Boeken lezen en zoeken

Tekst:   Boek:Hfs:

4159 resultaten - Pagina 199 van 278

...  187 - 188 - 189 - 190 - 191 - 192 - 193 - 194 - 195 - 196 - 197 - 198 - 199 - 200 - 201 - 202 - 203 - 204 - 205 - 206 - 207 - 208 - 209 - 210 - 211 - 212  ...
[7] Ja, mijn geliefde broeders en zusters! Met deze Man is iets eindeloos verhevens, allerwonderbaarlijks aan de hand, hetgeen voor jullie opgewonden gemoederen niet zonder schade met één woord kan worden uitgesproken! Daarom vraag ik jullie allen: luister rustig naar mij en verneem het grootste, het allerhoogste!
Hoofdstuk 78: Lamechs woorden tot het volk dat zich om de tempel verzameld heeft. Over de zichtbare bezoeken van God. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[6] En zo leefde dit volk alleen door de leer geruime tijd rechtvaardig, eerst natuurlijk door leraren en dan vanuit zichzelf, zonder wetten.
Hoofdstuk 82: Het uitzenden van de boden. De goddelijke ideale orde van de staat en de stad Hanoch. Henochs en koning Lamechs vertrek naar de hoogte. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[5] Maar Henoch ging meteen naar hem toe, tilde hem op en zei tegen hem: 'Maar broeder Lamech, kijk toch eens naar je metgezellen! Die hebben toch ook hetzelfde verschijnsel als jij aanschouwd; maar geen van hen viel daarom op de grond! Hoewel zij aanvankelijk ook wel enigszins schrokken, kijken zij nu evenwel zonder enige emotie naar dit loze spektakel! - Doe net als je moedige makkers!'
Hoofdstuk 83: De vlammenzee in de grot op de bergweg die naar de hoogte leidt. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[3] Wat heeft de oneindige liefde van de Heer allemaal gedaan, om jou duivel, zonder je vrijheid van wil te belemmeren, weer op het juiste pad te brengen!
Hoofdstuk 87: Henochs krachtige antwoord aan Satan en Satans verbanning naar het middelpunt van de aarde. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[5] Op iedere zon en wereld heeft Gods eindeloze erbarming je talloze middelen aangereikt met behulp waarvan je zonder veel moeite had kunnen terugkeren. Nooit heeft de Heer ook maar in het minst de primaire uiterlijke vrijheid van je wil aangetast en heeft je nergens ook maar de minste beperking opgelegd.
Hoofdstuk 87: Henochs krachtige antwoord aan Satan en Satans verbanning naar het middelpunt van de aarde. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[3] En toen Lamech die zag, zonk hij van louter verwondering bijna ineen en vond geen woorden om zijn gevoelens, die hem overweldigden, te uiten. Met tranen in zijn ogen zag hij meer dan een uur om zich heen zonder daarbij ook maar één woord te spreken.
Hoofdstuk 92: Naar de hoogte. Het heerlijke uitzicht. Koning Lamech prijst de Heer voor de aanschouwde heerlijkheden van de aarde. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[12] Wanneer een ijdel-dwaze man aan een nog dwazere maagd als teken van zijn vleselijke liefde bloemen heeft gebracht, dan ontbrandt zij al van liefde en ziet niets meer dan de haar vlees beminnende dwaas; Gods hele schepping is voor haar zonder haar dwaze man een nietig, verachtelijk ding.
Hoofdstuk 94: Het bezoek aan de Adamsgrot. Lamechs verwondering en lofprijzing van de liefde van de Heer. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[11] Daarom moet je voorlopig het onderscheid tussen jouw en mijn ervaringen niet zo groot maken en de hoogte tamelijk gelijkstellen aan de laagte en hier zonder schroom spreken, in het bijzonder wanneer spoedig Muthaël bij ons zal komen met een bepaalde bedoeling.
Hoofdstuk 95: Henochs wijze levenservaringen betreffende de vleselijke en de wereldse liefde van de mensen. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[10] En Henoch antwoordde Purista: 'Luister nu naar mij; ik wil je in volle waarheid zeggen hoe de zaken er voor staan: zie, de Heer heeft heel zeker jou aan Muthaël toegezegd en in de geest ook reeds volledig met hem verbonden; alleen heeft Hij de zegening van het vlees nog naar de juiste tijd uitgesteld! Maar aan jou heeft de Heer dat ook zonder woorden en alleen maar aan je gevoel meegedeeld!
