Boeken lezen en zoeken

Tekst:   Boek:Hfs:

22349 resultaten - Pagina 1437 van 1490

...  1425 - 1426 - 1427 - 1428 - 1429 - 1430 - 1431 - 1432 - 1433 - 1434 - 1435 - 1436 - 1437 - 1438 - 1439 - 1440 - 1441 - 1442 - 1443 - 1444 - 1445 - 1446 - 1447 - 1448 - 1449 - 1450  ...
[24] Stel dat de profeet die deze wijsheden op papier heeft gezet eens zou herrijzen, en dat hij met jullie zou worden geconfronteerd, wat zou die dan wel van jullie duistere eigenzinnigheid moeten zeggen?
Hoofdstuk 23: De Romeinse rechter leest Jesaja 9:5-6 en geeft daar zijn toelichting op. - Jakob Lorber - Drie dagen in de tempel
[1] Deze strafrede van de rechter had onze tempelheren toch wel volkomen van hun stuk gebracht! Hij had hen zo beangstigd, dat ze nog slechts konden stotteren in plaats van samenhangend spreken. Joram was degene, die van hen nog het kalmst was gebleven; hij stond op, boog voor de rechter en zei op eerbiedige toon:
Hoofdstuk 24: Joram antwoordt met een rede over het wezen van God. - Jakob Lorber - Drie dagen in de tempel
[4] Niettemin wilde Mozes beslist eenmaal God zien, al zou hij daaraan eventueel onmiddellijk moeten sterven! Daarom zei God op de Sinaï tegen Mozes: 'Verberg jezelf in deze grot, dan zal Ik daaraan voorbij gaan; en als Ik je dan roep, kom je naar buiten, je zult dan Mijn Rug zien'.
Hoofdstuk 24: Joram antwoordt met een rede over het wezen van God. - Jakob Lorber - Drie dagen in de tempel
[6] Ik voor mij -als gewoon mens dan wel te verstaan -vind net als u, dat deze jongen goed genoeg is en machtig genoeg om God te kunnen zijn, maar nu moet u ook eens denken om het volk, dat zozeer gehecht is aan de leer van Mozes en van de profeten! De tempel is het aloude middelpunt van hun heil. Daarheen wendt het zich met zijn hoop en zijn wensen. In de tempel gelooft het zijn God nabij te zijn, omdat het daar, door middel van het hogepriesterlijk oor, naar Hem kan luisteren, en omdat het daar wordt verhoord dankzij diens gebeden en die van zijn helpers! Als je dat het volk plotseling afneemt, en als in de plaats van de verbondsark deze goddelijke knaap zou moeten gaan functioneren, roep je daarmee ongetwijfeld een algehele revolutie op in het hele land !
Hoofdstuk 24: Joram antwoordt met een rede over het wezen van God. - Jakob Lorber - Drie dagen in de tempel
[8] Ik denk over deze jongen precies zoals u, maar tegenover het volk ben ik niettemin verplicht om aan de oude dwaasheden vast te houden! Zij mogen er niet het flauwste vermoeden van krijgen dat ik innerlijk een volkomen ander geloof ben toegedaan dan hetwelk ik uiterlijk voorgeef!
Hoofdstuk 24: Joram antwoordt met een rede over het wezen van God. - Jakob Lorber - Drie dagen in de tempel
[11] De rechter antwoordde: 'Ja, vooralsnog lijkt er tegen deze opvatting weinig, en zeker niet veel in het midden te brengen. Maar ik zou toch nog wel één ding willen opmerken, en dat is dit: jullie zouden toch minstens -gesteld dat je in de zending van die jongen gelooft -het volk op een toepasselijke manier op de jongen attent kunnen maken, om al dus te laten zien wat er nu feitelijk in de wereld gekomen is?'
Hoofdstuk 24: Joram antwoordt met een rede over het wezen van God. - Jakob Lorber - Drie dagen in de tempel
[16] Kort en goed, hoe wij ook regelend zouden willen optreden, altijd zouden we daardoor onder het volk grote opwinding veroorzaken, en we zouden daar de handen vol aan hebben! Daarom ben ik de mening toegedaan dat het veel verstandiger zou zijn om nog geen gewag te maken van deze gebeurtenis, en de hele zaak maar liever te laten betijen en aan de jongen zelf over te laten.
Hoofdstuk 24: Joram antwoordt met een rede over het wezen van God. - Jakob Lorber - Drie dagen in de tempel
[17] Wat er dan ook verder moge gebeuren, wij althans zullen door deze driedaagse gebeurtenissen op alles voorbereid zijn, wij zullen ons zelfs daardoor dan nog beter en intensiever kunnen voorbereiden! -Overigens, wellicht wil de jongen daarover nu ook zelf iets zeggen vaststellen hoe Hij het geregeld wil zien, want het zal zeker niet eenvoudig zijn om weerstand te bieden aan Zijn wil!'
Hoofdstuk 24: Joram antwoordt met een rede over het wezen van God. - Jakob Lorber - Drie dagen in de tempel
[6] Ik zeg het u echter recht in het gezicht: gij en niet het volk, wilt zoiets niet! Gijzelf zijt Mijn ergste tegenstanders! Iets uitmaken doet dat echter niet; want ten eerste is Mijn tijd nog niet gekomen en ten tweede is deze tempel door u al te zeer ontwijd, dan dat Ik óóit nog daarin Mijn verblijf zou kunnen nemen! Voorwaar, uw aanzien mag door Mij nooit verhoogd worden!
Hoofdstuk 25: Scherpe rede van de jeugdige Jezus tot de huichelachtige tempelheren als zijn ergste vijanden. De misbruiken in de tempel gehekeld. - Jakob Lorber - Drie dagen in de tempel
