17481 resultaten - Pagina 532 van 1166
... 520 - 521 - 522 - 523 - 524 - 525 - 526 - 527 - 528 - 529 - 530 - 531 - 532 - 533 - 534 - 535 - 536 - 537 - 538 - 539 - 540 - 541 - 542 - 543 - 544 - 545 ...
[3] Mijn leerlingen, die die dingen al verschillende keren heel duidelijk hadden gehoord, besteedden daar natuurlijk niet zoveel aandacht aan en spraken met elkaar meer over wat Rafaël over het wezen van het rijk Gods had verteld en over de reden voor het slechter. worden van de mensen op deze aarde, die ze uit Mijn mond hadden gehoord. Maar alle anderen, die nog nooit uitvoerig en grondig iets hadden gehoord over wat Rafaël aan Philopold en Kisjonah uitlegde, luisterden met grote aandacht naar Rafaël en verbaasden zich over Mijn macht en wijsheid, omdat Ik dat allemaal op die manier in de hoogste orde had ingericht.Hoofdstuk 183: Het onderricht van Rafaël (12.5.1862) - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 9)
[7] Want ik ken jullie Etna en Vesuvius vanaf de kern van hun oorsprong, zoals ik ook jouw gedachten en vragen allang precies ken voordat jij ze zelf nog gedacht hebt; want de geest en het leven van de Heer, dat mijn alles is, is ook in mij alwetend en alvermogend.'
Hoofdstuk 183: Het onderricht van Rafaël (12.5.1862) - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 9)
[3] Mozes zelf heeft voor de Israëlieten, die in Egypte duister waren geworden, een eigen boek geschreven op dezelfde manier als Mijn Rafaël jullie nu heeft onderwezen. Dat gold tot de tijd van de eerste koningen als belangrijk; toen hun nakomelingen zich echter door alle zinnelijkheid gevangen hadden laten nemen, ging ook alle zuivere wetenschap onder hen te gronde, en in de plaats daarvan kwam hetgeen je nu onder de loden in een vaak nog duisterder graad aantreft dan bij de heidenen.
Hoofdstuk 184: Over het opnemen van de leer van de Heer - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 9)
[3] Alleen degene die zijn medemens volgens de juiste orde onderwijst, zoals Ik je heb laten zien, bouwt een huis op rotsbodem.Als er over zo'n huis stormen en overstromingen heen komen, zullen die het huis niet kunnen deren, omdat het op rots gebouwd is. En die rotsbodem ben Ik; door met Mij te beginnen zullen jullie alles uitstekend kunnen doen, zonder Mij echter niets. Onthoud dat goed, Mijn vriend!
Hoofdstuk 185: Over valse en ware profeten - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 9)
[5] En nu jullie ook dat weten, zullen jullie geen verkeerde stap kunnen doen wanneer je in Mijn naam jullie medemensen onderricht; maar wie het niet helemaal in acht neemt, zal snel en gemakkelijk op dwaalwegen terecht komen, waar hij samen met zijn leerling waarschijnlijk nooit helemaal goed uit kan komen.
Hoofdstuk 185: Over valse en ware profeten - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 9)
[11] Ik zei: 'Vriend, Ik zal het Mijne doen, maar jullie moeten ook jullie aandeel leveren! Ieder mens heeft zijn volkomen vrije wil, die Ik met Mijn almacht niet mag grijpen en aan banden leggen, omdat dat -zoals Ik jullie al heel duidelijk en begrijpelijk heb getoond -in strijd met Mijn orde zou zijn.
Hoofdstuk 185: Over valse en ware profeten - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 9)
[12] Maar daarom geef Ik jullie in de getoonde waarheidjuist het beste middel tegen alle valsheid in de hand, en daarmee kunnen jullie met Mijn hulp de sterkste dammen en wallen tegen het hele leugenachtige gebroed van de hel bouwen.
Hoofdstuk 185: Over valse en ware profeten - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 9)
[6] Twee van hen bevinden zich nu in Joppe en verkondigen Mijn woord aan de armen. Ze hebben die armen in Mijn naam ook wel de handen opgelegd, en het ging beter met hen; maar de genezenen vielen weer terug in hun oude zwakheden en alledaagse zonden en zodoende ook in hun oude lichamelijke kwalen.
Hoofdstuk 186: De genezing van de zieken uit Joppe - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 9)
[7] Als wij ons nu gelovig als lammeren om Hem heen scharen en Hij ons met alle liefde van Zijn goddelijke hart leidt, zoals een goede herder dat met de ooien doet -wat wij maar te duidelijk en helder zien aan Zijn leer en Zijn daden -geloven wij dan soms, ook al zijn wij meer heiden dan Jood, in een andere, vreemde God dan alleen in Degene in wie we volgens het gebod van Mozes als enige moeten geloven? En doen wij er verkeerd aan, als wij Hem danken voor de aan ons bewezen genade en Hem alleen de eer geven?
