Boeken lezen en zoeken

Tekst:   Boek:Hfs:

22349 resultaten - Pagina 1435 van 1490

...  1423 - 1424 - 1425 - 1426 - 1427 - 1428 - 1429 - 1430 - 1431 - 1432 - 1433 - 1434 - 1435 - 1436 - 1437 - 1438 - 1439 - 1440 - 1441 - 1442 - 1443 - 1444 - 1445 - 1446 - 1447 - 1448  ...
[11] De opperpriester merkte op: 'Wel, dat was weer eens een gezond lesje, met ongewoon veel matiging gepresenteerd! En het moet wel volledig juist zijn ook, omdat over de Galileeërs geschreven staat, dat uit dat land geen profeet kan opstaan, dus werpen zij zich maar liever meteen op tot goden, deze halve heidenen! En deze jongen schijnt daartoe een uitstekende aanleg te bezitten! Neen, m'n beste Messias-knaap, zó gemakkelijk kan je ons niets wijsmaken! In Nazareth kan iets dergelijks, maar bij ons in Jeruzalem gaat dat zo maar niet!'
Hoofdstuk 14: Getuigenis van het Jezuskind over Zichzelf als de echte 'Haastig buit, spoedig roof'. Joram's mening: afwachten, de tijd zal het Ieren! Jezus wijst op Gods almacht binnen Hemzelf. Joram geeft een afwijzend antwoord. - Jakob Lorber - Drie dagen in de tempel
[10] Overigens moet mij wel de opmerking van het hart, dat je met deze jongen -zowel vanwege zijn briljante geestelijke begaafdheden, als vanwege de reputatie van zijn verheven Romeinse beschermheer -veel meer consideratie had moeten hebben, temeer omdat jij juist degene bent, die ons aan bruikbaardere informaties over zijn wondere karakter hebt geholpen!
Hoofdstuk 16: Vraag van Barnabas. Berisping en tegenvraag van de Heer. Verlegenheid en excuus van Barnabas. Het wonder met de ezelsoren en de levende ezel. - Jakob Lorber - Drie dagen in de tempel
[15] Er wordt wel verteld, dat hier een plaats moet hebben bestaan, die de naam 'Salem' droeg, en waar de grote koning zetelde aan wie alle vorsten der aarde van die tijd hun tienden moesten betalen -koning Melchizedek was voor alle mensen op aarde tegelijk de enige en de meest eigenlijke hogepriester van Jehova -maar verder weet men weinig of niets van deze hogepriester, noch van zijn leer, zijn daden of zijn persoonlijkheid! Als jij, en daar twijfel ik niet aan, daarover dus meer weet dan wij allemaal, wees dan zo goed ons daarmede op de hoogte te stellen.'
Hoofdstuk 16: Vraag van Barnabas. Berisping en tegenvraag van de Heer. Verlegenheid en excuus van Barnabas. Het wonder met de ezelsoren en de levende ezel. - Jakob Lorber - Drie dagen in de tempel
[20] Trouwens, de jongen heeft ons van deze eigenschap van hem al een zeer heuglijk staaltje geleverd, toen hij mij woord voor woord citeerde wat wij in ons geheim nachtelijk overleg hadden besproken, en dreigde ook voor de hogepriester diens heimelijkste gedachten open en bloot op tafel te leggen! En, wie het één kan, die zou ook wel eens dat andere kunnen, al heeft dat op een voor ons eveneens volkomen onbegrijpelijke wijze plaats!
Hoofdstuk 16: Vraag van Barnabas. Berisping en tegenvraag van de Heer. Verlegenheid en excuus van Barnabas. Het wonder met de ezelsoren en de levende ezel. - Jakob Lorber - Drie dagen in de tempel
[21] Achter deze knaap moet beslist iets heel bijzonders schuil gaan! En ik ben zelf al de mening toegedaan dat mettertijd uit hem best een heel gave Messias zou kunnen groeien !'
