10915 resultaten - Pagina 424 van 728
... 412 - 413 - 414 - 415 - 416 - 417 - 418 - 419 - 420 - 421 - 422 - 423 - 424 - 425 - 426 - 427 - 428 - 429 - 430 - 431 - 432 - 433 - 434 - 435 - 436 - 437 ...
[14] En het zal met het leven gesteld zijn zoals met de liefde. Is de liefde tijdelijk, dan zal ook het leven iets vergankelijk, zijn net als de liefde, die de enige voorwaarde voor het leven is. In een dergelijke tijdelijke liefde is echter geen licht.Hoofdstuk 56: Henochs aanwijzing hoe men in zijn eigen hart moet kijken. Het verschil tussen het verstandelijke licht en het licht van het hart. Wereldse liefde en eeuwige liefde - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[15] Is de liefde echter voor eeuwig gevormd, dan is het leven dat ook. En zie, zo'n eeuwige liefde is pas het stralende wakker worden van de eeuwige geest, die zelf niets dan puur liefde is.
Hoofdstuk 56: Henochs aanwijzing hoe men in zijn eigen hart moet kijken. Het verschil tussen het verstandelijke licht en het licht van het hart. Wereldse liefde en eeuwige liefde - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[26] Heb je die liefde echter niet, dan heb je niets anders dan de pure dood in je.'
Hoofdstuk 56: Henochs aanwijzing hoe men in zijn eigen hart moet kijken. Het verschil tussen het verstandelijke licht en het licht van het hart. Wereldse liefde en eeuwige liefde - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[27] O broeder, zie, nu is echter de dood uit mij geweken. Wat voor groots heb je daardoor voor mij en zeker voor ons allen gedaan, dat je ons de voornaamste bron van onze dood onthuld hebt!
Hoofdstuk 56: Henochs aanwijzing hoe men in zijn eigen hart moet kijken. Het verschil tussen het verstandelijke licht en het licht van het hart. Wereldse liefde en eeuwige liefde - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[30] Henoch antwoordde hem echter: 'Heb nog enige tijd geduld, totdat de anderen ook zo worden als jij en het bij jou volledig licht wordt in je hart! Amen.'
Hoofdstuk 56: Henochs aanwijzing hoe men in zijn eigen hart moet kijken. Het verschil tussen het verstandelijke licht en het licht van het hart. Wereldse liefde en eeuwige liefde - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[6] Want alles wat in de wereld op de voorgrond treedt, staat bij God op de achtergrond; als iemand hier echter een geheel onopgemerkte, geringste bewoner van deze aarde is, is hij daarentegen tic allermeest geachte in Gods ogen.
Hoofdstuk 57: Henochs woorden over de welbespraaktheid van Garbiël. Garbiëls innerlijke beschouwing - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[11] Het is wel heilig waar, dat de grote, heilige Rijpmaker in ons midden woont, ons leert en leidt, maar wie bij Hem komt met een onrijp hart zal Hij laten tot zijn hart geheel rijp is; is dat echter eenmaal geschied, dan zal de rijping van de geest ook niet ver meer zijn.
Hoofdstuk 57: Henochs woorden over de welbespraaktheid van Garbiël. Garbiëls innerlijke beschouwing - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[12] Het is echter niet genoeg dat iemand slechts gewekt zou worden voor een jaar, dag of uur; maar wie gewekt wordt, wordt gewekt voor de hele eeuwigheid.
Hoofdstuk 57: Henochs woorden over de welbespraaktheid van Garbiël. Garbiëls innerlijke beschouwing - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[13] De geest woont echter niet in de tong, maar alleen in het hart. Wie een gewekte tong heeft, heeft daarom nog geen gewekte geest in zijn hart; want de tong is een deel van het hoofd en is diens voet en arm.
Hoofdstuk 57: Henochs woorden over de welbespraaktheid van Garbiël. Garbiëls innerlijke beschouwing - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[14] Wanneer echter de geest gewekt is, dan heeft de tong van het hoofd liever rust dan zich onnodig te bewegen; want dan pas ziet inwendig het verstand van het hoofd, dat het natuurlijke licht van de ziel is, welk een eindeloos verschil er is tussen de tong van de geest en die van het vlees.
Hoofdstuk 57: Henochs woorden over de welbespraaktheid van Garbiël. Garbiëls innerlijke beschouwing - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[21] Henoch kreeg echter de opdracht hen te wekken, nadat zij allen ongeveer anderhalf uur in deze innerlijke beschouwing doorgebracht hadden.
Hoofdstuk 57: Henochs woorden over de welbespraaktheid van Garbiël. Garbiëls innerlijke beschouwing - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[6] Heb Ik dat dan niet van je verlangd?! Als je echter weet dat Ik hetgeen je zag en vernam reeds van eeuwigheid heb voorzien, hoe kan het je dan nu ontgaan zijn, dat Ik van eeuwigheid her voorzien moet hebben wat Ik je nu vroeg, ofschoon het Me in het oneindige maar al te zonneklaar is wat je in jezelf geschouwd en vernomen hebt?!
Hoofdstuk 58: Vratahs visioen over het wezen van het schrift - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[10] Ik wil echter met jullie niet spreken als met de stenen, maar als een Vader met zijn levende en mondige kinderen.
Hoofdstuk 58: Vratahs visioen over het wezen van het schrift - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[22] Toen ik mij echter steeds meer verdiepte in mijn zo uitermate heerlijke, wonderbaarlijke beeld, zie, toen doofde opeens dat hemelse licht in mij, het blaadje verdween met het licht en met de heerlijke tonen van de lucht en Henochs stem nodigde ons toen uit hier bij U te komen, o meer dan heilige Vader! -
Hoofdstuk 58: Vratahs visioen over het wezen van het schrift - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[27] Hoe echter deze tekens gehanteerd moeten worden, dat zal Mijn geest jullie door Garbiël leren! Amen.'
Hoofdstuk 58: Vratahs visioen over het wezen van het schrift - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)