Boeken lezen en zoeken

Tekst:   Boek:Hfs:

22349 resultaten - Pagina 255 van 1490

...  243 - 244 - 245 - 246 - 247 - 248 - 249 - 250 - 251 - 252 - 253 - 254 - 255 - 256 - 257 - 258 - 259 - 260 - 261 - 262 - 263 - 264 - 265 - 266 - 267 - 268  ...
[7] Nu zullen jullie denken dat de jongen mij toen een tijd liet wachten? O, helemaal niet! Op datzelfde ogenblik overhandigde hij mij eerst de steen en meteen daarop afzonderlijk ook nog de pompoenschaal, waarmee de prachtige vondst in de donkerste en verste hoek van mijn hut was toegedekt, en ik kreeg er een duidelijke uitleg bij waar deze zeer mooie steen vandaan kwam!
Hoofdstuk 196: Oubratouvishar probeert zijn mensen van Jezus' goddelijkheid te overtuigen. - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 4)
[8] Opdat jullie mij echter niet van lichtgelovigheid verdenken of mij daar zelfs van beschuldigen, moeten jullie zelf allemaal deze steen en deze pompoenschaal bekijken om vast te stellen of die niet dezelfde zijn die ik jullie thuis heb laten zien! En mijn dienaar hier weet ook waar ik hem in mijn hut bewaard heb en hoe! Wat zeggen jullie nu? Kan een van de beroemdste magiërs uit Cahirou (Kahi roug: van Kahi, een van de grootste stieren uit deze streek; hoorn, dat heilig was) dat ook? - Ik heb nu gesproken, nu zijn jullie weer aan de beurt!"
Hoofdstuk 196: Oubratouvishar probeert zijn mensen van Jezus' goddelijkheid te overtuigen. - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 4)
[11] De AANVOERDER zegt: "Dat begrijp ik beslist nog niet, maar net als jullie begrijp ik ook niet hoe die jongeman deze thuis achtergelaten steen in een oogwenk hier bij mij heeft gebracht! Laten wij echter geduldig in alle deemoed en ware liefde wachten op deze Enige, en dan zullen wij beslist nog meer licht krijgen!"
Hoofdstuk 196: Oubratouvishar probeert zijn mensen van Jezus' goddelijkheid te overtuigen. - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 4)
[1] CYRENIUS zegt tegen Mij: "Heer, bij deze Moren zou ik niet zoveel wijsheid en volkomen helder verstand gezocht hebben, maar hun vele kennis en wonderbaarlijke ervaringen brengen mij werkelijk terecht in verbazing! De overste van Memphis, die Justus Platonicus heet, is mij als een zeer wijs man bekend; maar dat hij in alle oude Egyptische mysteries ingewijd zou zijn, heb ik echt niet geweten!
Hoofdstuk 197: Geestelijke voor en nadelen van de zwarten. - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 4)
[4] IK zeg: "Waarom vraag je dat? Justus is een man naar Mijn hart, hij heeft God lief boven alles en zijn medemensen meer dan zichzelf; en wie dat doet, is reeds in Mijn rijk, of hij Jood is of heiden! Ik zeg je dat Ik het eerder met hem zou kunnen vinden dan met jullie allen, maar Ik vind jullie ook goed! Om Mijn woorden te bewaren is echter niemand geschikter dan deze zwarten; want wat zij eenmaal hebben en begrepen hebben, blijft zo zuiver en onveranderd als een geslepen diamant. Iedereen kan voor hen instaan dat Mijn leer bij hen na tweeduizend jaar nog net zo zuiver zal zijn als zij die van Mij ontvangen!
Hoofdstuk 197: Geestelijke voor en nadelen van de zwarten. - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 4)
[10] Maar zeg jij ons nu hoe je kunt verklaren dat deze man het allerhoogste, goddelijke wezen is, waarvan de gehele oneindigheid vervuld is en die overal met almachtige kracht heerst, leidt en alles in stand houdt en voedt. Waar moet zich die eeuwige onbegrensde wijsheid en die almachtige wilskracht in hem bevinden?! Hier, net als wij slechts een beperkt mens en daar, werkzaam door de hele oneindigheid, met het grootste inzicht, de hoogste wijsheid en met de grootste onbeperkte kracht; hier, op en in alle ontelbare plaatsen der aarde en tevens daar, in de verste diepten van de oneindige schepping ziend, wetend, voelend, berekenend en met nooit nalatende eeuwige kracht en macht werkend?! Begrijp jij deze onbegrijpelijke mogelijkheid?"
Hoofdstuk 196: Oubratouvishar probeert zijn mensen van Jezus' goddelijkheid te overtuigen. - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 4)
[5] Deze zwarte mensensoort heeft de eigenschap een leer of gewoonte gedurende duizend en ook wel meer jaren helemaal kernzuiver te bewaren, dus precies zoals zij die in het begin gekregen heeft. Zij zullen niets weglaten en zeker niets toevoegen; maar dat alles wil niet zeggen dat zij als mensen voortreffelijker zouden zijn dan jullie blanken, zij staan echter als nakomelingen van Kaïn op een lager ontwikkelingsniveau en kunnen slechts heel moeilijk het kindschap van God bereiken omdat zij eigenlijk planeetmensen zijn die zuiver tot deze aarde behoren. Zij zijn pure schepsels van deze aarde, begaafd met intellect, verstand en geweten, maar met minder vrije wil dan jullie als blanke mensen.
Hoofdstuk 197: Geestelijke voor en nadelen van de zwarten. - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 4)
