Boeken lezen en zoeken

Tekst:   Boek:Hfs:

17481 resultaten - Pagina 221 van 1166

...  209 - 210 - 211 - 212 - 213 - 214 - 215 - 216 - 217 - 218 - 219 - 220 - 221 - 222 - 223 - 224 - 225 - 226 - 227 - 228 - 229 - 230 - 231 - 232 - 233 - 234  ...
[14] Maar wat hij door de geest van God, die op zekere momenten zijn ziel verhelderde, heeft geschreven, is toch zuiver Gods woord, -maar niet gegeven om begrepen te worden door de hersenen, maar door de daartoe in staat zijnde goddelijke geest in het hart. Die werd echter pas in deze tijd, sinds Mijn komst, bij wijze van uitzondering in het hart van een beperkt aantal mensen gelegd, opdat zij Mij zouden herkennen, verstaan en begrijpen terwille van zichzelf en ook van vele andere nog geestloze mensen.
Hoofdstuk 182: De vergankelijkheid van alles wat in de hersenen wordt opgeslagen. - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 3)
[16] PHILOPOLD zegt: "Heer! Dat zal allemaal wel juist zijn en het kan ook wel zo zijn dat ik daarvoor de sleutel in mijn hart vind, maar voor U, o Heer, zou het toch een heel kleine moeite zijn, ons dit grote geheim te onthullen en daarbij zouden wij beslist heel aandachtig toehoren. Voor mij zal het echter een ontzettend zwaar karwei worden en uiteindelijk kan ik dan nog welverdiend worden uitgelachen!"
Hoofdstuk 182: De vergankelijkheid van alles wat in de hersenen wordt opgeslagen. - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 3)
[4] In mijn hart zie ik dat heel natuurlijk en echt menselijk als volgt: Eeuwen her heeft U Uw ideeën omgevormd tot vaste vormen. Eerst waren die vormen star en stijf, zoals alles wat nu nog voor onze zintuigen geheel levenloos schijnt te zijn. Uit deze grote en schijndode vormen ontwikkelde U van tijdperk tot tijdperk steeds minder harde en meer van zichzelf bewuste levensvormen met meer of minder bewegingsvrijheid en activiteit. Dat alles is en was slechts een voorbereiding en voorproef voor het geheel vrije leven in de daarop uit alle ontwikkelingen ontstane geheel vrije mens, aan wie U, o Heer, de hoofd en basisvorm van Uw eigen fundamentele Wezen gaf.
Hoofdstuk 183: Philopold legt uit waarom de Heer mens werd. - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 3)
[23] En als nu alle engelen uit de hemelen afdalen en mij een ander hoofdmotief voor Uw huidige, volledige en zelfs formeel stoffelijke menswording kunnen aangeven, dan geef ik mijn menszijn voor eeuwig op en wil ik ophouden te bestaan of ik wil voor eeuwig een dier zijn!
Hoofdstuk 183: Philopold legt uit waarom de Heer mens werd. - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 3)
[1] Allen verbazen zich over het diepe inzicht en de wijsheid van Philopold. Kisjonah bekijkt hem van top tot teen en begrijpt niet hoe het mogelijk is dat deze mens, waarvan iedereen wel weet dat hij veel ervaring heeft, nu opeens allen door zijn diepgaande wijsheid zo buitengewoon verbaasd doet staan en zelfs MATHAËL zegt: "Mijn begrip is ook niet gering, maar in deze diepte is mijn geest nog nooit doorgedrongen! Zijn geest of ziel moet wel op een andere en hogere wereld onderricht hebben gekregen!"
Hoofdstuk 184: De taal van het hart. - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 3)
[3] Maar IK zeg tegen hem: "Zie je nu wel, beste vriend en broeder, hoe goed het je nu is afgegaan. Je hebt met de beantwoording van Mijn aan jouw hart gestelde vraag de spijker op de kop geslagen!
Hoofdstuk 184: De taal van het hart. - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 3)
[4] Ik zeg je dat je in Mijn naam nu getrouw, waar en zeer begrijpelijk de volle waarheid aan al Mijn leerlingen, vrienden en broeders hebt uitgelegd en dat Ik daar nu niets anders aan toe behoef te voegen dan: Zo is het en met alle zaken, dingen en wezens is het van eeuwigheid zo gesteld!
