Boeken lezen en zoeken

Tekst:   Boek:Hfs:

4159 resultaten - Pagina 147 van 278

...  135 - 136 - 137 - 138 - 139 - 140 - 141 - 142 - 143 - 144 - 145 - 146 - 147 - 148 - 149 - 150 - 151 - 152 - 153 - 154 - 155 - 156 - 157 - 158 - 159 - 160  ...
[5] Toen je nog een jonge man was, had je het geluk een heel mooie en zeer rijke dochter van een patriciër te behagen; jij had ook een grote liefde voor haar en je zou haar ook tot vrouw hebben gekregen, als jouw grote liefde voor haar helemaal zuiver geweest zou zijn. Maar terwijl die dochter, die men destijds een parel van Rome noemde,jou erg liefhad, zonder dat jij daar meer van kon merken dan nodig was, was het haar bedoeling om zich langs geheime,jou onbekende wegen nauwkeurig op de hoogte te stellen van jouw liefde voor haar, en ze ontdekte al gauw dat jij ook nog andere vriendinnen had, voor wie jij ook je hart openhield.
Hoofdstuk 98: De Heer maakt het juiste zoeken van God aanschouwelijk - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[18] En als jullie Mij om iets vragen, zonder je dan afin een kamertje en bid In het verborgene, dan zal Ik jullie bede verhoren -zo spreekt de Here God Zebaoth tot jullie mensen.
Hoofdstuk 102: Het verzoek en de belofte van de priesters - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[6] De waard zei: 'Hoge gebieder, zo diep als u kan ik in dit hoogheilige mysterie nog niet ingewijd zijn; maar ik geloof nu zonder twijfel alles wat u nu hebt gezegd, en ik hoop dat ook ik en mijn hele huis van dat alles ten volste overtuigd zullen raken! Daarom zij alle eer en liefde nu aan de ene, zichtbare God hier voor ons!'
Hoofdstuk 104: De leerling Andréas spreekt over de werken en woorden van de Heer - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[13] Kijk, deze gehele grote en mooie wereldse natuur is daarom voor de mens uiterst noodzakelijk voor de ontwikkeling van zichzelf; want zonder die natuur zou het er met zijn denken, voelen en beleven heel mager uitzien en zou hij zich niet ver boven het rijk der dieren verheffen! Maar omdat de aarde zo buitengewoon veelvoudig met allerlei schepselen toegerust is, moet de mens die nu eenmaal met een verwonderd welgevallen gaan beschouwen, en vanuit dat beschouwen en vergelijken van de verschillende dingen in alle rijken der natuur van deze aarde en zo ook van het steeds wisselen van dag en nacht en de verschillende jaargetijden en ook van de sterren aan de hemel komt de mens noodgedwongen tot steeds dieper nadenken en begint hij daardoor ook de fundamentele oorzaak van al het bestaan van zo talloos vele dingen te zoeken en na te vorsen. En als de mens door die eigen werkzaamheid eenmaal zo ver is gekomen, dan kom Ik ook hem tegemoet en openbaar Ik Mij steeds meer en steeds duidelijker aan hem.
Hoofdstuk 101: De bedenkingen van de commandant over de schoonheden van de natuur (11.12.1862) - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[3] Kijk, met deze heuvel en met de tamelijk uitgestrekte omgeving ervan en dus ook met deze boom is het precies zo gesteld als met jullie kennis van de ene, enig ware God! Zonder het ware, innerlijke kennen van de ene, enig ware en levende God is voor de mens alles dood en woest en dor en moet dat ook zijn; hij verdort en kwijnt weg omdat hij geen voedsel voor zijn ziel en geest kan vinden, omdat de storm van zijn wereldse gezindheid de voedende en leven brengende aarde, die Gods levende woord is, van hem heeft weggespoeld. Zo is ook deze boom en al het gras eromheen verdord en hij kan niet uit zichzelf tot leven komen, omdat er geen aarde aanwezig is, maar hij kan dat alleen door Gods macht, die nieuwe aarde kan scheppen, die alles bevat wat voor het leven van planten nodig is. En zo wil Ik dat deze hele streek en in de eerste plaats deze heuvel, ongeveer twee ellen hoog met vruchtbare aarde wordt bedekt! -Het geschiede!'
Hoofdstuk 103: Een wonder met symbolische betekenis voor de priesters - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[5] Als de tafel straks met spijs en drank gevuld is, eet en drink dan zonder vrees en schroom; want zulke spijs en drank zal jullie versterken en zeer moedig maken in de strijd tegen de vorst van de nacht en van de leugen en het bedrog ten opzichte van heidenen en Joden!'
