Boeken lezen en zoeken

Tekst:   Boek:Hfs:

22349 resultaten - Pagina 259 van 1490

...  247 - 248 - 249 - 250 - 251 - 252 - 253 - 254 - 255 - 256 - 257 - 258 - 259 - 260 - 261 - 262 - 263 - 264 - 265 - 266 - 267 - 268 - 269 - 270 - 271 - 272  ...
[5] De boog was natuurlijk erg breed en telkens bij 30 of 31 ronde openingen met het symbool van een der twaalf tekens van de dierenriem beschilderd, terwijl boven deze schildering die gewoonlijk rood was, de desbetreffende sterrengroep heel nauwgezet wit opgebracht was. Hier op de parel zien jullie het inwendige van de boog duidelijk weergegeven met dunne lijnen, die later met een donkerrode kleur werden ingewreven, en je kunt je nu wel voorstellen hoe knap onze Shivinz was en hoe onbegrensd de achting die de volkeren van Egypte voor hem hadden! Het gevolg daarvan was dan ook, dat op een wenk van hem honderdduizenden mensen met al hun energie aan het werk gingen en er een groots werk uit de bodem van de aarde getoverd werd!
Hoofdstuk 205: De indeling van de tijd op de vijfde parel. - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 4)
[6] De goede resultaten van deze scholen werden weldra tot in de verre omtrek bekend, en er kwamen al gauw vreemdelingen om zulke scholen te bezoeken, en dat werden er zoveel dat er geen plaats voor hen was om ze onder te brengen en te verzorgen. Toen bedacht onze Shivinz tijdens zijn laatste regeringsperiode een enigszins onheilspellend middel om de vreemdelingen ervan te weerhouden in te grote aantallen de door hem opgerichte scholen te bezoeken. En wat was dat middel dan wel?
Hoofdstuk 206: De piramiden, de obelisken en de sfinx. - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 4)
[7] Hier op deze parel zien jullie het half menselijke en half dierlijke beeld. Het was hol, en van binnen kon een mens via een wenteltrap in de kop komen en door de mond van het beeld, die naar beneden toe trechtervormig was uitgehold, heel luid en goed verstaanbaar spreken, en door die luide stem leek het dan ook of het kolossale beeld werkelijk sprak.
Hoofdstuk 206: De piramiden, de obelisken en de sfinx. - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 4)
[9] De vraag werd echter drie dagen tevoren reeds aan de klanten bekendgemaakt, zodat zij erover na konden denken. Op de derde dag, als zij deze zelfde vraag uit de mond van het beeld moesten krijgen waarbij hun leven van het goede antwoord afhing, liet echter beslist niemand het er op aankomen, maar iedereen trok zich heel bescheiden terug, betaalde het verlangde bedrag voor de vooraf gekregen vraag en reisde terug naar zijn eigen land, dat vaak heel ver weg lag.
Hoofdstuk 206: De piramiden, de obelisken en de sfinx. - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 4)
[12] Na de tijd van de Shivinz zijn er twee overstromingen van de Nijl geweest waarbij de golven hoog boven de toppen van de piramiden kwamen. Zo 'n vloed vond ook vanaf nu gerekend 870 jaar geleden plaats, waardoor de tempel van Ja bu sim bil bijna voor de helft verzand en onder geslibd is, en men heeft deze en veel andere gedenktekens sinds die tijd niet meer geheel kunnen ontdoen van zand en slib. En dat is nu ook met ons raadselachtige beeld het geval; het zit van binnen vol versteend slib en zand, dat wel niemand meer zal kunnen verwijderen! Zo, mijn beste Marcus, dat is de waarheid over de raadselachtige sfinx! -Is je dat nu duidelijk?"
Hoofdstuk 206: De piramiden, de obelisken en de sfinx. - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 4)
[1] "Kijk, daar is zij al! Wat zien jullie daarop? -Jullie zien wel iets, maar jullie begrijpen het met; op deze prachtige parel zijn alle sterrenbeelden gegraveerd en met een bruinrode verfstof ingewreven, en onder de korst bleven zij tot op dit uur goed bewaard.
Hoofdstuk 207: De sterrenbeelden van de zevende parel. Het verval van de Egyptische cultuur. - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 4)
[2] Van deze parel leren we verder niet zo heel veel bijzondere dingen; maar in elk geval kunnen wij daaraan zien dat onze Shivinz heel goed op de hoogte was met de sterrenhemel en dat hij beslist de eerste was die de sterrenbeelden in een bepaald systeem heeft ondergebracht. En de namen die hij de sterrenbeelden gaf, geeft men ze nu nog!
Hoofdstuk 207: De sterrenbeelden van de zevende parel. Het verval van de Egyptische cultuur. - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 4)
[7] Deze zeven parels zijn daarom van zo'n onschatbaar grote waarde, omdat zij nog uit een tijd stammen waarin Egypte op het hoogtepunt van geestelijke bloei stond, en zij kunnen daarom niet goed genoeg bewaard worden!"
Hoofdstuk 207: De sterrenbeelden van de zevende parel. Het verval van de Egyptische cultuur. - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 4)