Hoofdstuk 97: In de hut van de Heer. Purista klaagt erover, dat de verliefde Muthaël haar blijft nalopen. Het wijze antwoord van Henoch, de kenner van het hart. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[1] Toen Purista weer bij haar fornuis bezig was en Lamech nu nuchter en rustig een paar steekhoudende oordelen over haar aan het gezelschap der vaderen uitsprak en nog maar nauwelijks was uitgesproken, kwam Muthaël opeens als het ware buiten zinnen de hut binnen, keek Henoch aan, ging toen met weloverwogen schreden naar hem toe en staarde hem aan zonder een woord te zeggen.
Hoofdstuk 98: Henoch geneest de gemoedszieke, verliefde Muthaël. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[7] Ik heb mij gisteren misschien bezondigd omdat ik, het voortdurende zinloze gepraat en de onnodige vragen beu, Muthaël klinkklaar heb afgewezen en tegen hem heb gezegd: `Omdat je zonder noodzaak zo opdringerig bent en mij voortijdig tot vrouw wilt hebben, zeg ik je nu in volle ernst dat ik een weerzin tegen je heb en ik geef je de volle verzekering dat je mij nooit van de Heer zult doen afkeren! Doe jij in je bronstige ijdele liefde voor mij, slechts een schepsel, nog maar een enkele stap, dan zal ik de Heer bij deze haard zweren voor eeuwig alleen te blijven uit zuivere liefde tot Hem en nooit een man van de aarde aan te kijken!'
Hoofdstuk 97: In de hut van de Heer. Purista klaagt erover, dat de verliefde Muthaël haar blijft nalopen. Het wijze antwoord van Henoch, de kenner van het hart. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[6] Maar Muthaël, die naast haar stond, zei zonder lang na te denken: 'Ik vind dat op aarde, waar de tijden en vormen wisselen, alles zijn tijd heeft! De domheid heeft haar tijd, de wijsheid en ook de liefde heeft haar tijd, de behoefte aan een vrouw bij de man heeft zijn tijd en ook de wil om te trouwen! Zo gebeurde het ook mij dat ik zeer warm liep voor Purista!
Hoofdstuk 99: Adams verwondering over Muthaëls innerlijke verandering. Purista in verlegenheid. Muthaëls woorden over de ijdelheid van alle neigingen. Purista's berouw en verzoek om vergeving. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[10] Mij is een dergelijk middel door Gods genade ten deel gevallen en nu kunnen de twee zonnen van Purista mij geen kwaad meer doen! En dat is ook een verandering van een tijdperk in mij en ik leef daarin weer opnieuw op en voel dat de man, als hij eenmaal is geboren, ook heel goed zonder een Purista kan bestaan; en de oorzaak daarvan ligt in de voortdurende verandering van de tijden.
Hoofdstuk 99: Adams verwondering over Muthaëls innerlijke verandering. Purista in verlegenheid. Muthaëls woorden over de ijdelheid van alle neigingen. Purista's berouw en verzoek om vergeving. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[5] Ben ik gloeiend van liefde, dan is dat de wil van de Heer dat ik gloeiend ben; en ben ik koud, dan is het ook de wil van de Heer dat ik koud ben; en als ik lauw zou zijn, zou ik ook dat niet zijn zonder de wil van de Heer, - ofschoon ik goed weet dat de lauwheid nergens in de orde van de goddelijke dingen staat opgetekend, waarom de Heer mij ook beslist nooit in de toestand van lauwheid terecht zal laten komen!
Hoofdstuk 100: De wijze en mannelijk-edele woorden van Muthaël tot Purista. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
[2] En Henoch zei daarop tegen Muthaël: 'Luister, ik heb de juiste man onder deze mensen daarnet gewaarschuwd dat hij voorbereid moet zijn op een gesprek met jou! Maar daar je nu zelf nader kennis wenst te maken met deze, - wel lichamelijk, maar niet geestelijk kleinere mensen dan wij, geef ik je deze raad: wend je meteen tot degene die naast mij staat en die ook Lamech heet; hij kan je het beste over een en ander inlichten! Doe het zonder schroom of terughoudendheid! Ik ben er bij voorbaat van overtuigd dat je uiteindelijk buitengewoon tevreden zult zijn met zijn kleine postuur!'
Hoofdstuk 101: Muthaëls geringschatting van de gasten uit de laagte en zijn spitse vraag aan koning Lamech. Lamechs gezouten antwoord. - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 3)
...  187 - 188 - 189 - 190 - 191 - 192 - 193 - 194 - 195 - 196 - 197 - 198 - 199 - 200 - 201 - 202 - 203 - 204 - 205 - 206 - 207 - 208 - 209 - 210 - 211 - 212  ...