[6] Maar hun minder vrije wil is veel sterker dan jullie volledig vrije! Wat de zwarten eenmaal willen, zetten zij ook door - ook al moesten zij daarvoor bergen verzetten! In het verloop van deze dag zullen zij nog wel een paar bewijzen van hun standvastige wil laten zien waarover jullie je zult verwonderen! Dat zij echter in al hun doen en laten onveranderlijker zijn dan jullie, als nakomelingen van Seth, bewijst en toont reeds hun gestalte.
Hoofdstuk 197: Geestelijke voor en nadelen van de zwarten. - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 4)
[7] Kijk, de aanvoerder is kennelijk de oudste onder hen en zijn dienaar is ruim achtentwintig jaar jonger! Bekijk hen beiden eens of de een uiterlijk gezien ook maar een jaar ouder lijkt dan de ander; zij lijken op elkaar als tweelingbroers! De leeftijd zul je deze mensen heel moeilijk aanzien. Dat is ook zo met hun natuurlijke kracht en fitheid. Een man van zeventig wedijvert met een jongeman van zeventien nog in het springen!
Hoofdstuk 197: Geestelijke voor en nadelen van de zwarten. - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 4)
[1] "Kijk, deze mensen zullen van nu af aan ook in landen komen met heel intelligente en ontwikkelde volkeren en zullen akkerbouw en wijncultuur zien en grote steden met de prachtigste paleizen! Maar wanneer jullie hen na duizend of ook tweeduizend jaar zouden zien, zullen zij nog in dezelfde hutten wonen en niet in staat zijn een echt huis van hout te timmeren, en nog minder van steen te bouwen.
Hoofdstuk 198: De verschillen in klimaten en rassen op aarde. - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 4)
[3] Daarom was hun reis hierheen voor hen sinds mensenheugenis al een van hun reusachtigste ondernemingen; voor jullie zou het maar weinig voorstellen! Het is wel ver daarheen, en de hitte van het land maakt het reizen aanzienlijk zwaarder, maar bij de natuurlijke geaardheid van deze mensen kan de hitte al behoorlijk hoog oplopen voor zij het echt warm krijgen. Hun bloed is veel trager en bevat heel weinig ijzerdeeltjes en daarom is hun bloed dikker en bevat meer gal dan dat van de blanken en het heeft veel meer warmte nodig eer het behoorlijk vloeibaar wordt.
Hoofdstuk 198: De verschillen in klimaten en rassen op aarde. - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 4)
[4] Deze mensen zouden tijdens een strenge winter, bijvoorbeeld in de noordelijke streken waar onze Ouran vandaan komt, heel zure gezichten zetten. Tijdens de eerste winter zou hun huid barsten omdat hun bloed zo dik is, dat het in hun buitenste lichaamsdelen niet goed zou circuleren, zodat daar proppen zouden ontstaan die bij grote spanning het bloedvat zouden doen barsten, wat dan bloedingen en aanmerkelijke pijn tengevolge zou hebben. Maar een hitte die een zwarte steensoort bijna tot gloeien brengt, doet hun nu juist niet zo bijzonder veel. Daarentegen zou een noordelijke Scythe in Nouabia als hij tijdens het hoogtepunt van de zomer daarheen zou gaan, daar binnen een paar dagen versmachten en zodoende ook heel snel sterven.
Hoofdstuk 198: De verschillen in klimaten en rassen op aarde. - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 4)
[5] Jij denkt nu natuurlijk bij jezelf: 'Moeten er dan op aarde zulke verschillende temperaturen heersen? Zou het dan niet overal even koud of warm kunnen zijn?' Als je met de noodzakelijke, ronde vorm van de aarde meer vertrouwd zou zijn dan dat je nu bent, hoewel je van Mij toen Ik een klein kind was onderricht hebt gekregen over de vorm van de aarde, dan zou deze vraag nu zeker niet bij je opgekomen zijn!
Hoofdstuk 198: De verschillen in klimaten en rassen op aarde. - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 4)
[10] CYRENIUS zegt: "O Heer, ook daar begrijp ik nu alles van en ik dank U voor deze zeer heilzame les; want daardoor zie ik nu dat de hele inrichting van de wereld zeer wijs en doelmatig is, en dat alles precies zo moet zijn als het is en dat het nooit anders kan zijn! Daarom zij U, God en Heer, alleen alle eer, alle liefde en alle lofprijzing; want de hele aarde en alle hemelen zijn vol van Uw liefde en wijsheid!
Hoofdstuk 198: De verschillen in klimaten en rassen op aarde. - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 4)
[14] Zij kunnen Gods oneindigheid onmogelijk combineren met Mijn persoonlijkheid; maar als ze eenmaal goed voorbereid zijn, zal het ons heel gemakkelijk en snel lukken het hun bij te brengen! Intussen bewerkt hun aanvoerder hen vanwege de tegen hem opgevatte verdenking van bedrog met betrekking tot het wonder, wat ook goed is, want als iemand een ongegronde verdachtmaking uit over een echt wonder, dan moet hij daarvoor inderdaad ook een heel behoorlijke straf met de roede krijgen! Hoe meer deze zwarten nu met woorden getuchtigd en gedeemoedigd worden, des te standvastiger en gemakkelijker zullen zij dan voor ons voor altijd blijven!"
Hoofdstuk 198: De verschillen in klimaten en rassen op aarde. - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 4)
...  243 - 244 - 245 - 246 - 247 - 248 - 249 - 250 - 251 - 252 - 253 - 254 - 255 - 256 - 257 - 258 - 259 - 260 - 261 - 262 - 263 - 264 - 265 - 266 - 267 - 268  ...