10915 resultaten - Pagina 408 van 728
... 396 - 397 - 398 - 399 - 400 - 401 - 402 - 403 - 404 - 405 - 406 - 407 - 408 - 409 - 410 - 411 - 412 - 413 - 414 - 415 - 416 - 417 - 418 - 419 - 420 - 421 ...
[3] Toen Hij elfwas bewerkstelligde Hij echter weer drie belangrijke wonderen, waarvan hier een kort verslag moge volgen:Hoofdstuk 297: De elfjarige Jezus gaat met Jacob hout sprokkelen. Jacob, door een adder gebeten, sterft. Jezus wekt Jacob weer op. Een evangelie over de arbeid. Opwekking van de dode Kefas en van de dode timmermansknecht Mallas. Afgunst kan de dood veroorzaken! - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[11] De adder zwol echter enorm op en spatte toen uiteen!
Hoofdstuk 297: De elfjarige Jezus gaat met Jacob hout sprokkelen. Jacob, door een adder gebeten, sterft. Jezus wekt Jacob weer op. Een evangelie over de arbeid. Opwekking van de dode Kefas en van de dode timmermansknecht Mallas. Afgunst kan de dood veroorzaken! - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[18] Des te ijveriger echter was hij sindsdien bezig aan zijn innerlijke vorming, waar hij eindeloos veel beter bij won. ..
Hoofdstuk 297: De elfjarige Jezus gaat met Jacob hout sprokkelen. Jacob, door een adder gebeten, sterft. Jezus wekt Jacob weer op. Een evangelie over de arbeid. Opwekking van de dode Kefas en van de dode timmermansknecht Mallas. Afgunst kan de dood veroorzaken! - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[30] 'Mallas! Ik zeg je; sta op en ga weer aan het werk! Spijker je daklatten echter beter vast, want anders val je nogmaals!
Hoofdstuk 297: De elfjarige Jezus gaat met Jacob hout sprokkelen. Jacob, door een adder gebeten, sterft. Jezus wekt Jacob weer op. Een evangelie over de arbeid. Opwekking van de dode Kefas en van de dode timmermansknecht Mallas. Afgunst kan de dood veroorzaken! - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[34] Jezus stond hun dat echter niet toe en liet Zich gedurende vele weken niet in het dorp zien.
Hoofdstuk 297: De elfjarige Jezus gaat met Jacob hout sprokkelen. Jacob, door een adder gebeten, sterft. Jezus wekt Jacob weer op. Een evangelie over de arbeid. Opwekking van de dode Kefas en van de dode timmermansknecht Mallas. Afgunst kan de dood veroorzaken! - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[35] Ten huize van Jozef werden deze drie daden echter zeer goed onthouden, en er werd veel over gesproken.
Hoofdstuk 297: De elfjarige Jezus gaat met Jacob hout sprokkelen. Jacob, door een adder gebeten, sterft. Jezus wekt Jacob weer op. Een evangelie over de arbeid. Opwekking van de dode Kefas en van de dode timmermansknecht Mallas. Afgunst kan de dood veroorzaken! - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[6] Toen zij Jezus daar echter niet aantroffen, werden zij zeer bedroefd. Zij verzekerden zich van enkele begeleiders en trokken in de nacht naar Jeruzalem terug.
Hoofdstuk 298: De Tempelscène van de twaalfjarige Jezus hier kort beschreven door Zijn broeder Jacob. Jezus trekt Zich nu volledig terug tot aan de bruiloft te Kana - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[24] Deze woorden verstonden zij echter geen van beiden; niettemin ging Jezus gewillig direct met hen mee naar huis, nadat Hij met hen bij Cornelius de nacht had doorgebracht.
Hoofdstuk 298: De Tempelscène van de twaalfjarige Jezus hier kort beschreven door Zijn broeder Jacob. Jezus trekt Zich nu volledig terug tot aan de bruiloft te Kana - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[1] Daaraan aansluitend heet het in de Heilige Schrift (Lucas 2:52): 'Hij nam toe in jaren en in genade bij God en bij de mensen, en Hij bleef aan Zijn ouders onderdanig totdat Hij Zijn leraarsambt aanvaardde ...,
Hoofdstuk 299: Hoogst belangrijke uiteenzetting over Jezus' Wezen en over de verhouding van het menselijke tot het goddelijke in Hem. Over de bevrijding der zielen en bun éénwording met Gods Geest - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[3] Er bestaan meerdere Nieuwtestamentische apocriefen. die bijzonderheden bevatten over de jeugdjaren van de Verlosser. Met name moet daartoe worden gerekend het zgn. Thomas-evangelie. Veel van de in dit evangelie voorkomende verhalen zijn echter méér dan wonderlijk en zelfs een God onwaardig; daarom moeten ze naar het rijk der legenden worden verwezen. Dit in tegenstelling tot de berichtgeving bij Jacobus, die bijna zakelijk nuchter en zowel objectief als subjectief historisch juist bevonden wordt!
