Boeken lezen en zoeken

Tekst:   Boek:Hfs:

4159 resultaten - Pagina 188 van 278

...  176 - 177 - 178 - 179 - 180 - 181 - 182 - 183 - 184 - 185 - 186 - 187 - 188 - 189 - 190 - 191 - 192 - 193 - 194 - 195 - 196 - 197 - 198 - 199 - 200 - 201  ...
[25] Of zou het werkelijke kwaad dat zou volgen zonder de voorafgaande vrees op zichzelf niet beter zijn dan de boze vrees ervoor?
Hoofdstuk 96: De schrikwekkende verschijnselen tijdens het ochtendmaal. Adams opwinding en vrees - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[27] Maar Sethlahem ging naar hem toe, nam zijn hand en zei op een wat zachtere toon tegen hem: 'Horadal, waarom ben je bang om levend te worden, terwijl je al zo lang zonder vrees temidden van de dood gewandeld hebt?!
Hoofdstuk 99: Kisehel, Sethlahem en het leger van de kinderen van de laagte - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[6] 'Horadal, luister, wat je nu uit mijn mond zult vernemen, begrijp dat goed en overweeg het diep in je hart; want wat ik je nu ga zeggen, is niet mijn woord, maar enkel en alleen het heilige woord van Diegene die in ons midden is en mij geroepen heeft om aan jouw oren Zijn heilige wil bekend te maken, omdat je de stem van Zijn mond niet zou kunnen verdragen zonder het leven te laten.
Hoofdstuk 101: Henoch spreekt tot Horadal en zijn leger - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[15] U kunt de mens zelfs op zo'n wijze in tweeën delen dat beide delen volledig zijn zonder iets van elkaar te weten en toch elk deel in een en dezelfde geest kan handelen!
Hoofdstuk 103: De spijziging van de armen. Seth en zijn dubbelganger. De Heer spreekt Zijn zegen uit over het maal. De dank van Horadal - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[13] O Heer, eindeloos Heilige, zie, het dierbaarste wat ik heb is mijn leven ofschoon dat in Uw ogen zonder enige waarde is! Ik heb evenwel niets anders waarmee ik bewust iets ben en kan doen; mocht het U echter welgevallig zijn, dan wil ik het U ten offer brengen als dank voor dit arme volk!'
Hoofdstuk 104: De wonderbaarlijke spijziging van het volk. Horadals woorden van dank en liefde. Liefhebben betekent leven in de geest - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[18] Ja, Ik zeg je: veelwijverij is zelfs ook beter dan in strijd met de orde met een vrouw te slapen zonder het oogmerk om kinderen te verwekken, maar alleen voor stomme bevrediging van de geslachtsdrift en dat in het bijzonder als de vrouw zich reeds in een zichtbare toestand van zwangerschap bevindt.
Hoofdstuk 106: Een uitzondering op de toelating van veelwijverij - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[43] Wees daarom ook zonder zorgen wat de veelwijverij betreft; want Gods wil zal door ons altijd volkomen in acht genomen worden! Amen.'
Hoofdstuk 107: Horadals geheim en het verhaal uit zijn verleden aan het hof van Lamech in Hanoch - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[6] Horadal, Ik zeg je, je geloof is groot; want zonder een teken de behalve dat van Mijn twee boden die Ik je zond de geloofde je dat Ik het waarachtig ben, die jou dit zegt!
Hoofdstuk 109: Horadal wordt tot ware leider van zijn volk aangesteld. De drie tekenen van genade voor Horadal - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[18] Zo zijn de belemmeringen en de beperktheden het eigenlijke wezen van de dingen zelf, zonder welke ze meteen zouden ophouden te bestaan, en de gehele oneindige schepping bestaat derhalve uit louter belemmeringen en beperktheden.
Hoofdstuk 121: De schikking van de manden en de maaltijd. De woorden van de Heer over de belemmeringen en de beperkingen als voorwaarden voor al het leven - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[15] Zie, dat is de blinde vlek in mijn hart en deze is nog volledig zonder licht!
Hoofdstuk 124: Het loven met het hart en het loven met de mond. Het raadsel van de voortdurende vernietiging in het rijk van de natuur. De troostrijke oplossing van de eeuwige liefde - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[16] Verheug je daarom, gehele oneindigheid over het leven, zoals ik mij nu daarover verheug; want van Hem, van Hem hebben wij het immers allemaal ontvangen, niet als een last, maar als een wonderbaarlijke zaligheid van alle zaligheden! Want wat zouden alle zaligheden zijn zonder deze; wie zou zich zonder deze zaligheid aan al die zaligheden kunnen verzadigen?!
Hoofdstuk 125: Henochs woorden van dank en prijs. Levensvreugde als beste dankbetuiging ten aanzien van de Schepper - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[10] Jij gelukkige steen, jij bent vast en sterk, je bent zonder leven en gevoelens en hebt toch een heel goed bestaan zonder spijs en drank!
Hoofdstuk 127: De trage Enos staat afwijzend tegenover het leven en prijst het niet-zijn - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[11] Jij wordt niet verscheurd door gedachten en ideeën; jij kent geen andere wet dan domweg alleen die van de allergelukzaligste ongestoorde rust; honger, dorst, hitte en koude zijn je eeuwig vreemd; jouw bestaan zonder gevoelens ondervindt geen slagen en geen pijn;
Hoofdstuk 127: De trage Enos staat afwijzend tegenover het leven en prijst het niet-zijn - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[21] Maak mij tot een steen zonder leven en gevoel, dan zal ik door mijn stomme bestaan U daarvoor voor eeuwig loven en prijzen! Amen.'
Hoofdstuk 127: De trage Enos staat afwijzend tegenover het leven en prijst het niet-zijn - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[16] Een gedwongen in het leven gestelde, fijnstoffelijke machine zonder enige vrijheid, voortdurend met zichzelf in tegenspraak, - een zijn zonder zijn, een leven zonder leven!
Hoofdstuk 128: De verwondering van Abedam, de andere, over de levenafwijzende visie van Enos. De geruststellende woorden van de Heer tot Abedam, de andere - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
...  176 - 177 - 178 - 179 - 180 - 181 - 182 - 183 - 184 - 185 - 186 - 187 - 188 - 189 - 190 - 191 - 192 - 193 - 194 - 195 - 196 - 197 - 198 - 199 - 200 - 201  ...