10915 resultaten - Pagina 643 van 728
... 631 - 632 - 633 - 634 - 635 - 636 - 637 - 638 - 639 - 640 - 641 - 642 - 643 - 644 - 645 - 646 - 647 - 648 - 649 - 650 - 651 - 652 - 653 - 654 - 655 - 656 ...
[5] In mijn droomgezicht deed en sprak je als de eeuwig heilige Lama Zelf. Maar nu ik weer wakker ben, zie ik aan jou niet de minste verandering van je uiterlijk, zoals het mij bekend is. Jij kunt daarom even goed een met alle macht uitgeruste afgezant van Lama zijn, als achter een heel goed masker ook Lama Zelf! Tot zover en niet verder kan ik mijn droom uitleggen; het verdere en juiste verwacht ik echter van jou, mijn enige liefde. O talm niet om mijn hart met jouw overvloedige wijsheid te vullen!'Hoofdstuk 120: Chanchah's ontwaken uit haar op een droom lijkende toestand - Uitleg van de Heer over de grote ontwikkelingsgangen en over Zichzelf - Jakob Lorber - Bisschop Martinus
[1] Chanchah valt nu aan Mijn voeten en huilt en snikt van al te grote vreugde en geluk. Ik echter sterk haar en zij richt zich op en bekijkt Mij met grote, verrukte ogen van top tot teen en kan maar niet genoeg naar Mij kijken. Alleen haar hart spreekt:
Hoofdstuk 121: Chanchah' s buitengewoon grote geluk en liefde voor de herkende Lama - Liefde en wijsheid - De Heer als Vader en Broeder - Jakob Lorber - Bisschop Martinus
[7] Kijk eens naar Gella hier naast je en kijk ook naar Martinus, Borem en Chorel: Deze kennen Mij al geruime tijd en zijn eveneens vol liefde tot Mij. Maar ze verdragen Mij en kunnen daarom alles doen en genieten, wat Ik hun gebied en geef. Zouden ze echter reageren zoals jij, dan zouden zij ook niets kunnen doen en genieten, zoals jij nu ook niets kunt doen en niets hogers zou kunnen genieten, omdat je te grote liefde al je krachten te zeer opeist.
Hoofdstuk 121: Chanchah' s buitengewoon grote geluk en liefde voor de herkende Lama - Liefde en wijsheid - De Heer als Vader en Broeder - Jakob Lorber - Bisschop Martinus
[3] 0, als ik duizend levens zou hebben en de wijsheid zou tegen me zeggen: 'Chanchah, al deze duizend levens zul je verliezen, als je jouw liefde tot Lama niet door wijsheid matigt!' - dan zou mijn hart aan de wijsheid antwoorden: 'O, welke zaligheid kan eraan gelijk zijn om duizend levens in liefde tot U, o Lama, te verliezen!', wat echter zeker onmogelijk is. Want hoe zou ooit iemand het leven kunnen verliezen, die U als het hoogste leven van alle levens boven alles liefheeft!
Hoofdstuk 122: Een hemelse liefdesverklaring - De overwinning van de liefde - Gella's vreugde over Chanchah - Jakob Lorber - Bisschop Martinus
[3] IK zeg: 'Heb maar geduld, Chanchah zal jullie binnenkort alles meedelen, wat jullie hier moeten weten. Zoek nu echter niet verder, doch laat jullie hart voor jullie verstand uitgaan, dan zullen jullie de zekerste en kortste weg hoeven te bewandelen!'
Hoofdstuk 123: Het geestelijk ontwaken van de andere Chinezen en de monniken - De jaloerse nonnen en hun vernedering - Jakob Lorber - Bisschop Martinus
[8] Doch ENKELE NONNETJES vormen een clubje en fluisteren elkaar toe: 'Wij hadden door enkele wenken van onze zuster, die nu Gella heet, al bijna geloofd dat deze Chinezenvriend, die de draak met zijn aanhang zo krachtig tegemoet kon treden, o de aartsengel Michaël of zelfs Jezus, de Heer Zelf, zou zijn. Maar te oordelen naar hoe hij met de Chinese, die inderdaad veel mooier is dan wij, omgaat en hoe hij haar aan zijn hart drukt en liefkoost, is dat nu wel helemaal uitgesloten en kan het toch onmogelijk Michaël en nog veel minder de Heer Jezus zijn!
Hoofdstuk 123: Het geestelijk ontwaken van de andere Chinezen en de monniken - De jaloerse nonnen en hun vernedering - Jakob Lorber - Bisschop Martinus
[10] Als hij Michaël of de Heer Jezus zou zijn, zou hij immers ook bij ons Christinnen zijn gekomen, die op Hem toch een onbetwist voorrecht hebben boven de heidenen. Dat hij echter alleen steeds deze Chinese toegedaan is, en ons bijna helemaal buiten beschouwing laat, is toch wel erg moeilijk te rijmen met zijn Jezus zijn. - Het is alleen dom van onze zuster Gella, hoe ook zij daar kan staan, alsof ook zij aan zijn borst zou willen vallen. Zo'n gezicht trekt ze tenminste reeds.'