Hoofdstuk 184: De taal van het hart. - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 3)
[5] Kijk, daarin zit meer wijsheid dan in het hele hooglied van Salomo, die daar in de aard der zaak net zo weinig van heeft begrepen als wie dan ook, want als hij het begrepen zou hebben, zou hij later niet in alle zonden der zonden vervallen en te gronde gegaan zijn!
Hoofdstuk 184: De taal van het hart. - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 3)
[9] Ik heb toch al zo vaak tegen jullie gezegd dat je niet in je hoofd, maar alleen in je hart moet gaan denken om de volle waarheid te bereiken die je werkelijk vrij zou maken! Waarom doen jullie dat dan niet en blijven jullie liever bij het stoffelijke, dat niets bevat en niets kan geven?! Doe, wat Ik jullie leer, dan zullen ook jullie, net als nu Philopold, in ware wijsheid spreken!"
Hoofdstuk 184: De taal van het hart. - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 3)
[10] PETRUS zegt: "Heer! Dat probeerden wij al vaak, maar het lukt maar niet met dat denken in het hart. Zo nu en dan voel ik -niet zo zeer werkelijke gedachten, maar veeleer heel feitelijke woorden in mijn hart. Die woorden kan ik toch geen gedachten noemen, want het komt mij voor alsof zij, nadat zij in het hoofd gedacht worden, pas in mijn hart te voorschijn komen!"
Hoofdstuk 184: De taal van het hart. - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 3)
[13] IK zeg: "Ja, ja, maar niet geheel en al vóór Mijn thuiskeer, daarna echter wel!"
Hoofdstuk 184: De taal van het hart. - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 3)
[16] Ja, Ik zal wel tot aan het einde der aarde onder die mensen die van goede wille zijn, troostend, versterkend, opwekkend, lerend en ook wonderen doend blijven en Ik zal ook bij allen die Mij waarachtig liefhebben en Mijn geboden houden, komen en Mij aan hen openbaren, -maar niet in dit sterfelijke lichaam, maar in het verheerlijkte en eeuwig onsterfelijke! Wie het begrijpt, moet dit goed onthouden!"
Hoofdstuk 184: De taal van het hart. - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 3)
[5] Kort en goed, naar mijn bescheiden mening moest de mens, vooral in tegenwoordigheid van zijn God, zijn Schepper, zich toch niet zo prettig en zelfs zo op zijn gemak voelen, alsof hij thuis bij een linzenschotel zat en die heel behaaglijk zat op te peuzelen!
Hoofdstuk 185: De verheven luister. - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 3)
[24] Kijk, ik ben nu eenmaal zo grootgebracht en in slaap gewiegd en de indrukken van de jeugd zijn moeilijk uit het hart te verwijderen! Maar nu lijkt het, of er in mij een nieuwe zon is opgegaan en ik zie nu de gehele verwordenheid en totale verkeerdheid van de tempeldienst in. Laat komen wat kome, ik zal als een granietrots in de zee onwrikbaar blijven staan in deze nieuwe, volwaardige leer van God uit Uw heilige mond."
Hoofdstuk 185: De verheven luister. - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 3)
[29] CYRENIUS zegt: "Gewoonte is een machtig bolwerk voor alle domheid. In Europa vind je een volk waar iedere fout met stokslagen en de gesel bestraft wordt. Voor ieder nog zo gering vergrijp komt men in pijnlijke aanraking met de stok, de gesel, of een geduchte roede. Mijn broeder Augustus Caesar wilde de mensen daar vanaf brengen. Hij stelde opvoeders aan, die zich inzetten om het tegen te gaan en hij liet zelfs mannen en vrouwen naar Rome brengen, opdat zij daar de zegen der menselijkheid zouden Ieren kennen en zie: Die mensen kregen een ontzettend heimwee naar het land waar zij zeker eenmaal per maand blauwen bloedig geslagen werden!
Hoofdstuk 185: De verheven luister. - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 3)
...  209 - 210 - 211 - 212 - 213 - 214 - 215 - 216 - 217 - 218 - 219 - 220 - 221 - 222 - 223 - 224 - 225 - 226 - 227 - 228 - 229 - 230 - 231 - 232 - 233 - 234  ...