10915 resultaten - Pagina 585 van 728
... 573 - 574 - 575 - 576 - 577 - 578 - 579 - 580 - 581 - 582 - 583 - 584 - 585 - 586 - 587 - 588 - 589 - 590 - 591 - 592 - 593 - 594 - 595 - 596 - 597 - 598 ...
[7] Ik zeg: 'Jij wel, maar Ik niet, omdat Ik met alles wat Ik heb geschapen, onmogelijk meer dan één doel voor ogen kon hebben! Daar Ikzelf echter het eeuwige leven ben, kan ik toch nooit wezens hebben geschapen voor de eeuwige dood! Een zogenaamde straf kan daarom slechts een middel voor het bereiken van een bepaald doel zijn, maar nooit tegelijkertijd vijandige bijbedoelingen hebben. Daarom kan er dan ook nooit sprake zijn van een eeuwige straf.'Hoofdstuk 76: De Heer over het misoffer en de eeuwige verdoemenis. - Jakob Lorber - Van de hel tot de hemel (deel 2)
[8] Jullie godsdienst moet altijd al een gruwel voor God zijn geweest, want Christus Zelf heeft uitdrukkelijk gezegd: 'Wat jullie voor de armen doen, dat doen jullie voor Mij!' Als ik echter op een zondag niet naar jullie godsdienst zou gaan, maar in plaats daarvan de armen zou bezoeken en een goed werk aan hen zou verrichten, dan zouden jullie mij veroordelen! Wiens dienaren zijn jullie dan, als jullie de ware, door God Zelf duidelijk aangegeven godsdienst veroordelen? O jullie dwazen! Wat is dan beter voor God: datgene doen wat Hijzelf heeft aanbevolen, of Hem met de lippen eren maar het hart verre van Hem houden? Wanneer hebben jullie eigenlijk God gediend? Jullie hebben immers Zijn woord en Zijn wet nog nooit aanvaard!
Hoofdstuk 79: Verhelderende woorden van de ketterse koster. - Jakob Lorber - Van de hel tot de hemel (deel 2)
[4] Is een rechtschapen priester ten gevolge van het onderricht dat hij heeft ontvangen toch van mening dat hij eenzelfde offer in zijn mis volbrengt als Ik het heb volbracht aan het kruis, dan zullen we hem dat heus niet als zonde aanrekenen, maar tegen hem zeggen: 'Het zij je vergeven, want je wist immers niet wat je deed!' Wel zal het echter diegenen worden aangerekend die bij zichzelf om het hele offer lachten en zeiden: 'De wereld wil bedrogen worden, dus wordt ze bedrogen!' Want wie uit eigenbelang iemand iets wil doen geloven waar hij zelf de spot mee drijft, is geen priester maar werkelijk een duivel. Diens loon zal evenredig zijn aan zijn valse ijver! Heb je dat goed begrepen, mijn broeder Jozef?'
Hoofdstuk 76: De Heer over het misoffer en de eeuwige verdoemenis. - Jakob Lorber - Van de hel tot de hemel (deel 2)
[3] Ik heb slechts eenmaal, en wel voor alle mensen, Mijzelf opgeofferd aan Hem, die in Mij een Heilige Vader van alle eeuwigheid is. Nu, na dit enige en unieke offer, is er in de eeuwigheid geen tweede gelijksoortig offer meer mogelijk. Door het misoffer wordt niets tot stand gebracht, maar door het nobele hart van degene die het verricht heel veel, want dan wordt het door Mij waarachtig gezegend, niet als een offer, maar als uitbeelding van Mijn aardse leven. Een nieuw offer is nooit mogelijk, omdat dit reeds eenmaal voor eeuwig geldend werd volbracht, waarom Ik aan het kruis dan ook tenslotte uitriep: 'Het is volbracht!' Wat echter eenmaal voor alle tijden voltooid is, kan nooit weer opnieuw worden volbracht.
Hoofdstuk 76: De Heer over het misoffer en de eeuwige verdoemenis. - Jakob Lorber - Van de hel tot de hemel (deel 2)
[6] Jozef zegt: 'Ja, dat is waar, met dezen is niet veel te beginnen, maar ik ben benieuwd wat die kerels nu gaan doen!' Ik zeg: 'Kijk maar daar, waar de helse drakenmuil staat te gloeien! Van daaruit zal, na een plotselinge verandering van deze helse scène de nieuwe procedure beginnen. Maar je moet je niet ergeren, want als we ons daaraan werkelijk zouden ergeren, zou dat voor hen juist een overwinning zijn. Die zullen we hun echter besparen doordat we de ergernis op henzelf terug laten slaan, hetgeen hun dan hun volledige onmacht laat zien.
