Boeken lezen en zoeken

Tekst:   Boek:Hfs:

4159 resultaten - Pagina 190 van 278

...  178 - 179 - 180 - 181 - 182 - 183 - 184 - 185 - 186 - 187 - 188 - 189 - 190 - 191 - 192 - 193 - 194 - 195 - 196 - 197 - 198 - 199 - 200 - 201 - 202 - 203  ...
[6] Hoe kunnen wij `Vader' roepen zonder ons daarbij toch altijd bewust te zijn wie de Vader is?!'
Hoofdstuk 156: Abba's woorden over het vaderschap en het kindschap. Slechts één God en één Vader - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[26] Daarom moeten jullie ook niet bang zijn, - want zonder Mijn toelating kan er niets gebeuren; maar als ik iets toelaat, heb Ik daar altijd Mijn beste redenen voor!
Hoofdstuk 158: Abba's waarschuwing voor de boosheid en sluwheid van de satan. Satans onmacht. Hoeden jullie je voor jezelf! - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[14] Want wanneer iemand je zou zeggen: `Doe dit of dat!' en je doet het zonder je ook maar enigszins af te vragen waarom en tot welk doel, dan ben je al een machine voor de uitvoering van de wil van iemand anders geworden, omdat het niet uit eigen vrije wil gebeurt; maar als je van tevoren onderzoekt wat je broeder van je vraagt en je in volle vrijheid in jezelf hebt gevonden wat het eigenlijke doel ervan is en jij vindt dat het een waardig doel is omdat de liefde eraan ten grondslag ligt, en je doet dan watje broeder van je verlangt, dan heb je als een vrij mens gehandeld en als een waarachtig godskind, en niet als een onvrij schepsel.
Hoofdstuk 151: De hoge wijsheid van de vreemdeling. De bestemming van de mens tot geestelijke zelfstandigheid. Het blinde geloof en het geloven op gezag maken onvrij. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[1] Maar Henoch zag de grote verlegenheid van de vier en vroeg hen: 'Dus, aan de waarheid is jullie weinig gelegen, maar alleen het feit, dat jullie in alle rust en volstrekte behaaglijkheid voort kunnen leven, zonder je werkelijk ernstig in je hart af te vragen en te onderzoeken hoe het met al deze dingen gesteld is!
Hoofdstuk 161: Henochs aanmaning om ijverig naar de waarheid te zoeken en God te leren kennen - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[9] Want als wij zonder een schepper van hoogste wijsheid hebben kunnen ontstaan, terwijl wij toch duidelijk in alles volkomener zijn dan onze huizen omdat wij kunnen denken, spreken en wijs handelen, waarom zouden dan ook onze onuitsprekelijk veel dommere huizen niet eveneens uit het niets en vanzelf zonder ons toedoen ontstaan?!'
Hoofdstuk 162: Het overleg van de vier twijfelaars - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[15] Broeders, als Henoch mij op deze vraag, zonder zichzelf tegen te spreken, slechts één woord zou kunnen zeggen, dan slik ik in jullie en zijn aanwezigheid iedere berg in die jullie maar willen!
Hoofdstuk 162: Het overleg van de vier twijfelaars - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[7] Ben je echter een andere mening toegedaan dan die je ons eerder meedeelde, dan schuilt er of boosheid en hoogmoed in je, of je hebt met onze armzaligheid een dwaze grap uit willen halen, zonder te bedenken hoe diep dat je arme broeders zou bedroeven!
Hoofdstuk 163: De uiteenzetting tussen het viertal twijfelaars en Henoch - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[15] En zo is het ook met Henoch, die op zichzelf niets meer of minder is dan wij allen zijn, namelijk een heel gewoon mens; maar als God hem door Abedam beroepen en bestemd heeft tot hogepriester of tot een orgaan waardoor Hij Zich voortdurend in menselijke vorm tot de mensen wil uiten, dan is Henoch, als God Zich door hem door woord of daad uit, bijna wat Abedam Zelf was, namelijk een geheiligd of bevoegd middel waardoor het oneindige wezen van God Zich plaatselijk en tijdelijk wil uitdrukken.
