10915 resultaten - Pagina 433 van 728
... 421 - 422 - 423 - 424 - 425 - 426 - 427 - 428 - 429 - 430 - 431 - 432 - 433 - 434 - 435 - 436 - 437 - 438 - 439 - 440 - 441 - 442 - 443 - 444 - 445 - 446 ...
[30] Zie, dan laat Ik Mijn gedachten weer vrij zweven, nadat ik de belemmering van Mijn wil temper en je ziet dan de dingen vergaan, echter niet uit het bestaan treden, maar terugkeren in het oorspronkelijk bestaan, in het ware zijn, in het vrije, onverwoestbare bestaan.Hoofdstuk 124: Het loven met het hart en het loven met de mond. Het raadsel van de voortdurende vernietiging in het rijk van de natuur. De troostrijke oplossing van de eeuwige liefde - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[5] Verhef je daarom nu uit deze lauwe toestand, en stel vragen, opdat ook jij het antwoord krijgt datje nodig hebt op deze aarde! Maar vat dit woord niet zo op alsof het je tot leven wil dwingen; je moet het in je hart vinden en het Mij dan vrijelijk zeggen. Wil je echter liever stom blijven en de tijd met slapen doorbrengen, doe dat dan als je dat bevalt; je hoeft Mij dan nergens naar te vragen.'
Hoofdstuk 126: Abedams roep tot opwekking van de onverschillige Enos. Over het doel van het menselijk bestaan - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[17] Heel kort luidt het antwoord aldus: De mens is er omwille van het leven, het leven echter niet omwille van de mens.
Hoofdstuk 126: Abedams roep tot opwekking van de onverschillige Enos. Over het doel van het menselijk bestaan - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[15] Behoud ik hem echter, dan kan dat toch onmogelijk anders gebeuren dan alleen via het gericht; maar wat is dan zo'n gerichte geest, - wat is zijn leven!
Hoofdstuk 128: De verwondering van Abedam, de andere, over de levenafwijzende visie van Enos. De geruststellende woorden van de Heer tot Abedam, de andere - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[6] Wil je echter liever uit je lichaam treden voor altijd of slechts tijdelijk, - zie, ook dat staatje volkomen vrij!
Hoofdstuk 130: Kenans loon voor zijn lied: de onsterfelijkheid. De essentie van het leven en de dood - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[7] Want waarlijk, Ik zeg je, van nu af aan zul je de dood niet meer zien, noch voelen, noch proeven, want het leven is heer van de dood, echter niet omgekeerd.
Hoofdstuk 130: Kenans loon voor zijn lied: de onsterfelijkheid. De essentie van het leven en de dood - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[20] Wanneer echter de vrije wind komt, dan heft hij het stof op van de wegen en de velden en draagt dat al wervelend met zich mee waarheen hij gaat en waarheen hij wil, omdat hij een vrije kracht is en het stof kan hem niet de weg versperren of hem zelfs tot stilstand brengen.
Hoofdstuk 130: Kenans loon voor zijn lied: de onsterfelijkheid. De essentie van het leven en de dood - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[21] De wind kan echter wel het stof laten vallen, waar en wanneer hij wil!
Hoofdstuk 130: Kenans loon voor zijn lied: de onsterfelijkheid. De essentie van het leven en de dood - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[13] Ik vraag Mij nu echter af: Waarom blijft zo'n dwaas dan niet standvastig?
Hoofdstuk 131: Enos' berouw. De angst voor de dood van degenen die het leven afwijzen. Over de volledig rijpe vrucht van de geest en de onrijpe vrucht van het vlees - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[17] Wanneer hij echter merkt dat de kracht van zijn schijnleven afneemt, zijn zintuigen zwakker worden en daarmee ook de dingen om hem heen beginnen te verdwijnen, en hij bijgevolg ook begint de macht van de dood en het verschrikkelijke van het niet-bestaan te ervaren en de druk van de vernietiging, pas dan wordt hij het grote verschil tussen dood en leven gewaar!
Hoofdstuk 131: Enos' berouw. De angst voor de dood van degenen die het leven afwijzen. Over de volledig rijpe vrucht van de geest en de onrijpe vrucht van het vlees - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[2] Deze ongewone aanblik van de omgeving was echter niet het enige wat hem heimelijk deed huiveren. Door dit verschijnsel werd de oude gedachte aan de vergankelijkheid van alle dingen steeds levendiger.
Hoofdstuk 132: De vergankelijkheid van de dingen - een misvatting - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[10] Ik ben echter in de grootste volheid van Mijn oneindige wijsheid een betere profeet dan Adam, die toen geheel voor niets treurde, wat zeer dwaas was; en Ik zeg je dat ten eerste die toenmalige voorspelling van Adam zo goed als helemaal nietszeggend was, en de voornaamste reden waarom Ik bij deze gelegenheid ook een eind gemaakt heb aan deze noodlottige berg en hiermee ook aan de nog meer fatale voorspelling van Adam!
Hoofdstuk 132: De vergankelijkheid van de dingen - een misvatting - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[22] Als je echter afstand wilt doen van je mooie gepraat, dan zul je in je geest ook al diegenen gewaarworden, die achter Mijn woorden zeer veel licht aangetroffen hebben!
Hoofdstuk 134: Een evangelie voor de kletsers en mooipraters - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[5] Let nu goed op: Als Ik een van Mijn gedachten wil vangen en dan vasthouden, omvat Ik die met liefde! Als dat gebeurd is, kan de gedachte die door Mijn liefde gegrepen is zich niet meer verheffen in de oneindige kring van Mijn eigenlijke goddelijke zijn en werkzaamheid, zoals de talloze andere, die niet gegrepen zijn. Maar deze bevindt Zich dan al als een bestendige vorm levend als het ware vóór Mij; mocht dan echter deze vorm zichzelf van Mij bewust worden, dan wordt deze vorm niet alleen door Mijn liefde omvat, maar er ook geheel van doordrongen.
Hoofdstuk 135: Over verwekkingen die wel of niet volgens de orde geschieden - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[14] Wil Ik dat echter niet, dan trek Ik Mijn liefde weer terug uit en van de vorm; deze wordt dan weer vrij en ongebonden en stijgt weer omhoog in de oneindige ruimten van Mijn goddelijkheid. Deze gedachte is dan weliswaar alleen voor Mij zichtbaar bewust, zoals voor jou je eigen gedachte!
Hoofdstuk 135: Over verwekkingen die wel of niet volgens de orde geschieden - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)