempel
[4] Ik hoorde zojuist van deze jongen hier, trouwens ook van jullie zelf, dat jullie in je krankzinnige tempelwaan zelfs een hogepriester hebt vermoord en dat nota bene in de tempel, omdat hij had beweerd een visioen te hebben gehad. Daardoor heeft hij jullie dan zeker geweldig jaloers gemaakt, hetgeen dan genoeg was om jullie tot het besluit te brengen hem uit de wereld te helpen. En dat is twaalf jaar geleden gebeurd, dus tijdens ons bewind!
Hoofdstuk 8: De dreigende hogepriester wordt streng terechtgewezen door de Romeinse rechter. - Jakob Lorber - Drie dagen in de tempel
[9] De rechter weer: 'Herodes en de andere vorsten in de landen der joden zijn zuiver en alleen leenheren. Hun zwaardrecht geldt slechts voor hun eigen personeel, hun dienaren en slaven! Als zij tegenover deze wreed zouden optreden zouden zij al gauw helemaal zonder personeel komen te zetten. Wij dwingen namelijk niemand om bij hen in dienst te treden! Weliswaar kunnen zij elke tien jaren dit recht kopen voor telkens tien jaar, maar zij kunnen voor hun eigen bestwil van dat duur gekochte recht geen uitzonderlijk gebruik maken; te meer niet, omdat iedere dienaar die zij hebben, behalve sommige van hun slaven, wanneer hij maar wil uit hun dienst kan treden. En van het ogenblik van diens uittreden af valt die dan niet langer meer onder h un jurisdictie, maar onder de onze!
Hoofdstuk 8: De dreigende hogepriester wordt streng terechtgewezen door de Romeinse rechter. - Jakob Lorber - Drie dagen in de tempel
[13] Deze jongen hier staat van nu af aan onder mijn bescherming en ik verleen hem nu pas het recht om u met allerlei vragen te bestoken; ik zal daarbij niet van zijn zijde wijken, want in zijn hoofd en hart steekt meer nuchtere en gezonde wijsheid dan in jullie allemaal bij elkaar en in heel jullie heiligdom. Nu kan jij weer verder spreken, beste jongen, want nu heb ik jouw straatje voor je schoongeveegd!'
Hoofdstuk 8: De dreigende hogepriester wordt streng terechtgewezen door de Romeinse rechter. - Jakob Lorber - Drie dagen in de tempel
[1] Ik keek de Romeinse rechter nu zeer vriendelijk aan en zei: 'U bent weliswaar een heiden, maar u bent eerlijk en u hebt een goed hart; voorwaar, als het echte rijk Gods voor de mensen op deze aarde zal nederdalen, zult u met uw gehele familie daarin niet als laatsten worden opgenomen! En hij die daarin zal worden opgenomen, zal zalig worden en de dood niet zien in eeuwigheid.'
Hoofdstuk 9: De belofte van het Jezuskind aan de Romeinse rechter en de woede daarover van de hogepriester . Hoe de mens kan worden tot een levend woord Gods, zelfs tot een god in God. De beweringen van de hogepriester door Jezus met hantering van de volkscatechismus weerlegd. - Jakob Lorber - Drie dagen in de tempel
[18] Hierna zei de Romeinse rechter: 'Nu, dat zijn nagenoeg precies dezelfde woorden waarvan de achtenswaardige hogepriester, toen jij ze zojuist uitsprak zei, dat dat 'varkenshoeders onzin' was! Nu, deze hele geschiedenis begint -zoals ik nu ook merk -steeds duidelijker te worden! En nu ben ikzelf ook vreselijk nieuwsgierig naar wat daarvan het eindresultaat zal zijn!'
Hoofdstuk 9: De belofte van het Jezuskind aan de Romeinse rechter en de woede daarover van de hogepriester . Hoe de mens kan worden tot een levend woord Gods, zelfs tot een god in God. De beweringen van de hogepriester door Jezus met hantering van de volkscatechismus weerlegd. - Jakob Lorber - Drie dagen in de tempel
[1] De hogepriester trok een gezicht waar de ergernis over deze voorlezing duidelijk op te lezen was.
Hoofdstuk 10: Mislukte pogingen van een schriftgeleerde en een oudste om de hogepriester in het gelijk te stellen en hem genoegdoening te verschaffen. De zitting door de rechter tot de volgende dag verdaagd. Het Jezuskind en Simon logeren als gasten van de rechter in de herberg. - Jakob Lorber - Drie dagen in de tempel
[4] Prompt stond er echter een andere schriftgeleerde op, die zei: 'Zijne hoogeerwaarde heeft jou op deze wijze alleen maar met zijn vraag het vuur na aan de schenen willen leggen om vast te stellen of jij wel zo goed thuis bent in de volkscatechismus, terwijl jijzelf probeert om dat uit te buiten in je eigen belang! Laten we die zaak vergeten en liever over iets heel anders praten! Dit welles nietes gevecht levert immers toch niets op!'
Hoofdstuk 10: Mislukte pogingen van een schriftgeleerde en een oudste om de hogepriester in het gelijk te stellen en hem genoegdoening te verschaffen. De zitting door de rechter tot de volgende dag verdaagd. Het Jezuskind en Simon logeren als gasten van de rechter in de herberg. - Jakob Lorber - Drie dagen in de tempel
[16] Deze herberg maakte mede deel uit van het tempelcomplex en werd gedreven door tempelbeambten. Als een reiziger in deze herberg verblijf hield verbleef hij dus als het ware in de tempel zelf Weliswaar kon men ook in de tempel zelf logeren, maar dat kostte tweemaal zoveel, terwijl men daar alleen maar water en brood voorgezet kreeg. Waar er dus sprake van was dat Ik drie dagen in de tempel verbleef, moet ook deze tempelherberg daarbij worden inbegrepen.
Hoofdstuk 10: Mislukte pogingen van een schriftgeleerde en een oudste om de hogepriester in het gelijk te stellen en hem genoegdoening te verschaffen. De zitting door de rechter tot de volgende dag verdaagd. Het Jezuskind en Simon logeren als gasten van de rechter in de herberg. - Jakob Lorber - Drie dagen in de tempel
...  1420 - 1421 - 1422 - 1423 - 1424 - 1425 - 1426 - 1427 - 1428 - 1429 - 1430 - 1431 - 1432 - 1433 - 1434 - 1435 - 1436 - 1437 - 1438 - 1439 - 1440 - 1441 - 1442 - 1443 - 1444 - 1445  ...