[3] RAPHAËL zegt: Het kolossale borstbeeld stelt weer Shivinz voor. Het volk heeft het op eigen initiatief door de beste beeldhouwers en nietselaars geheel op eigen kosten laten maken om de grote weldoener te eren. De grote piramide met de twee obelisken was een 'Mens, ken jezelf!'-schoolgebouw. Hierin bevonden zich grote vertrekken en lange gangen die naar alle richtingen liepen, en waarin zich allerlei vreemde zaken bevonden om tot zelfkennis te komen en daaruit tot de kennis van de allerhoogste geest van God. Deze zagen er soms heel barbaars uit, maar ze misten maar hoogst zelden hun uitwerking. De andere piramiden zijn voor het merendeel alleen maar tekens voor die onderaardse plaatsen waar zich een aantal sarcofagen bevonden waar een muur overheen genietseld was, zoals wij al eerder zagen.
Hoofdstuk 206: De piramiden, de obelisken en de sfinx. - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 4)
[14] RAPHAËL zegt: "Op de plaats waar de ondervraagde moest gaan staan bevond zich een deksel waardoor men hem snel in een put kon laten zakken, en als hij eenmaal beneden zou zijn, zouden een aantal dienaars hem via onderaardse gangen, hoewel hij het raadsel niet juist had opgelost, toch vanwege zijn moed naar de school te brengen, waar hij had moeten blijven tot hij een volmaakt mens geworden zou zijn. Maar dat is nooit gebeurd, en ten tijde dat het raadsel opgelost werd, was deze oeroude inrichting al dermate dichtgeslibd en verzand dat zij volledig onbruikbaar was, en de eerste herderskoningen en hun volk waren in die tijd reeds lang in zekere zin door een Phoenicisch volk overwonnen, en de Farao's ten tijde van Abraham waren zelf reeds Phoeniciërs.
Hoofdstuk 206: De piramiden, de obelisken en de sfinx. - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 4)
[6] In een bepaald opzicht was dat wel goed en juist, maar de oorspronkelijke bewoners hebben toch met zoveel voordeel gehad van deze wisseling. De vreemde beschermers (Varion; vereenvoudigd Pharaon) vormden namelijk maar al te gauw een gewapende macht en werden ware tirannen en onderdrukkers van het volk. Slechts weinigen konden nog op de scholen terecht en wat daar nog geleerd werd, verschilde hemelsbreed met wat vroeger geleerd werd, waardoor dan ook uit de oorspronkelijke, zuivere waarheid de meest absurde afgoderij ontstond, gepaard gaande met de grootste onwetendheid, waarachter de oorspronkelijke cultuur van dit land vrijwel niet -zelfs niet door grote geleerden - te ontdekken viel.
Hoofdstuk 207: De sterrenbeelden van de zevende parel. Het verval van de Egyptische cultuur. - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 4)
[3] Voordat hij bestuurder werd, stond de ontwikkeling bij de oude Egyptenaren op een tamelijk laag peil, zowel wat betreft het tekenen en het daaruit ontstane schrijven als een juiste kennis van zichzelf, en de kennis van God was nog geringer. Maar onze Shivinz heeft dat met onnoemelijk veel moeite allemaal geordend, en van het vroegere, wilde nomadenvolk een van de meest ontwikkelde en wijze volkeren van de gehele aarde gemaakt, hetgeen hem natuurlijk in de loop der tijd veel afgunst bezorgde. Want de vreemdelingen beviel deze bultengewone lands - en volkscultuur maar al te gauw te goed; alles wat zij zagen kwam hun haast hemels wonderlijk voor zodat zij, eenmaal daar gekomen, er niet meer van konden scheiden.
Hoofdstuk 207: De sterrenbeelden van de zevende parel. Het verval van de Egyptische cultuur. - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 4)
[8] Dan vraagt een van de Moren bij welke gelegenheid deze parels dan zo in het zand van de Nijl terecht gekomen en verloren gegaan zijn in het rivierzand.
Hoofdstuk 207: De sterrenbeelden van de zevende parel. Het verval van de Egyptische cultuur. - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 4)
[9] RAPHAËL zegt: "Ik heb jullie toch verteld, dat het water van de Nijl op bepaalde tijden tot een ware zondvloed stijgt! Ongeveer 567 jaar na Shivinz bereikte onze Nijl een raadselachtig hoog peil, in de nauwe doorgangen rees hij tot meer dan honderdzestig el boven zijn normale stand. Alle steden die lager in het dal lagen, werden gedurende vijf weken helemaal door de vloed overspoeld en bij deze gelegenheid werden de parels, samen met de gebouwen waarin zij bewaard werden, door het geweld van de golven meegenomen en net als de zandstenen blokken waarvan de gebouwen gebouwd waren, onder het slib en het zand bedolven.
Hoofdstuk 207: De sterrenbeelden van de zevende parel. Het verval van de Egyptische cultuur. - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 4)
[11] Nu weten jullie dat ook, en deze zeven parels vormen voor jullie nu zeven boeken die jullie nu en voor alle tijden heel goede informatie kunnen geven en ook steeds zullen geven, over het land waar jullie ook ten dele wonen. Zorg er daarom goed voor, want ieder van deze parels is veel meer waard dan een groot koninkrijk!
Hoofdstuk 207: De sterrenbeelden van de zevende parel. Het verval van de Egyptische cultuur. - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 4)
...  247 - 248 - 249 - 250 - 251 - 252 - 253 - 254 - 255 - 256 - 257 - 258 - 259 - 260 - 261 - 262 - 263 - 264 - 265 - 266 - 267 - 268 - 269 - 270 - 271 - 272  ...