Boeken lezen en zoeken

Tekst:   Boek:Hfs:

4159 resultaten - Pagina 150 van 278

...  138 - 139 - 140 - 141 - 142 - 143 - 144 - 145 - 146 - 147 - 148 - 149 - 150 - 151 - 152 - 153 - 154 - 155 - 156 - 157 - 158 - 159 - 160 - 161 - 162 - 163  ...
[2] Jij zult nog eens een goede arbeider in Mijn wijngaard voor Mij worden, en je zult in Mijn naam nog veel te doorstaan krijgen. Maar als dat, wat Ik je nu van tevoren heb gezegd,je overkomt, zul je hier wel aan denken; maar blijf zonder vrees, want Ik zal je niet alleen laten!
Hoofdstuk 167: De voorspelling van de Heer aan Barnabas - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[11] Maar daarom veracht ik datgene wat ik op de wereld heb gevonden, absoluut niet; maar ik acht het als iets wat bijna geheel zonder betekenis en waarde is. Mijn grootste waarde hecht ik aan het echte, reële, volkomen niet zijn; want als ik er niet ben dan denk ik ook niet, wil ik niets en doe ik niets, heb ik geen bewustzijn, goed noch slecht, en blijf ik zodoende in eeuwigheid niemand iets schuldig, hoef ik geen wet in acht te nemen en geen strafgericht te vrezen van de kant van de mensen en al helemaal niet van de kant van de niet bestaande goden.
Hoofdstuk 168: De geloofsbelijdenis van de opperstadsrechter - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[10] Maar nee, de mens moet armzaliger dan welk dier ook in deze wereld komen, naakt, zonder kracht, hulpeloos als een steen die op de weg ligt!
Hoofdstuk 169: De materialistische kritiek van de opperstadsrechter op de ontwikkeling van de mens - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[7] Je zegt bij jezelf: 'Nee, de bouwmeester moet goed toegerust zijn met alle kennis daarvoor, want zonder dat is hij onmogelijk in staat een enorme keizerlijke burcht te bouwen!'
Hoofdstuk 170: De Heer stelt aan de opperstadsrechter enkele vragen die tot nadenken stemmen - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[15] En als degene die het wormpje in leven roept, zelf niet een volmaakte heer over alle krachten en al het leven zou zijn - hoe zou hij zo'n machine dan tot leven kunnen brengen? En hij zou zelf behalve een heer over alle krachten en al het leven toch ook zonder meer het eeuwige leven zelf moeten zijn -want hoe zou hij anders het wormpje zelf tot leven kunnen brengen?'
Hoofdstuk 170: De Heer stelt aan de opperstadsrechter enkele vragen die tot nadenken stemmen - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[16] Als dat omhulsel van je afwordt genomen, dan ben je zonder plaats, zonder enige vaste bodem en zonder een bepaald licht boven je -behalve wanneer je reeds in deze wereld de weg naar je innerlijk hebt gevonden. Dan gaat het aan gene zijde natuurlijk anders; want dan komt alles, de plaats en wat voor jou nodig is, al met je mee naar de andere kant en hoef je niet pas aan gene zijde door een vriend op de hoogte te worden gesteld hoe men bij ons een woonplaats en gezelschap verkrijgt. - Onthoud dat, mijn zoon!'
Hoofdstuk 175: Leiding in de wereld aan gene zijde - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[6] Daarop dankte de opperstadsrechter Mij voor dit onderricht, maar stelde als scherpzinnig verstandelijk criticus tot slot nog de volgende vraag: 'Maar, Heer en Meester, hoe hebt U zulke kwalijke praktijken eigenlijk kunnen aanzien, zonder daar al heel lang geleden definitief een einde aan te maken?'
Hoofdstuk 176: De vraag naar de hel en haar geesten - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[11] Mozes moest op deze berg de dood nog zien, voelen en smaken, en op de plaats, waar Ik nu zit, riep hij in zijn laatste uren dan ook uit: 'Heer, U hebt een Verbond met ons gesloten tegen de dood en tegen de zonde, en zie, ik moet hier sterven zonder het Beloofde Land des levens met mijn voeten te mogen betreden! ,