Hoofdstuk 165: Het drievoudige wezen van Abedam, de hoge, en het wezen van Henoch als werktuig van de Heer - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[14] Maar Ik zeg je: Omgeef jouw van de wortel gescheiden bloemstengel met de goede levende aarde van je hart, en begiet haar dan onafgebroken met dit levende water dat nu uit Mijn mond gevloeid is, dan kun je tenminste nog het zaad tot rijpheid brengen, dat dan opnieuw in jouw aardrijk uitzaaien, opdat voor jou dan ook een nieuwe wortel van het leven ontstaat, welke door geen winter meer te beschadigen zal zijn; want zonder wortel is er geen leven mogelijk!
Hoofdstuk 166: Het verschil tussen de schranderheid van het verstand en de wijsheid van het hart - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[1] En hoogst verwonderd over de grote wijsheid van de vreemdeling zei de eerste van de vier daarop: 'Luister, goede man, vriend en broeder, niets in jouw woorden is onbegrijpelijk voor mij; wantje hebt je duidelijk uitgedrukt, en het beeld van de afgeplukte lelie, waarvan de bloem zonder zaad in een bekken met water opengaat, was uitermate treffend, en wij hebben precies begrepen watje ons daarmee hebt willen zeggen.
Hoofdstuk 167: Het woord van God als het levende water. De gelijkenis van het regenwater, dat beter is om planten te begieten dan bronwater - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[11] Als het alleen op mij aankwam, dan zou ik eerder voor Zijn rechtstreekse dan voor Zijn indirecte aanwezigheid stemmen, zonder daardoor ook maar de minste afbreuk te doen aan de zienswijze van de anderen!'
Hoofdstuk 168: De vier wereldse wijzen herkennen de Heer in de vreemdeling. De wijsheid en de liefde als de lange en korte weg voor degenen die naar God zoeken - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[11] Waarlijk, Ik zeg jullie, Mijn kinderkens: Ik, jullie Vader, heb geen offers nodig en ook geen zogenaamde godsdienst die Mij extra zou moeten eren; want Ik ben almachtig genoeg om eeuwig iedere dienst te verrichten zoals Ik dat reeds sinds eeuwigheden heb gedaan zonder jullie offers en zonder jullie godsdienst.
Hoofdstuk 169: De liefde als de ware godsdienst en als het ware offer. De Heer wordt weer onzichtbaar - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[10] Maar nu wens je dat ik over Hem zou willen spreken, zonder iets aan te roeren wat op een of andere manier met Hem te maken heeft!
Hoofdstuk 170: Adams dwaze verlangen naar enkele woorden over de zojuist onzichtbaar geworden Heer. Henochs treffende antwoord - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[11] Zeg mij, waardige vader, hoe zoiets mogelijk zou kunnen zijn?! Want puur over Hem spreken zonder andere op Hem betrekking hebbende beelden en zaken en dingen te beroeren, is een complete onmogelijkheid!
Hoofdstuk 170: Adams dwaze verlangen naar enkele woorden over de zojuist onzichtbaar geworden Heer. Henochs treffende antwoord - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[7] Wat hebben die arme meisjes, die door Lamechs eindeloze wreedheid verleid en verlokt werden voor zijn laagste doeleinden, jullie dan ooit voor ergs aan gedaan, dat jullie hen zonder genade en erbarmen naar de schandelijkste beerputten en poelen hebt verdreven, opdat zij daar met z'n allen naar lichaam en ziel te gronde gaan?!
Hoofdstuk 173: De derde trap in het paleis van Lamech met de hindernissen voor de drie boden - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
...  178 - 179 - 180 - 181 - 182 - 183 - 184 - 185 - 186 - 187 - 188 - 189 - 190 - 191 - 192 - 193 - 194 - 195 - 196 - 197 - 198 - 199 - 200 - 201 - 202 - 203  ...