Hoofdstuk 189: De genezen visser bewijst de schippers de goddelijkheid van de Heer - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 9)
[6] Wat gebeurde er echter intussen bij en onder ons op de berg, terwijl de armen beneden volgens Mijn wil werden behandeld, verzorgd en genezen?
Hoofdstuk 190: De arts vraagt naar het manna in de woestijn - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 9)
[8] Toen Rafaël klaar was met zijn verhaal en de zon al sterk naar de horizon begon te neigen, liep de arts uit Melita nogmaals naar Rafaël toe en zei: 'Voorname vriend, sinds mijn geest hier door de woorden van de Heer uit jouw mond steeds wakkerder en helderder wordt, komt alles wat ik ooit heb gedaan, gezien en in boeken gelezen zo levendig terug in mijn herinnering, dat ik nu in staat zou zijn om alle boeken van Mozes, de profeten en nog veel andere dingen uit de boeken van de Joden woord voor woord voor je op te zeggen; en daarbij stoot ik nu op iets eigenaardigs in de tijd dat de Israëlieten in de woestijn verbleven en zich moesten voeden met het manna, dat met uitzondering van de sabbat dagelijks rijkelijk uit de hemelen op de aarde viel.
Hoofdstuk 190: De arts vraagt naar het manna in de woestijn - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 9)
[11] Als het echter inderdaad zo was, begrijp ik werkelijk niet waarom niemand een voorraad mocht verzamelen, behalve op vrijdag enkel voor de sabbat en niet voor een andere dag. En als het manna op de sabbat niet bedorven raakte, wormen kreeg en begon te stinken - waarom gebeurde het met een voor een andere dag verzamelde voorraad dan wel zoals dat beschreven is? Voorname vriend, zou je wat dat betreft ook niet een goed lichtje in mijn ziel willen ontsteken?'
Hoofdstuk 190: De arts vraagt naar het manna in de woestijn - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 9)
[1] Rafaël zei: 'Ja, mijn vriend, het is inderdaad echt zo gebeurd, en wel om een uiterst wijze reden; want als God het volk dat in Egypte compleet was verzonken in de meest smerige wereldse zaken, voor een hoger licht wilde opvoeden, bleef Hem, nadat het volk de wetten des levens had ontvangen, mets anders over dan het gedurende veertig volle jaren in de kale en onvruchtbare woestijn in alle mogelijke nuchterheid te houden en het zo naar een hoger licht te voeren. Dat volk had zich in Egypte enerzijds door zijn sjacherende instelling en anderzijds door allerlei ontberingen aangewend om zich zodanig toe te leggen op vergaren, overmatig sparen en daardoor op hebzucht en vreselijke gierigheid,. dat het heel moeilijk was om dergelijke ondeugden en zonden. volledig bij het volk uit te roeien. Bedriegen, stelen, roven, ook moorden, liegen en allerlei hoererij en echtbreuk bedrijven, met name tegenover de heidense Egyptenaren, was het volk van God ondanks alle waarschuwingen en tuchtigingen tot een tweede natuur geworden.
Hoofdstuk 191: Raphaël's onderricht over de spijziging van Israël in de woestijn - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 9)
[6] Dat het op vrijdag voor de sabbat verzamelde manna ook op de sabbat vers en goed bleef, dat wilde de Heer ook zo, om bij het volk, dat in Egypte de rustdag in de geest Gods volkomen vergeten was en daar niet meer aan dacht, maar elke dag aldoor verzamelde, werkte en kocht en verkocht, toch één dag in de week in stand te houden met de bedoeling dat het zich op die dag van alle onnodige arbeid zou onthouden en zich met God en Zijn leer en wil zou bezighouden. Want een volk zonder enig onderricht op het gebied van het geestelijke verkommert en verwildert maar al te gauw tot een niveau dat lager is dan het dierenrijk, en is dan nauwelijks meer in staat om zich door de macht van zijn eigen verstand en wil omhoog te richten naar een hoger licht.
Hoofdstuk 191: Raphaël's onderricht over de spijziging van Israël in de woestijn - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 9)
[9] Het brood dat de Heer in de natuurlijke woestijn, die tevens overeenkwam met de innerlijke, geestelijke woestenij van het volk Israël, voor dit volk uit de hemelen liet regenen om het lichamelijk te voeden, komt overeen met de Heer Zelf, die nu als het levende brood uit de hemelen in de ware geestelijke woestijn van de mensen is neergedaald. Zijn woord, Zijn leer en Zijn daden van liefde zijn het ware, levende brood uit de allerhoogste hemelen. Wie metterdaad van dit brood eet, zal nooit meer sterven wat zijn ziel betreft, maar hij zal het eeuwige leven in zich hebben.
Hoofdstuk 191: Raphaël's onderricht over de spijziging van Israël in de woestijn - Jakob Lorber - Het Grote Johannes Evangelie (deel 9)