Hoofdstuk 16: Vraag van Barnabas. Berisping en tegenvraag van de Heer. Verlegenheid en excuus van Barnabas. Het wonder met de ezelsoren en de levende ezel. - Jakob Lorber - Drie dagen in de tempel
[26] De toverkunsten van de Perzen ken ik en nog een massa andere ook, maar daar zijn er géén bij, waarmee je zo maar een paar puntgave ezelsoren uit de lucht te voorschijn kunt toveren! Ook de uitgekookte orakelspreuken en gedachten suggesties van zowel het oudste orakel van Dodona als dat van Delphi zijn mij goed bekend; maar daarbij heb ik nooit iets dergelijks gevonden als wat deze knaap zowel mij als Joram woordelijk citeerde van hetgeen wij strikt in het geheim met elkaar hadden besproken !
Hoofdstuk 16: Vraag van Barnabas. Berisping en tegenvraag van de Heer. Verlegenheid en excuus van Barnabas. Het wonder met de ezelsoren en de levende ezel. - Jakob Lorber - Drie dagen in de tempel
[27] Ik blijf dus bij mijn reeds gegeven mening en bevestig andermaal openlijk: achter deze knaap gaat meer schuil dan wij allemaal óóit zullen kunnen begrijpen! Niet dat ik perse zou willen beweren dat hij, vanwege zijn buitengewone kwaliteiten, nu ook zonder mankeren de verhoopte Messias moet zijn; maar hij kan het klaarblijkelijk eerder zijn dan wie van ons ook, zoals wij hier bijeen zijn!
Hoofdstuk 16: Vraag van Barnabas. Berisping en tegenvraag van de Heer. Verlegenheid en excuus van Barnabas. Het wonder met de ezelsoren en de levende ezel. - Jakob Lorber - Drie dagen in de tempel
[30] Barnabas deed wat hem gevraagd was, en Ik sprak: ' Aan deze oren geworde nu ook nog een levend en door en door gezond ezelslichaam!'
Hoofdstuk 16: Vraag van Barnabas. Berisping en tegenvraag van de Heer. Verlegenheid en excuus van Barnabas. Het wonder met de ezelsoren en de levende ezel. - Jakob Lorber - Drie dagen in de tempel
[4] Ik antwoordde: 'Oh ja, en dát niet alleen maar zelfs de hele aarde! Maar het is juist Mijn bedoeling alleen heeft dat nog niemand ingezien om alles te behouden en niets te vernietigen! Maar, om uzelf te doen inzien dat Ik geen ijdele praalhals ben doch in staat ben om wat Ik beweer ook tot stand te brengen, mag u Mij een steen laten brengen, net zo groot en zo zwaar als u zelf wilt, en legt die dan maar op deze tafel !'
Hoofdstuk 17: Wonderbaarlijke verdwijning van de ezel. Het wonder met de steen. Verbazing bij de Romeinse rechter over de wondermacht van het Jezuskind en over Diens verhelderende woorden met betrekking tot de komst van Zijn koninkrijk. - Jakob Lorber - Drie dagen in de tempel
[11] Alle vrees voor Mijn goddelijke kracht moet daarom van u afvallen, want tot aan de omvorming van Mijn lichaam, wanneer Ik namelijk zal terugkeren naar dáár vanwaar Ik gekomen ben, zal Ik aan u onderdanig blijven. Maar laten we nu tot besluit van deze dag nog die twee woorden nader toelichten!'
Hoofdstuk 17: Wonderbaarlijke verdwijning van de ezel. Het wonder met de steen. Verbazing bij de Romeinse rechter over de wondermacht van het Jezuskind en over Diens verhelderende woorden met betrekking tot de komst van Zijn koninkrijk. - Jakob Lorber - Drie dagen in de tempel
[3] Op grond van deze aankondiging was op de aangegeven dag nagenoeg héél Damascus in dat grote bos aanwezig om de aangekondigde wonderen gade te slaan. Jij was als een van de eersten in de nabijheid van die magiërs; je hebt alles uitstekend kunnen zien, en je raakte in opperste verbazing.
