Boeken lezen en zoeken

Tekst:   Boek:Hfs:

4159 resultaten - Pagina 191 van 278

...  179 - 180 - 181 - 182 - 183 - 184 - 185 - 186 - 187 - 188 - 189 - 190 - 191 - 192 - 193 - 194 - 195 - 196 - 197 - 198 - 199 - 200 - 201 - 202 - 203 - 204  ...
[10] Hebben jullie die kinderen niet gehuurd en velen met geweld van de arme moeders weggerukt voor dit allerschandelijkste doel?! Hebben jullie de kinderen niet met je eigen handen hier zo vastgebonden, jezelf voor de schijn met kettingen aan de trap geketend en jezelf, zonder dat Lamech jullie daartoe ook maar in het minst heeft aangezet, je borsten wellustig opengekrabd en vol rood sap gesmeerd?!
Hoofdstuk 174: Sethlahem maant de slechte vrouwen op de derde trap tot boete. Het verslag over de wonderbaarlijke redding van de meisjes van de eerste en tweede trap - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[12] Want dat inschikkelijke kind had zich van zijn dank jegens mij bevrijd; maar dat andere, mij zonder woorden dankende kind, behield het voor eeuwig in het hart!
Hoofdstuk 184: Danken met de mond en danken met het hart. Lamech is bekeerd en wil de stenen tafel weer reinigen - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[9] 'O heer en strenge gebieder, alles is goed en duidelijk uitgelegd; maar sta mij toe vol eerbied een vraag te stellen en wees daarom niet boos op mij; wij hebben voldoende arbeiders en het erts is in grote hoeveelheden voorhanden, maar waar moeten wij het hout en het zout vandaan halen? Want zonder dat gaat het smelten niet!
Hoofdstuk 195: Thubalkaïns aanwijzingen om het goud te winnen. De intocht in de residentie van Lamech - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[19] Ook ik werd door een wonder bekeerd en moest toen een flink vuur doorstaan en doe dat nu nog! Zo zal het jullie ook vergaan; ga daarom maar welgemoed naar je vader en doe hetzelfde als wat hij nu doet, dan zul je veel versterkende genade vinden en de komende beproevingen zonder veel moeite en blij en moedig doorstaan! Amen.'
Hoofdstuk 197: Lamechs grote, van liefde vervulde verering van God. Thubalkaïns verwondering. Kisehels woorden over het zuiverende vuur van de liefde - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[6] Zulke mensen zijn vaak al de deugd zelve; maar zij hebben gewoonlijk nog één zwakke kant f maar weten echter niet dat deze zwakke kant eigenlijk zo sterk is, dat deze, als zij ook maar enigszins wordt aangeraakt, weldra alle goede kanten overmeestert en die zonder enige moeite overheerst en met zich meesleurt.
Hoofdstuk 199: Een valse Naëhme verschijnt als drogbeeld. De verzoeking en twijfel van Lamech en Thubalkaïn - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[17] Ik ijlde toen, zonder aan mijn eigen leven te denken, door leeuwen, tijgers en de bewoners van de bergen achtervolgd, hierheen om je nog op tijd het snode plan mee te delen.
Hoofdstuk 199: Een valse Naëhme verschijnt als drogbeeld. De verzoeking en twijfel van Lamech en Thubalkaïn - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[8] Daarom ben ik nu blij en vol vreugde en wil daarom zonder enig bedenken je raad opvolgen!
Hoofdstuk 202: Het maal in de eetzaal. Thubalkaïn kiest zijn bruid. De huwelijksvoltrekking - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[12] Maar de uitverkorene antwoordde zeer nors: 'Waartoe zou zijn zegen dan wel dienen?! Hebben niet vele duizenden vrouwen sinds alle tijden ontvangen en gebaard zonder een dergelijke zegen?! Waarom zouden wij dan nu een uitzondering vormen?!
Hoofdstuk 202: Het maal in de eetzaal. Thubalkaïn kiest zijn bruid. De huwelijksvoltrekking - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[13] Wil je je echter tot eeuwige slaaf van Jehova laten zegenen, dan moet je dat maar alleen doen; ik zal echter vrij blijven en je laten zien dat ik ook kinderen kan baren zonder die onnozele zegen!'
Hoofdstuk 202: Het maal in de eetzaal. Thubalkaïn kiest zijn bruid. De huwelijksvoltrekking - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[17] Zo is het ook met de wereld; zij is niets anders dan een ijdele, lege droom, die meteen vergaat zodra de geest in de nieuwe dag ontwaakt! Hecht daarom geen waarde meer aan de wereld, die niets is; dan zullen jullie ook al haar verzoekingen even gemakkelijk overwinnen, als het ontwaken op de dag alle ijdele dromen van de nacht zonder moeite overwint!
Hoofdstuk 205: Lamechs en Thubalkaïns dank voor de kracht van God in de mens. Kisehel woorden over de verzoekingen van de mens - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[21] Leg je ze te losjes in hem, dat wil zeggen zonder sancties, dan zullen zij hem niet aansporen.
Hoofdstuk 206: Lamechs gedachten van twijfel over het wezen van de begeerte en de verzoeking. Kisehels verklaring van de vrijheid van de menselijke wil aan de hand van een voorbeeld - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[8] Wie Hij zijn zonden wil vergeven, vergeeft Hij ze zonder voorbehoud; als Hij iemand wil doden, dan doodt Hij hem wanneer Hij het wil en Hij hoeft niet tegen hem te zeggen: `Morgen zal Ik je doden!', maar wanneer Hij het wil; niemand kan Hem ter verantwoording roepen en niemand Hem berechten, - want Hij is verheven boven alle hemelen en boven alle mensen van de aarde!
Hoofdstuk 207: Lamechs verdriet over het feit dat de mens niets verdienstelijks kan doen voor God. Kisehel wijst op de deemoed als begin van de zuivere liefde - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[20] En daarop zei Kisehel tegen Lamech: 'Dat gebeurt allemaal om de eindeloos wijze reden, dat al het van Hem uitgaande leven op de een of andere wijze voldoende en noodzakelijke oefening van zijn krachten zal vinden, zonder welke het zou ophouden leven te zijn!
Hoofdstuk 209: Het bezoek aan de tempelplaats. De door de Heer gezegende ijver van de goudbewerkers van Thubalkaïn. Bezigheid als middel tot instandhouding en versterking van het leven - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[14] Maar niemand kon hem ook maar tot op duizend passen naderen zonder het grootste gevaar te lopen om door deze beesten gevangen en opgegeten te worden!
Hoofdstuk 213: Kisehels en Lamechs rondgang in de stad Hanoch. Het bezoek aan de slangenberg en de reiniging daarvan door Kisehel - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[22] Wel, tussen de velen die over deze aankondiging minachtend deden en lachten, bevonden er zich toch twee. De ene zegt tegen zichzelf: `Ik wil er toch naartoe gaan en haar met scherpe ogen bekijken; is zij zoals de boden over haar meedeelden, dan wil ik haar ook zonder me te bedenken voor mijn hart verkiezen!'
Hoofdstuk 215: Hoe het geloof zich tot de liefde verhoudt, en de liefde ten opzichte van wijsheid. De gelijkenis van de maagd en de twee vrijers - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
...  179 - 180 - 181 - 182 - 183 - 184 - 185 - 186 - 187 - 188 - 189 - 190 - 191 - 192 - 193 - 194 - 195 - 196 - 197 - 198 - 199 - 200 - 201 - 202 - 203 - 204  ...