10915 resultaten - Pagina 434 van 728
... 422 - 423 - 424 - 425 - 426 - 427 - 428 - 429 - 430 - 431 - 432 - 433 - 434 - 435 - 436 - 437 - 438 - 439 - 440 - 441 - 442 - 443 - 444 - 445 - 446 - 447 ...
[16] Ik zeg jullie echter: ook al zijn tranen van het berouw gerechtvaardigd en Mij welgevallig, de tranen van vreugde in Mijn Vaders naam staan nog veel hoger dan de zon op een heldere middag boven de aarde.Hoofdstuk 136: Mahalaleƫls dank voor het ontvangen licht. Liefde tot God is van een hogere orde dan vrees voor God, en tranen van vreugde zijn de Heer aangenamer dan tranen van berouw - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[18] De vreugdetranen zijn daarentegen toch zeker een teken van het volledige terugvinden, waarbij de zoon zich verheugt omdat hij de Vader heeft gevonden, de Vader echter, omdat Hij Zijn zoon heeft teruggevonden!
Hoofdstuk 136: Mahalaleƫls dank voor het ontvangen licht. Liefde tot God is van een hogere orde dan vrees voor God, en tranen van vreugde zijn de Heer aangenamer dan tranen van berouw - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[12] Mocht echter nog iemand zeggen: 'Hoe kan ik dan een heer van mijn leven zijn, als ik maar steeds moet leven als een gehoorzame knecht?'
Hoofdstuk 137: De Heer maant tot liefde en vrolijkheid. De belofte van de dag van de grote verlossing en de grote tijd der tijden. De liefde als bevrijder van het juk van het vlees en de dood - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[13] Maar Ik zeg jullie: Zolang jullie een dienaar zijn van de wereld en van jullie vlees, zolang draag je ook het juk van de slaafse gehoorzaamheid! Wanneer jullie echter dienaren van Mijn liefde zullen zijn, dan zul je van ieder juk bevrijd zijn en zul je juist daardoor volkomen heer van je leven zijn, want de liefde zal en kan jullie slechts volledig vrijmaken.
Hoofdstuk 137: De Heer maant tot liefde en vrolijkheid. De belofte van de dag van de grote verlossing en de grote tijd der tijden. De liefde als bevrijder van het juk van het vlees en de dood - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[26] Alleen de liefde is een maatstaf voor Mijn goddelijkheid, en met geen enkele andere maatstaf ben Ik te meten; want Ik ben waarachtig een oneindige God. Maar Mijn ruimtelijke oneindigheid is slechts een door de tijd bepaald verschijnsel, - in de geest echter is dat slechts de volkomenheid van de macht van Mijn wil en van Mijn liefde en wijsheid; maar de gestalte van Mijn wezen is precies dezelfde als volgens welke jullie allen gemaakt zijn tot Mijn wezenlijke evenbeelden!
Hoofdstuk 138: De Heer komt de mens eeuwig naderbij. De tegenstelling tussen de oneindig-heid van God en de eindige, begrensde gedaante van de Heer in Abedam - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[20] Om een einde te maken aan jullie eindeloos dom gedroom, heb Ik erbarmen met jullie dwaasheid en wil Ik jullie een waar licht geven voor jullie duistere hart, luister dus: Wat jullie de oneindigheid van de ruimte noemen, is de geest van Mijn wil, die sinds eeuwigheden deze eindeloze ruimte heeft geschapen en haar allerwegen heeft gevuld met wezens van allerlei soort. Deze geest heeft echter een centrum dat een wezenlijke gedaantevorm heeft, waarin alle macht van deze oneindige geest verenigd is om werkzaam te zijn en dit machtscentrum van het oneindige goddelijke geesteswezen is de liefde, welke het leven is van deze geest; en deze liefde ben Ik sinds eeuwigheid.