Hoofdstuk 301: Noten door de vertaler. Verantwoording van de vertaler - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[5] Ook beroemde kerkleraren en theologen uit de eerste eeuwen van het christendom namen aan dat de H. Jozef weduwnaar is geweest -en waarom niet? ! -zoals: de heilige martelaar Justinus, die in het jaar 165 na Chr. ter dood werd gebracht; Clemens van Alexandrië, overl. in 214; Origenes, overl. in 254; Eusebius, overl. in 340; Ephraim de Syriër, overl. in 373 en ten slot te Epiphanes, die in 403 na Chr. overleed. De zonen uit Jozefs eerste huwelijk werden steeds broeders en/of stiefbroeders van Jezus genoemd, totdat -omdat Hevidius de opvatting had verkondigd als zouden de stiefbroeders van Jezus diens echte broeders zijn geweest de H. Hieronymus in het jaar 383 als contra mening lanceerde dat de stiefbroeders van Jezus Diens neven konden zijn geweest! Om deze foutieve mening te staven moest Hieronymus echter wel even de stiefbroeders van Jezus 'identificeren' met o.m. Jacobus de apostel, die nota bene feitelijk in de H. Schrift als zoon van Alfelis wordt genoemd, resp. met Judas Thadelis, die de zoon van een zekere Jacobus wordt genoemd! En om helemaal consequent te zijn proclameerde Hieronymus in één moeite door nu ook Maria van Cleophas tot zuster van Maria, die de boven alle twijfel verheven Joachim tot vader en Anna tot moeder heeft gehad! In dit verband, resp. in deze onnatuurlijke constructie, was Thadelis dus impliciet geproclameerd tot zoon van Maria van Cleophas. Hoezeer deze kunstgreep ook in strijd was met de historische feiten. toch is dit langzamerhand de heersende opvatting geworden, met name althans in de Kerk van het Westen. Voordien was er niettemin continu nadrukkelijk onder scheid gemaakt tussen enerzijds een apostel Jacobus en anderzijds een Jacobus, broeder van de Heer (zie bij E. Hennecke: 'Neutestamentische Apokryphen', Tiibingen, 1924, blz. 106-107, en bij vele anderen).
Hoofdstuk 301: Noten door de vertaler. Verantwoording van de vertaler - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[24] We mogen niet geheel uitsluiten dat deze uitspraak letterlijk bedoeld kan zijn geweest. Meerdere mystici hebben van hun jeugd af eveneens gezelschap van engelen ondervonden, Het is echter evenmin uit te sluiten dat de benaming engelen hier overdrachtelijk zou zijn bedoeld. In dat geval gaat het dan om tempeldienaren of -dienaressen in 'engelachtige' ambtskledij.
Hoofdstuk 301: Noten door de vertaler. Verantwoording van de vertaler - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[3] Als ik hierboven constateerde dat de Kerk de N. 0. niet heeft aanvaard, dan bedoel ik daarmede eigenlijk niet te zeggen dat dit ook formeel het geval is; alhoewel de meningen daarover uiteen kunnen lopen. Weliswaar is er door de kerk namelijk nog vrij recent een officieel onderzoek ingesteld, maar niet op het hoogste kerkelijk niveau, en nog minder wetenschappelijk. Er is echter wel zoals dit in de Kerk gebruikelijk is door het meest direct betrokken episcopaat, namelijk dat van Oostenrijk, gereageerd, en eveneens door een Doctor in de theologie: Or. Friederike Valentin. '.
Hoofdstuk 302: Informatie over Nieuwe Openbaring van kerkelijke lexicons achterhaald - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[4] De wetenschappelijke objectiviteit, die in dergelijke zaken maar al te vaak zoek is, heeft echter ook hier volledig ontbroken, reden waarom wel objectieve deskundigen het 'imprimatur', hetwelk door de aartsbisschoppelijke ordinarius van Wenen voor dit stuk werd afgegeven, niet wensen te erkennen als een 'Druck-Erlaubnis', maar veeleer als een 'Dreck-Erlaubnis', zozeer werd er in deze 'Ookumentation Nr. 4/80 des Referates fiir Weltanschauungsfragen: Lorber und seine Neuoffenbarung', op onheuse, ondeskundige, oneerbiedige wijze met de N.O. gespot!
Hoofdstuk 302: Informatie over Nieuwe Openbaring van kerkelijke lexicons achterhaald - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus
[9] Het bleef aan de wetenschappers van de 20e eeuw voorbehouden om -geheel los van de N .O. -de uitspraken en voorspellingen ervan te bevestigen. Waar echter de normen van de natuurwetenschappen tijd en materie zijn, zijn die van de religie en de Kerken: eeuwigheid en geestelijke transcendentie. Aan die eigenschappen heeft het de Kerk van Lorbers dagen kennelijk ontbroken. In onze dagen is het helaas nog niet anders; alhoewel er althans symptomen van nieuw geestelijk elan, van nieuwe spiritualiteit, van ware christelijke liefde allerwegen speurbaar zijn. Waar de concurrentieslag om de zieltjes schijnt te zijn uitgewoed, wordt thans binnen de Kerken samengewerkt. Voor mij is het echter de wal die het schip van de Kerken keert; want de Nieuwe openbaring heeft nog steeds geen kans gekregen, zeker in ons land niet.
Hoofdstuk 302: Informatie over Nieuwe Openbaring van kerkelijke lexicons achterhaald - Jakob Lorber - De jeugd van Jezus