Hoofdstuk 105: Het wonderbaarlijke ochtendmaal - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[1] Toen wij ons voldoende met het ochtendmaal hadden gesterkt, evenals de Romeinse priesters, bedankten de priesters Mij luid voor deze wonderbaarlijke maaltijd, en zeiden toen: 'O almachtige Heer en enig ware God, wij geloven nu allemaal zonder twijfel in U en hebben ook de vaste wil opgevat om de overige heidenen tot dit geloof te bekeren; maar wij zien ook dat dat geen gemakkelijk werk zal zijn, omdat met name het gewone volk nog sterk aan de heidense goden hangt en hun beeltenissen aanbidt en vereert.
Hoofdstuk 106: Over het uitroeien van het heidendom - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[12] Maar zolang wij onze onverbiddelijke wetten hebben, kan deze wens van mij slechts een vrome wens blijven; want als ikzelf aan een misdaad schuldig gemaakt zou kunnen worden, zou het mij toch ook liever zijn als men met mij overeenkomstig mijn vrome,wens te werk zou gaan dan dat men mij zonder enige liefde en toegevendheid zou verdoemen.
Hoofdstuk 107: Over de naastenliefde - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[5] 0 Heer en Meester van eeuwigheid zonder begin of einde! Nu is de hele wijde omgeving van deze stad door Uw genade in een waar Elysium* (* Het zijn Romeinen die dit zeggen, en voor hen betekent 'Elysium' het gezegende oord van eeuwige gelukzaligheid, ons 'paradijs'.) veranderd, en het aanschouwen ervan schenkt ons grote vreugde; maar één ding willen wij U nog voor deze streek vragen.
Hoofdstuk 108: De belofte en vermaning van de Heer (2.1.1863) - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[13] Maar die dingen zullen jullie alleen kunnen bewerkstelligen in het volste en werkelijk vaste geloof in Mij. Kortom, met Mij zullen jullie tot alles in staat zijn, maar zonder Mij tot niets! Blijf daarom voortdurend in Mij door de liefde en door het geloof, dan zal Ik evenzo in jullie blijven met Mijn liefde, waarheid, macht en kracht!'
Hoofdstuk 109: De almacht van de Heer en de beperkingen ervan - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[2] 'Want geen enkele goede en grote zaak ten behoeve van het leven van de mensen' , zeiden ze, 'kan zonder moeite en veel strijd bereikt worden; hier gaat het echter om het bereiken van het hoogste levensbezit van de mensen, en dus is het des te meer zaak om geen inspanning, werk en strijd te schuwen.
Hoofdstuk 110: De commandant vraagt naar de hel - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[12] Ik zei: 'Zonder weerstand zal het werk voor Mijn rijk weliswaar niet gaan; maar als jullie op allerlei kleine en af en toe ook grote weerstanden stuiten, verlies dan niet de moed, het vertrouwen en het geloof in Mij, dan zullen jullie niet tevergeefs gewerkt hebben. Want - zoals Ik jullie al heb gezegd -in deze tijd, waarin de macht van de hel op deze aarde meer dan groot is geworden onder de mensen, heeft Mijn rijk geweld en grote inspanningen nodig, en alleen diegenen zullen het als hun eigendom bezitten, die het met geweld naar zich toe trekken.
Hoofdstuk 117: De burgers van Afek bewonderen de nu vruchtbare omgeving (21.1.1863) - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[14] De commandant stichtte mettertijd zonder enig werelds opzien te baren zelf een gemeente, die later, toen ik hem bij Mij riep, ook zijn naam droeg.
Hoofdstuk 118: Het vertrek van de Heer uit Afek De Heer onderweg naar Bethsaïda - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[8] De waard zei: 'Ja, vriend, nu geloof ik jouw woorden zonder te twijfelen en watje me ook zult zeggen, ik zal het geloven; want nu ben ik er volkomen van overtuigd dat je werkelijk een ziener en derhalve ook een wijze van de Joden bent!
Hoofdstuk 122: De Heer onthult de waard de oorzaak van het uitblijven van zijn zonen - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[2] De oude zei daarop, dat de besnijdenis voor de geboren joden alleen van waarde was, als ze zich precies aan Gods geboden hielden. Voor de heidenen was het volgens hem voldoende voor God, als ze afstand deden van hun afgoden, zonder twijfel in de enig ware God zouden geloven, Zijn tien geboden houden, Hem boven alles liefhebben en hun medemensen als zichzelf God zou van de heidenen geen andere offers verlangen dan dat van de ware liefde in hun hart.
Hoofdstuk 123: Het geloof en het vertrouwen van de waard - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
...  135 - 136 - 137 - 138 - 139 - 140 - 141 - 142 - 143 - 144 - 145 - 146 - 147 - 148 - 149 - 150 - 151 - 152 - 153 - 154 - 155 - 156 - 157 - 158 - 159 - 160  ...