Hoofdstuk 75: Maatregelen van de kerkleiders. De Heer over geloofsopwekking. Nederlagen als geneesmiddel tegen hoogmoed. - Jakob Lorber - Van de hel tot de hemel (deel 2)
[9] Zij doen zich vroom voor om het vertrouwen van hun betalende schapen te wekken. Zij lopen blootsvoets rond om hun schapen te doen geloven dat ze deemoedig zijn. Zij bidden in het openbaar met vrome gezichten om de geldbuidels van hun gelovigen los te maken. Ze maken enorm diepe buigingen en tijdens hun missen buigen ze hun hoofd bijna tot op de grond om te laten zien van welk een grenzeloze eerbied voor Gods tafel ze doordrongen zijn. Zelf geloven zij echter niets, maar zij doen dat slechts om des te meer mensen ertoe over te halen om voor de missen te betalen, want de blinde schapen menen dat een mis die met zo'n zichtbare godsvrucht wordt gelezen, goed moet zijn tegen ieder onheil op aarde.
Hoofdstuk 75: Maatregelen van de kerkleiders. De Heer over geloofsopwekking. Nederlagen als geneesmiddel tegen hoogmoed. - Jakob Lorber - Van de hel tot de hemel (deel 2)
[8] Jozef zegt: 'Ik zie nu duidelijk in dat U alleen op alle punten gelijk hebt, maar wat dat 'niet ergeren' betreft, dat is een moeilijke opgave! Als U, o Heer en Vader, iemands hart niet helemaal vult met Uw zachtmoedigheid, kan hij doen wat hij wil, maar hij zal zich toch ergeren als hij deze wezens zulke schanddaden ziet bedrijven. Op aarde heb ik toch honderden keren meegemaakt dat zij mij met hun verzoek- en bezwaarschriften uit de meest zelfzuchtige motieven dermate lastig vielen, dat ik hen wel allemaal had willen doodschieten. Als ik zoiets ontdekte, moest ik me toch weer groen en geel ergeren! Hier in deze wereld komt dat echter nog veel ergerlijker tot uitdrukking, omdat men meteen maar al te duidelijk inziet, wat voor een uiterst laaghartige bedoeling deze slechte geesten met al hun handelingen hebben.
Hoofdstuk 75: Maatregelen van de kerkleiders. De Heer over geloofsopwekking. Nederlagen als geneesmiddel tegen hoogmoed. - Jakob Lorber - Van de hel tot de hemel (deel 2)
[11] Tegelijkertijd klinken er echter uit de donkere hoeken schrille kreten: 'Eruit met deze ketters, met deze godslasteraars, met deze voor eeuwig vervloekten!' Migatzi valt bijna in onmacht en zegt bevend: 'Maar Heer, kunt U dat aanhoren zonder hen allemaal met vuur en zwavel te vernietigen? Omwille van Uw allerheiligste naam... wat zal dat worden?'
Hoofdstuk 73: Migatzi's ambtsbroeders. De ezelachtige president. Migatzi' s erkenning van de Heer. Diens oordeel over Rome. - Jakob Lorber - Van de hel tot de hemel (deel 2)
[10] Dit alles ligt echter niet aan het gewaad, maar aan het geweldige misbruik ervan. Behoud daarom ondertussen maar jouw gewaad! Als wij weldra uit dit Wenen weggaan en onderweg nog geestelijk een bezoek aan een plaats hebben gebracht, zal jouw gewaad wel in een ander veranderen!' Daarmee is Migatzi tevreden en dankt Mij zeer voor deze voor hem troostvolle les.
Hoofdstuk 73: Migatzi's ambtsbroeders. De ezelachtige president. Migatzi' s erkenning van de Heer. Diens oordeel over Rome. - Jakob Lorber - Van de hel tot de hemel (deel 2)
[5] Maar weldra zul je ook zien, waarom je eerst zo bang was. Spoedig zal het innerlijk van deze papisten naar buiten treden en je zult zeer verbaasd staan over de bedrieglijke kunsten die deze wezens zullen realiseren. Ik zal het gezelschap echter zodanig bewerken dat het zich daarbij zal gedragen als een baldadig publiek bij een mislukte komedie. Dat zal dan een goede uitwerking hebben.'
Hoofdstuk 73: Migatzi's ambtsbroeders. De ezelachtige president. Migatzi' s erkenning van de Heer. Diens oordeel over Rome. - Jakob Lorber - Van de hel tot de hemel (deel 2)
[6] Nu komt Migatzi naar Mij toe en zegt: 'Heer Jezus, U bent het werkelijk! Nu herken ik U pas volkomen! U alleen zij eeuwig alle eer!' Ik pak echter zijn hand en zeg: 'Broeder, word volmaakt!' Daarop ziet Migatzi er meteen heel goed en gezond uit.