Hoofdstuk 18: Jezus vertelt over de wonderen door 27 magiërs te Damascus. Barnabas in verlegenheid gebracht. Over het geheim van de alwetendheid van het Jezuskind. - Jakob Lorber - Drie dagen in de tempel
[10] Ik zei: 'Laat dat voor u als Romein nooit oorzaak van grijze haren worden, want Ik ben niet in deze wereld gekomen om Mijzelf hier tot heerser van de wereld uit te roepen of om hier voor de joden een werelds rijk te stichten, maar alleen en uitsluitend om voor alle mensen die van goede wille zijn het Godsrijk van het leven te brengen, en om het rijk van Satan, dat voor de aarde de dood betekent, te vernietigen! Elk aards rijk zal Mijnentwege mogen welvaren, ja, het zal zelfs bijzonder mogen floreren indien het ook het Rijk Gods, dat Ik op aarde vestigen ga, zal aantrekken!
Hoofdstuk 17: Wonderbaarlijke verdwijning van de ezel. Het wonder met de steen. Verbazing bij de Romeinse rechter over de wondermacht van het Jezuskind en over Diens verhelderende woorden met betrekking tot de komst van Zijn koninkrijk. - Jakob Lorber - Drie dagen in de tempel
[4] 'Ja', zei Barnabas, 'dat is voortreffelijk, méér dan ik zeggen kan! Maar hoe kom jij nu ook weer achter deze geheime betekenissen?'
Hoofdstuk 19: Jezus geeft uitleg over de woorden 'Jeruzalem' en 'Melchizedek'. De Heilige Schrift als woord Gods. Joram wijst op de onbegrijpelijkheid van de Messiasteksten bij Jesaja. - Jakob Lorber - Drie dagen in de tempel
[3] Je : dit(is) , Ruh of Ruha : Woonplaats (de), sa : voor (de), lem of lehem : grote Koning. Me of Mei : mijn, resp. van Mijn, L 'chi of lichi : Aanschijn, of Aanschijns, licht(s), Sedek : Zetel. Jij weet, dat de ouden de klinkers die in een woord tussen de medeklinkers komen wel uitspraken, maar uit 'n soort van piëteits-overweging niet opschreven. (Namelijk uit piëteit en eerbied voor de naam van God: JEHOVA, welke naam is gevormd uit de vijf vocalen als volgt: I(=J) E 0 U(=V) A.). Bij zulke, meer dan duizend jaar oude woorden moet je dus weten hoe de klinkers tussen de medeklinkers te plaatsen, dan komt uit de woordkernen de juiste betekenis van zo'n oude naam als vanzelf te voorschijn. Ben je nu met deze verklaring tevreden?'
Hoofdstuk 19: Jezus geeft uitleg over de woorden 'Jeruzalem' en 'Melchizedek'. De Heilige Schrift als woord Gods. Joram wijst op de onbegrijpelijkheid van de Messiasteksten bij Jesaja. - Jakob Lorber - Drie dagen in de tempel
[6] Want kijk, terwijl jij ook de Schrift leest, vind je daarin voor jezelf niets goddelijks, omdat jij haar voor puur mensenwerk houdt dat bijeen geschreven werd door verschillende mensen, teneinde daarmee hun medemensen beter onder de duim te kunnen houden. Hetzelfde zouden de Egyptenaren (naar jouw mening) hebben bewerkstelligd door middel van hun mystieke en gigantische bouwwerken, en de Hebreeën door middel van hun mystieke geschriften; maar voor een eigentijdse vorming van de mensen van deze tijd zou noch dat eerste, noch dat tweede meer toereikend zijn, en ieder die zich op deze wereld thuis weet, zou dat dan ook allang hebben ingezien en voor bewezen gehouden!
Hoofdstuk 19: Jezus geeft uitleg over de woorden 'Jeruzalem' en 'Melchizedek'. De Heilige Schrift als woord Gods. Joram wijst op de onbegrijpelijkheid van de Messiasteksten bij Jesaja. - Jakob Lorber - Drie dagen in de tempel
...  1423 - 1424 - 1425 - 1426 - 1427 - 1428 - 1429 - 1430 - 1431 - 1432 - 1433 - 1434 - 1435 - 1436 - 1437 - 1438 - 1439 - 1440 - 1441 - 1442 - 1443 - 1444 - 1445 - 1446 - 1447 - 1448  ...