[14] Waarmee zal Ik u nu eens vergelijken? Gij zijt altijd tégen God en gelijkt volmaakt op de verscheurende wolven, die in schapenvachten gehuld rondlopen, opdat de schapen voor hen niet vluchten en zij deze zonder enige moeite met hun scherpe tanden kunnen grijpen en verscheuren. Maar, zo nu uw arbeid, zo zal u ook eens daarboven in het rijk der zielen, het loon geworden ! Ik zeg u dit en gij kunt u er op verlaten, dat voor u Mijn belofte niet op zich zal laten wachten!'
Hoofdstuk 25: Scherpe rede van de jeugdige Jezus tot de huichelachtige tempelheren als zijn ergste vijanden. De misbruiken in de tempel gehekeld. - Jakob Lorber - Drie dagen in de tempel
[1] Door deze toespraak van mij werd de opperpriester toornig en zei: 'Jongen, wie gaf jou het recht om ons en de tempel te bedreigen? Hebben wij soms de grondregels opgesteld, waarnaar wij te handelen hebben? Zo wijs als vele van je vroegere uitspraken waren, zo onwijs zijn ze nu! Weet jij dan niet, dat na slechts een bijlslag geen boom valt en dat het ijdel is iets te willen veranderen dat volstrekt niet te veranderen is? Verander jij dan het volk als je kunt! Het volk der joden is een al heeloude boom, die men niet meer als een jonge hazelaar kan ombuigen.
Hoofdstuk 26: Vertoornd wederwoord van de opperpriester. Voorspelling door de jeugdige Jezus over de roeping der heidenen tot Godskinderen in plaats van de joden en over de verwoesting van de tempel en van Jeruzalem. De waarheid over de dood van Zacharias. - Jakob Lorber - Drie dagen in de tempel
[2] Het is volstrekt niet onze bedoeling te betwijfelen, dat God jou een hogere roeping heeft toebedeeld, maar dat betekent nog niet dat je de oude instellingen, die op Mozes teruggaan -zij het ook met vele latere toevoegsels, die de tijdsomstandigheden vereisten -zo maar met voeten treden mag; en evenmin dat je ons, die deze instellingen in stand houden, kunt vergelijken met verscheurende wolven in schaapsvachten, want wij hebben nog niemand verscheurd. Als wij echter godslasteraars en beledigers van de tempel en ook echtbrekers hebben getuchtigd, dan deden wij niets anders dan wat Mozes heeft voorgeschreven. Kan jij dan zeggen, dat wij daarmee onrecht hebben gepleegd en dat wij tegen Gods geboden handelen?
Hoofdstuk 26: Vertoornd wederwoord van de opperpriester. Voorspelling door de jeugdige Jezus over de roeping der heidenen tot Godskinderen in plaats van de joden en over de verwoesting van de tempel en van Jeruzalem. De waarheid over de dood van Zacharias. - Jakob Lorber - Drie dagen in de tempel
[13] Het volk, dat Zacharias hoogachtte en liefhad, heeft toen luidkeels tekst en uitleg van u geëist over wat er met deze man Gods was gebeurd toen er in zijn plaats een nieuwe hogepriester werd aangesteld!
Hoofdstuk 26: Vertoornd wederwoord van de opperpriester. Voorspelling door de jeugdige Jezus over de roeping der heidenen tot Godskinderen in plaats van de joden en over de verwoesting van de tempel en van Jeruzalem. De waarheid over de dood van Zacharias. - Jakob Lorber - Drie dagen in de tempel
[15] De Engel zou tot de verbaasde man Gods hebben gezegd: 'Trouwe dienaar des Heren. Gij hebt uw aardse taak volbracht, en ge zijt voor God rechtvaardig bevonden! Daarom moogt ge deze aarde nu verlaten zoals ge zijt, en met ziel en lichaam mij volgen -zoals Henoch en Elias -tot voor de troon van de Almachtige God in de Hemel, waar u een geweldig loon wacht!'
Hoofdstuk 26: Vertoornd wederwoord van de opperpriester. Voorspelling door de jeugdige Jezus over de roeping der heidenen tot Godskinderen in plaats van de joden en over de verwoesting van de tempel en van Jeruzalem. De waarheid over de dood van Zacharias. - Jakob Lorber - Drie dagen in de tempel
[17] Op die leugenachtige plek hebt gij toen ook nog een witte gedenksteen geplaatst, waarin gebeiteld was: 'Vanaf deze plaats werd de man Gods Zacharias ten hemel opgenomen'. Zó hebt u zich voor het volk schoongewassen en de man Gods zelfs vereerd door het zingen van allerlei psalmen, terwijl ge hem nota bene als diens ergste vijanden had overvallen en als roofmoordenaars, tussen het allerheiligste en het grote offeraltaar hebt gewurgd, toen hij daar op zijn knieën lag te bidden !
Hoofdstuk 26: Vertoornd wederwoord van de opperpriester. Voorspelling door de jeugdige Jezus over de roeping der heidenen tot Godskinderen in plaats van de joden en over de verwoesting van de tempel en van Jeruzalem. De waarheid over de dood van Zacharias. - Jakob Lorber - Drie dagen in de tempel
...  1425 - 1426 - 1427 - 1428 - 1429 - 1430 - 1431 - 1432 - 1433 - 1434 - 1435 - 1436 - 1437 - 1438 - 1439 - 1440 - 1441 - 1442 - 1443 - 1444 - 1445 - 1446 - 1447 - 1448 - 1449 - 1450  ...