Boeken lezen en zoeken

Tekst:   Boek:Hfs:

3934 resultaten - Pagina 181 van 263

...  169 - 170 - 171 - 172 - 173 - 174 - 175 - 176 - 177 - 178 - 179 - 180 - 181 - 182 - 183 - 184 - 185 - 186 - 187 - 188 - 189 - 190 - 191 - 192 - 193 - 194  ...
[10] Het woord uit Gods mond is immers het allerhoogste licht! Als dat in volle omvang over jou zou komen, terwijl jij niets dan pure leugen bent, wat zou dat wel niet voor gevolgen voor je hebben?!
Hoofdstuk 101: Henoch spreekt tot Horadal en zijn leger - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[13] Terwijl Horadal Mijn wil aan het volk meedeelde, zei Ik als de hoge Abedam tegen Henoch: 'Henoch, zie, het volk van de nacht heeft het woord uit jouw mond aangenomen en een stevige knecht van de slang predikt nu Mijn wil voor haar broedsel!
Hoofdstuk 102: De kinderen van de laagte als vrije gevangenen van de goddelijke genade en erbarming. Adams vaderlijke zegen - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[15] En jouw woord, vanaf het toekomstige gericht tot daar waar je je afvroeg wie er goddeloos was, zal tot aan het einde van alle tijden der tijden woord voor woord worden overleverd door alle volkeren en jouw naam zal nog door de laatste kinderen op aarde genoemd worden, zoals deze nu genoemd wordt door je vaderen, broeders en kinderen.
Hoofdstuk 102: De kinderen van de laagte als vrije gevangenen van de goddelijke genade en erbarming. Adams vaderlijke zegen - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[16] En Horadal stond op en was van pure ontroering lange tijd niet bij machte ook maar een woord over zijn lippen te brengen.
Hoofdstuk 104: De wonderbaarlijke spijziging van het volk. Horadals woorden van dank en liefde. Liefhebben betekent leven in de geest - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[1] Nadat Adam dat van Horadal gehoord had, was hij zo ontroerd en weende zozeer van buitengewone vreugde, dat hij over zijn hele lichaam beefde en niet in staat was te doen wat hij nu juist zo graag had gewild -, een heel kort en eenvoudig woord over zijn lippen brengen.
Hoofdstuk 108: De Heer spreekt over de schade die vloek en toorn teweegbrengen - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[4] Zie, er zijn nog vele blinden onder hen; maar met Mijn levende woord zul je hen allemaal ziende en levend maken!
Hoofdstuk 109: Horadal wordt tot ware leider van zijn volk aangesteld. De drie tekenen van genade voor Horadal - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[10] Ten tweede zul je in de toekomstige kracht van je wil volgens Mijn woord altijd ervaren waartoe Hij allemaal in staat is die dat nu aan je openbaart, belooft en waarachtig geeft.
Hoofdstuk 109: Horadal wordt tot ware leider van zijn volk aangesteld. De drie tekenen van genade voor Horadal - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[11] En als derde teken zul je Mijn altijd levende woord en het eeuwige leven daaruit altijd behouden.
Hoofdstuk 109: Horadal wordt tot ware leider van zijn volk aangesteld. De drie tekenen van genade voor Horadal - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[6] Ik geef immers al een groot herinneringsteken voor jou en voor je hele volk doordat je in Mijn naam alle macht en kracht van Mijn levende woord in je hebt en je kunt dat ook aan ieder deelachtig laten worden die volkomen ernst maakt met de opwekking van zijn geest en het eeuwige, onvergankelijke leven vanuit die geest.
Hoofdstuk 110: Het afscheid van Horadal en de zijnen. De afscheidswoorden van de Heer en Zijn aansporing tot liefde - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[24] Ik zou het je wel ogenblikkelijk kunnen zeggen en je door woord en daad tonen wie Ik eigenlijk ben, maar jij zou het niet verdragen; het zou je doden en geheel en al te gronde richten!
Hoofdstuk 116: De vraag van Pura, het meisje uit de laagte, naar de persoon van Abedam - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[18] O jij, die beslist de koning van dit volk bent, buitengewoon machtig in woord en iedere daad, kun je mij arme, blinde dwaze deze onbegrijpelijk allergrootste vergissing wel vergeven?!
Hoofdstuk 117: Pura, gezeten op Abedams arm, zoekt de Allerhoogste - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[23] Pas toen bezon degene zich die reeds eerder met de wachters het woord gevoerd had en zei:
Hoofdstuk 119: De volle voorraadkamers als vrucht van Seths vertrouwen. Het gesprek tussen de huisbewaarder en de spijzendragers over de Heer. De Heer maakt Zich bekend. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[17] Zo groeit al het gras, en groeien ook alle gewassen en bomen volgens de wetten van de beperking en ten gevolge van de veelvoudige, innerlijke belemmeringen, die een voortdurend onderling strijden zijn van al zijn delen.
Hoofdstuk 121: De schikking van de manden en de maaltijd. De woorden van de Heer over de belemmeringen en de beperkingen als voorwaarden voor al het leven - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[6] Daarom kun je je mond die nutteloze arbeid nu gevoeglijk besparen; want Ik hoor immers ieder woord van je hart.
Hoofdstuk 124: Het loven met het hart en het loven met de mond. Het raadsel van de voortdurende vernietiging in het rijk van de natuur. De troostrijke oplossing van de eeuwige liefde - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[5] Verhef je daarom nu uit deze lauwe toestand, en stel vragen, opdat ook jij het antwoord krijgt datje nodig hebt op deze aarde! Maar vat dit woord niet zo op alsof het je tot leven wil dwingen; je moet het in je hart vinden en het Mij dan vrijelijk zeggen. Wil je echter liever stom blijven en de tijd met slapen doorbrengen, doe dat dan als je dat bevalt; je hoeft Mij dan nergens naar te vragen.'
Hoofdstuk 126: Abedams roep tot opwekking van de onverschillige Enos. Over het doel van het menselijk bestaan - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
...  169 - 170 - 171 - 172 - 173 - 174 - 175 - 176 - 177 - 178 - 179 - 180 - 181 - 182 - 183 - 184 - 185 - 186 - 187 - 188 - 189 - 190 - 191 - 192 - 193 - 194  ...