Hoofdstuk 179: De merkwaardige zonsopgang - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[3] De toenmalige hogepriester was evenwel van mening dat het met de nieuw gebouwde Ark net zo zou gaan als met de opnieuw opgebouwde tempel na de Babylonische gevangenschap; maar hij heeft zich erg vergist. Want met de nieuwe Ark des Verbonds ging het helemaal niet meer -vandaar dat de latere hogepriesters ook zonder enig gewetensbezwaar het Allerheiligste tegen betaling van een offer door de Romeinen en Grieken net zo lieten bezichtigen als elke andere plaats; want er overkwam niemand die in de buurt van de nieuwe Ark des Verbonds kwam, enig kwaad.
Hoofdstuk 180: De ontaarding van de Joodse leer - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[4] Ons Farizeeën en schriftgeleerden is het dan ook allang duidelijk dat het met het oude Verbond helemaal afgelopen is; alleen moet men het volk toch in het oude geloof houden zolang dat lukt, en wel vooral omdat men het volk er geen beter geloof voor in de plaats kan geven, en ten tweede om te zorgen dat de tempel met zijn dienaren hun inkomsten blijven ontvangen, zonder welke de tempel noch zijn dienaren verder zouden kunnen voortbestaan.
Hoofdstuk 180: De ontaarding van de Joodse leer - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[7] Maar ga eens naar Afrika, of de zuidelijkste gebieden van Arabië, dan zul je vele dagreizen ver moeten reizen zonder iets levends tegen te komen; want de hitte van de zon doodt alles wat ze eventueel in een winter nog tevoorschijn heeft gebracht.
Hoofdstuk 183: De strijd in de natuur - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[3] Ze waren onderling voortdurend in strijd gewikkeld en voerden oorlog om het bezit van aardse goederen. Eenmaal heb Ik hen daarvoor bestraft met de Babylonische gevangenschap, en wel door het zwaard van de heidense koning Nebukadnezar, en liet Ik hen daar veertig volle jaren in alle smaad en nood, opdat ze hun leven zouden beteren; maar toch heb Ik hen niet zonder profeten en leraren gelaten.
Hoofdstuk 187: De liefde van de Heer voor het Joodse volk - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[10] Een lichtgelovige zal al gauw alles geloven -met name wanneer jullie de leer nog met een wonder bekrachtigen; maar bedenk daarbij: wie al te gemakkelijk iets nieuws aanneemt, laat het ook even gemakkelijk weer varen, vooral als hij onder druk staat van een verzoeking. Met iemand die moeilijk iets gelooft zullen jullie weliswaar veel meer werk hebben -maar als jullie hem eenmaal hebben gewonnen, zal hij ook blijven bij wat hij heeft aangenomen. Daarom moeten jullie bij hem ook meer moeite doen dan bij lichtgelovige mensen. Vertrouw die niet, omdat ze zo graag en zonder veel moeite jullie leer hebben aangenomen. Want als jullie weer naar hen toekomen, zal misschien nauwelijks de helft van hen zich nog aan jullie leer houden, en de andere helft naar hun oude, onzuivere geloof terugkeren of een andere, valse profeet aanhangen.
Hoofdstuk 189: De moeilijkheid van het ambt van leraar - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[15] Zoek dus allereerst Mijn rijk in de liefde tot Mij en tot jullie zelf onder elkaar; al het overige zal jullie er zonder meer bij gegeven worden!'
Hoofdstuk 194: De vermaning van de Heer tot liefde en geduld bij het verbreiden van Zijn leer - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
[9] Dat ze in een droom ook mensen kan ontmoeten, en wel enerzijds levende mensen en anderzijds mensen die al gestorven zijn, komt doordat de ziel van ieder mens in zekere zin een uiterst kleinschalige afbeelding in zich draagt van alle mensen die ooit op aarde hebben geleefd, nu leven en nog zullen leven evenals van de gehele geestenwereld, precies zoals een spiegel uiterlijke beelden in zich opneemt, zonder dat die beelden werkelijkheden zijn. Natuurlijk is een spiegel maar een heel zwakke vergelijking, omdat die op zichzelf dood is en daarom alleen dode vormen van tegenover hem staande dingen kan weergeven.
Hoofdstuk 195: De alomtegenwoordigheid van de Heer en Zijn almacht Over het wezen van de ziel en het proces van het zien - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 10)
...  138 - 139 - 140 - 141 - 142 - 143 - 144 - 145 - 146 - 147 - 148 - 149 - 150 - 151 - 152 - 153 - 154 - 155 - 156 - 157 - 158 - 159 - 160 - 161 - 162 - 163  ...