Hoofdstuk 139: De twijfel van de piekeraars over het oneindige en eindige wezen van God en Abedams heldere antwoord - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[6] Vertel Me echter waarom dat verdorde blad nog nodig is?! Waarlijk, de ontvanger wordt daardoor niet rijker en hij zal deze toevoeging slechts als armoedig beschouwen en zal het bij het nuttigen van de vruchten zeker niet mee opeten, maar als volledig overbodig wegwerpen; want wat op zichzelf geen waarde heeft, heeft natuurlijk ook geen waarde met de werkelijke gave?!
Hoofdstuk 140: De liefde als de juiste aanbidding van de Heer. De beproeving van Pura's liefde en haar gouden woorden over de echte Vader - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[21] Abedam zei echter tegen hem: 'Mijn Jared, zie, zo moet het met alle echte liefde gesteld zijn! Pas nu moet dit, Mijn waarachtige dochtertje, tussen Mij en jou blijven en morgen ook in Mijn en jouw huis trekken!
Hoofdstuk 140: De liefde als de juiste aanbidding van de Heer. De beproeving van Pura's liefde en haar gouden woorden over de echte Vader - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[22] Abedam zei echter tegen allen: 'Kindertjes, jullie ledematen zijn moe geworden! Ga dus rusten, en slaap; maar blijf in de geest steeds wakker!
Hoofdstuk 141: Pura en Jared. Pura's toegenegenheid en deemoed. De oproep van de Heer tot de nachtrust - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[19] Deze keerde echter snel terug en berichtte de vaderen, hoe de Allerhoogste voor zijn ogen verdween.
Hoofdstuk 142: Het ochtendmaal op maandag. De Heer leert aan de twaalf boden schrijven en lezen en de broeders van Lamech metaal te bewerken. Henochs beroeping tot hogepriester. De vermaningen van de Heer, de zegen en het afscheid van de kinderen van de hoogte - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[13] Ik zeg echter: Abedam bedankt voor een dergelijke onderscheiding als hij daardoor de liefde moet ontberen! Daarom wil ik wel graag als leraar van de liefde door daden werkzaam zijn, maar houd mij zover mogelijk uit de huurt van een strijd over de wijsheid! En zou ik ook door de geest weten dat de Heer morgen met de hele aarde zou doen wat Hij eergisteren met die berg in het morgenland heeft gedaan, waarlijk, ik zou Hem vragen dat ik het niet aan de mensen hoefde mee te delen, want daardoor zou ik wel hun vrees, maar zeker niet hun liefde opwekken! - Ik bedoel maar, dat is ook een wijsheid!
Hoofdstuk 143: Op de dag der geschillen of dinsdag. De woorden van Abedam, de andere, over de zwaarte van het leraarsambt - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[19] Voor mij is echter de omarming van een broeder, en ook die van een zuster, meer waard dan de hoogste achting van de hele wereld!'
Hoofdstuk 143: Op de dag der geschillen of dinsdag. De woorden van Abedam, de andere, over de zwaarte van het leraarsambt - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[4] En zo is een gericht leven een leven van de zonde, een ongericht leven echter ;en leven van de liefde; en zodoende bestaat er dan immers geen dood, maar slechts een verschil van leven!
Hoofdstuk 147: De strijdvraag over het bestaan van de gerichte en van de vrije mens. Henochs verlegenheid - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[6] `Een gericht leven is in het geheel leen leven, maar slechts pure dood! Want een gericht leven lijkt geheel op een opgeworpen steen, die weliswaar ook als een vogel door de lucht vliegt, maar alleen zolang de kracht van de worp hem draagt; houdt deze echter op, dan valt hij meteen weer volkomen dood op aarde terug, terwijl de vogel zich vrij naar alle richtingen kan bewegen!'
Hoofdstuk 147: De strijdvraag over het bestaan van de gerichte en van de vrije mens. Henochs verlegenheid - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)
[24] Want hier in deze twee stellingen zou ieder in de grond gelijk hebben, - en toch is er tussen die beiden een belangrijk verschil; hoe dat echter inzichtelijk te maken is, is een andere vraag!
Hoofdstuk 147: De strijdvraag over het bestaan van de gerichte en van de vrije mens. Henochs verlegenheid - Jakob Lorber - De Huishouding van God (deel 2)