Hoofdstuk 73: Migatzi's ambtsbroeders. De ezelachtige president. Migatzi' s erkenning van de Heer. Diens oordeel over Rome. - Jakob Lorber - Van de hel tot de hemel (deel 2)
[3] Robert zegt tegen Mij: 'Heer, ik begrijp niet hoe ik bij het binnengaan van deze grafkelder zo bang heb kunnen zijn, want nu moet ik me bijna kapot lachen om deze vreselijk domme gelaatsuitdrukking en om dat echte ezelsgebalk! Dat heeft echter zo'n grote symbolische betekenis, dat men zich niets treffenders kan voorstellen. Hoe machtig heeft Rome ten tijde van Luther geschreeuwd van toorn en woede en hoe machtig schreeuwt het nu tegen de nieuw katholieken, maar dat geschreeuw is steeds onveranderlijk ezelsgebalk en deze president is een geslaagd en getrouw beeld van het pausdom!'
Hoofdstuk 73: Migatzi's ambtsbroeders. De ezelachtige president. Migatzi' s erkenning van de Heer. Diens oordeel over Rome. - Jakob Lorber - Van de hel tot de hemel (deel 2)
[5] Kijk, bij Mijn dood scheurde de voorhang in de tempel van boven naar beneden in tweeën; de ark van het Verbond verdween en werd daarna niet meer gezien; zon en maan verloren hun licht; graven gingen open en overledenen kwamen uit de graven en verkondigden Mijn eer. Veel heidenen sloegen zich op de borst en zeiden: 'Deze was waarachtig een God!' en geloofden daarop vast in Mijn naam. Maar de priesters en schriftgeleerden werden daarop alleen nog maar harder en vervolgden Mijn leerlingen en Mijn leer met al hun energie. Meer kan men dan toch niet doen dan een Lazarus, die al vier dagen in het graf lag te vergaan, uit de ongewisse lichamelijke dood op te wekken en hem fris en gezond aan de zijnen terug te geven. Welke uitwerking heeft deze daad echter op de priesters, farizeeërs en schriftgeleerden gehad? Geen ander dan dat ze daarna des te meer gingen beraadslagen hoe ze Mij uit de wereld konden helpen! Hieraan kun je zien, hoe weinig een wonder van wat voor aard dan ook zou uithalen bij deze wezens, die nog tien keer erger zijn dan de joodse priesters te Jeruzalem. Goede, waarheidsgetrouwe woorden blijven nog steeds het beste middel om hen op een betere weg te brengen, alhoewel voorlopig van dezen hier niet veel te verwachten is”
Hoofdstuk 75: Maatregelen van de kerkleiders. De Heer over geloofsopwekking. Nederlagen als geneesmiddel tegen hoogmoed. - Jakob Lorber - Van de hel tot de hemel (deel 2)
[11] O jullie ellendige schurken! Jullie Christus, die jullie eren en begeren, heet goud en zilver, maar van de ware Christus, die voor alle mensen bloedend aan.het kruis Zijn goddelijke armen heeft uitgestrekt, al Zijn vijanden vergaf en de eeuwige Vader in Zichzelf om vergeving voor hen vroeg, hebben jullie een afkeer gekregen. En wel dusdanig, dat jullie, die zichzelf brutaalweg Zijn dienaren noemen, eenieder die Hem en niet jullie aanhangt zonder pardon vermoorden en tenslotte ook nog naar de onderste hel verdoemen! O jullie slangen- en addergebroed, welke duivel heeft jullie wel verwekt? Waarlijk, zou de Heer niet zo eindeloos veel geduld, zachtmoedigheid en liefde hebben, welke hel zou dan gruwelijk genoeg zijn om jullie op te nemen!
Hoofdstuk 74: Machteloze woede van de roomsen. Hun onbarmhartigheid, hebzucht en bedriegerijen. Donderwoorden van de 'ketterse keizer'. - Jakob Lorber - Van de hel tot de hemel (deel 2)
[9] Jozef zegt: 'Nog niet helemaal. Daarom zou ik ook nog willen weten waarom een paus niet meer dan drie missen mag lezen, waarbij hij eigenlijk niet zelf de mis leest, maar slechts aan een kardinaal of een tot kardinaal verheven aartsbisschop assistentie verleent bij het lezen van die mis.' De nuntius zegt: 'Wat is dat een vervloekte ketterse vraag! Knoop dit goed in uw oren, mijnheer de keizer: de paus kan niet meer dan drie missen lezen, omdat de heiligste Drievuldigheid daardoor voor alle tijden op aarde in de alleenzaligmakende kerk levend wordt voorgesteld. Dat de paus echter de heilige drievuldigheidsmis niet zelf leest, maar daarbij pontificeert en assisteert, komt omdat hij de plaatsbekleder van Jezus Christus op aarde is, die iedereen dient maar zichzelf niet mag laten bedienen. Nu zult u het toch wel begrijpen?'
Hoofdstuk 74: Machteloze woede van de roomsen. Hun onbarmhartigheid, hebzucht en bedriegerijen. Donderwoorden van de 'ketterse keizer'. - Jakob Lorber - Van de hel tot de hemel (deel 2)