Hoofdstuk 123: Het geestelijk ontwaken van de andere Chinezen en de monniken - De jaloerse nonnen en hun vernedering - Jakob Lorber - Bisschop Martinus
[16] De vele kloostervrouwen zeggen: 'Ach, lieve huisheer, hoe zouden wij dat kunnen doen? Zie je dan niet in dat wij de meest standvastige Christenen zijn? Die favoriete geliefde is echter een heidin. Gella is toch al van oudsher een zeer lichtzinnige persoon geweest, waarom ze op aarde ook al vervuld was van allerlei duivelse verzoekingen. Ze zal het daarom ook niet laten, hoe en waar het ook maar te pas komt, hier in jouw hemels huis aan dergelijke aanvechtingen een gewillig oor en hart te verlenen.
Hoofdstuk 123: Het geestelijk ontwaken van de andere Chinezen en de monniken - De jaloerse nonnen en hun vernedering - Jakob Lorber - Bisschop Martinus
[18] Hier onderbreekt MARTINUS hen en zegt: 'Al goed, lieve mensen! Ik geloofde, dat jullie allemaal rein en zuiver waren, daar jullie toch al stevig in een heet bad zijn geweest en daarna gewassen zijn. Maar nu komt er uit jullie een diep verborgen oud roest en vuil tevoorschijn. Daarom zullen jullie nog eens in een heel sterk bad moeten gaan, voordat jullie waard zijn om die Heilige te naderen!'
Hoofdstuk 123: Het geestelijk ontwaken van de andere Chinezen en de monniken - De jaloerse nonnen en hun vernedering - Jakob Lorber - Bisschop Martinus
[4] Zie, de jaloezie is een parasietplant van de liefde en ondergraaft deze. Als de parasietplant aan de levensboom van de liefde te groot wordt, vernietigt ze als gevolg daarvan de hele boom. Als men de boom echter wil behouden en sterk maken, moet men door goede middelen te zoeken, de boom van dergelijke vreemde uitwassen grondig reinigen.
Hoofdstuk 124: Wenken tot genezing van de ziel - Geestelijke natuurgeneesmethode - Crisis bij de Chinese geesten - Over het wezen van jaloezie - Jakob Lorber - Bisschop Martinus
[5] Als je echter jaloerse gemoederen door bedreigingen nog meer opwindt dan ze zonder meer al zijn, ent je zelf de parasietplant op de levensboom, zodat deze dan gaat woekeren en de boom helemaal te gronde richt.
Hoofdstuk 124: Wenken tot genezing van de ziel - Geestelijke natuurgeneesmethode - Crisis bij de Chinese geesten - Over het wezen van jaloezie - Jakob Lorber - Bisschop Martinus
[8] Zo is het ook hier en wel in het bijzonder met deze vrouwen het geval. Ze hebben heel veel liefde, zoals een edele vruchtboom heel veel edel sap bevat. Probeer echter de slechte woekering uit hun hart te verwijderen door liefde en jullie zullen bij hen wonderen van de meest vruchtbare liefde oogsten. Ga er daarom naar toe en doe, zoals ik jullie nu heb aangeraden, dan zullen jullie voor Mijn hart een goed werk tot stand brengen.'
Hoofdstuk 124: Wenken tot genezing van de ziel - Geestelijke natuurgeneesmethode - Crisis bij de Chinese geesten - Over het wezen van jaloezie - Jakob Lorber - Bisschop Martinus
[3] Nu heeft echter de Heer van alle huisheren mij het recht toebedeeld, ook als gast het recht van de liefde te beoefenen. Daarom wil en zal ik mij nu volledig inspannen om jullie recht te doen en alles goedmaken in naam van de Heer, wat jullie nu bedrukt en jullie hart heeft beledigd. Zijn jullie, mijn lieve zusters, daarmee allemaal tevreden?'
Hoofdstuk 125: Borem en de nonnen, die ziek van hart zijn - Jakob Lorber - Bisschop Martinus
[8] Daarop zeggen DE VROUWEN: 'Weet je, beste vriend, wat jij ons nu zegt, zullen wij allemaal graag doen. Maar dát zeggen wij je ook om Martinus te beschamen: alleen om jou een plezier te doen, doen wij het en zullen wij zijn grote onhebbelijkheid door de vingers zien. In het vervolg zullen wij het hem echter wel moeilijk kunnen vergeven, als hij ons nog eens zo onbeschoft tegemoet komt.
Hoofdstuk 125: Borem en de nonnen, die ziek van hart zijn - Jakob Lorber - Bisschop Martinus
[19] Onze ogen zijn hier overvloedig voorzien en hebben niets meer nodig. Heel anders ziet het er echter met onze harten uit. Zie, deze zijn nog van niets voorzien! Wat heeft het voor zin om het oog te verkwikken, als het hart daarbij lijdt? Zorg daarom eerst voor ons hart, dan zullen onze ogen maar al te gemakkelijk worden bevredigd.'
Hoofdstuk 125: Borem en de nonnen, die ziek van hart zijn - Jakob Lorber - Bisschop Martinus